BTB
Ny medlem
Vet någon var man kan få tag i bra roadracing litteratur, helst på Svenska men givetvis går Engelska också bra.
Tack! /D.
Tack! /D.
Vad menar du med Roadracinglitteratur? Hur du ska köra, historia, biografier, tekniska beskrivningar?
Endast teoretisk körteknik och all fakta man behöver för att bli snabb/snabbare på banan. Ingen historia eller biografier e.t.c. Detta år velade jag mellan kappsegling (som jag sysslat många år med) och mc intresset. Körde mycket hoj förr men fick återfall i november och har sedan dess avverkat en del hojar på olika områden. Har nu bestämt mig för att lägga seglingen på hyllan och satsa på bankörning, har tyvärr sålt min RS250 och har nu en R1-07 vilket kanske inte är idealhojen att släpa ut på banan och lära sig köra på allvar. Men nu är det som det är och jag vill gärna få de teoretiska kunskaperna eftersom det gör att jag kapar tid i läroprocessen.
Det handlar inte om att bli ett roadracing ess utan bara att bli så bra att hojkörningen ger mig ett maximalt utbyte på den lilla tid man får över här i livet. Tacksam för alla tips!
/D.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |