Roadracing World nr:9 2004; Kurtis Roberts är en hjälte!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Max Oxley har en sida; "MotoGP mutterings" där han i nr9 beskriver varför han älskar GP:t i Rio; för att det är vilt och galet, precis som racing ska vara. Och förr var det så på alla GP; vilt, galet, parties och groupies! Nu är det FÖR professionellt menar han; "many paddok people renounce (förnekar) everything of the anti-establishment that bikes are all about. What we need is less professionalism not more! Och Rio hade uppenbarligen lite kvar av det.

Han fortsätter: "But amidst MotoGP's shameless headlong rush into full-on corporate whoredom there are a few paddok people striving to keep it real. Stand up Kurtis Roberts, younger son of the King, currently enduring a miserable debut MotoGP season on dad's Proton KR5. I'm glad to say that Kurtis is brash, bonkers and very badly behaved"
Och så fortsätter han och att berätta hur Max Biaggi har en Smart-bil som han har för att puttra runt med. Max personlighet skiner igenom i bilens utseende: max har inte bara Camel-loggor på bilen utan även bilder på sig själv på sidan! Lite too muck tycker Oxley och så även Kurtis tydligen!
För i Mugello 2004 tog Kurtis och vände bilen uppochner och började snurra den runt-runt. När sedan en MC-polis "rolled up to investigate, Kurtis jumped aboard the police bike and rode a couple of laps in the paddok. Proper behaviour for a 25-year old bike racer!

Kul!!! Klar Hjältegloria på en sådan kille. Vad gör alla andra racerhjältar för att upprätthålla räcerhjältemyten?

robbie labero

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
ny
"Kul!!! Klar Hjältegloria på en sådan kille. Vad gör alla andra racerhjältar för att upprätthålla räcerhjältemyten?"

Dom går la runt i depån endast iklädda t-shirt och kallingar:tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
magnus_moss skrev:
För i Mugello 2004 tog Kurtis och vände bilen [Max Biaggis] uppochner och började snurra den runt-runt. När sedan en MC-polis "rolled up to investigate, Kurtis jumped aboard the police bike and rode a couple of laps in the paddok. Proper behaviour for a 25-year old bike racer!
Om det är sant - vilket jag faktiskt har svårt att tro - så måste jag omvärdera Kurtis Roberts totalt.

Vilken hjälte! :rofl

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Gobert hade sina stunder... Det var väl han som pissade i nåns (Hodgsons?) hjälm om jag inte missminner mig helt?

Tyvärr är väl killen bortom all räddning nu, men han var en frisk fläkt när det begav sig.

Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Gobert hade sina stunder... Det var väl han som pissade i nåns (Hodgsons?) hjälm om jag inte missminner mig helt?

Tyvärr är väl killen bortom all räddning nu, men han var en frisk fläkt när det begav sig.

Det var en artikel om honom i en av mina Roadracing World. Det var ju inte en eller två gånger de tog honom i dopingkontroller, det var fem eller sex! När man läste den artikeln var det svårt att tycka synd om honom så många chanser som han fick. I den artikeln stod det att han skulle åka hem till Australien och köra cross tror jag det var... Någon som har ny info?

Om det är sant - vilket jag faktiskt har svårt att tro - så måste jag omvärdera Kurtis Roberts totalt.

Kan inte verifiera det, det bara står här! Max Oxley gör liknelser med Kurtis far Kenny sr. som tydligen också var känd för sitt "bad behaviour".:)

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
I den artikeln stod det att han skulle åka hem till Australien och köra cross tror jag det var... Någon som har ny info?

Senast åkte han väl någon australiensisk SBK om inte minnet sviker mig. Synd att ha spoilerat en sådan talang på kola..

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
"Kul!!! Klar Hjältegloria på en sådan kille. Vad gör alla andra racerhjältar för att upprätthålla räcerhjältemyten?"

Dom går la runt i depån endast iklädda t-shirt och kallingar:tummenupp

Jo.. men det kanske inte är lika rebelliskt! Men skönt!:)

Senast åkte han väl någon australiensisk SBK om inte minnet sviker mig. Synd att ha spoilerat en sådan talang på kola..

Hade ett svagt minne att det gått utför... och det hade det! Ur Wikipedia:

According to reports in the Courier Mail, the 33-year-old Gobert was charged with two counts of stealing after taking two $20 bills from the hand of the 70-year-old man at a Coles supermarket in Surfers Paradise on Tuesday, May 13, 2008. The following day, he allegedly snatched a woman's purse on the streets of Surfers, according to the newspaper report.

Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Tror inte det blrv mycket rejsande efter hemkomsten till Australien heller. Vill minnas att han åkt dit för grovt rattfylleri, innehav och stöld.

Man kan tycka det är lite lustigt dock att människor i hans omgivning tillåtit det att gå för långt. Med tanke på vad han har haft för människor runt sig menar jag. Team, läkare, vänner osv. Han var ju inte i en "svensson" situation när det begav sig menar jag, folk måste ju ha vetat.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj

När man läser om den säsong han hade på sin Proton KR så måste man nästan tycka synd om honom. Hojen höll nog aldrig ett helt race! Men på ett par regnträningar där motorstyrka och annat inte är lika viktigt kom han 10-12:a!!
Helt OK!

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Satt idag och läste en gammal Bike tidning från -98 och såg en notis om Gobert.

Lyder som följer:

"Smokin Gobert
Anthony Goberts kontrakt med Lucky Strike Suzuki sades upp mitt i säsongen efter att ett drogtest anordnat av det egna teamet givit positivt utslag. Vildhjärnan Gobert var allmänt känd i depån som en festprisse. Det väckte rabalder när han lät sig fotograferas med ölflaskor i händerna inför säsongen -97. Även under Superbike tiden har det stormat kring honom, han lär ha punkterat däcken på teamets buss efter att ha blivit diskad i Italien, pissat i Neil Hodgsons hjälm i Brno, skitit mitt i depån i Shah Alam och påstås ha misshandlat flickvännen på sitt hotellrum.

Efter allt detta var det ingen som ville ta sig an honom i vare sig GP VM eller Superbike VM, trots att killen besitter en otrolig talang just för att köra motorcykel. Istället kommer Anthony Gobert att köra Superbike mästerskapen i USA för Ducati nästa år. Drogtestet är överklagat. Fortsättning följer."

Edit: Stavfel

Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj

MCN:s decembernummer: Kurtis har en spalt där han bekräftar att han och Colin Edwards la bilen på taket
"We were hangin out. I go "Hey, let's flip Biaggis car". He's like: "Lets do it". Colin had seven of his buddies there and we thought that we should just put it on its side for a sec and then back on its wheels again. Well, it wasen't a good plan because as soon as that thing went over center it just went and crunch! the windows popped out and the mirrors came off. The roof buckled just a little!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
MCN:s decembernummer: Kurtis har en spalt där han bekräftar att han och Colin Edwards la bilen på taket
"We were hangin out. I go "Hey, let's flip Biaggis car". He's like: "Lets do it". Colin had seven of his buddies there and we thought that we should just put it on its side for a sec and then back on its wheels again. Well, it wasen't a good plan because as soon as that thing went over center it just went and crunch! the windows popped out and the mirrors came off. The roof buckled just a little!

:hihi

Det där slår ju burnandet på toaletten på knudan iallafall. Vilket iofs var ett rätt korkat påhitt.

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250

Nu gillar jag Colin ännu mer! Mer sådant...

HenkeVFR

www.fotohenke.se
Gick med
15 Dec 2005
Hoj
Honda VFR-03, DM Brutale-03, Honda BBR110-05
"Smokin Gobert
Anthony Goberts kontrakt med Lucky Strike Suzuki sades upp mitt i säsongen efter att ett drogtest anordnat av det egna teamet givit positivt utslag. Vildhjärnan Gobert var allmänt känd i depån som en festprisse. Det väckte rabalder när han lät sig fotograferas med ölflaskor i händerna inför säsongen -97. Även under Superbike tiden har det stormat kring honom, han lär ha punkterat däcken på teamets buss efter att ha blivit diskad i Italien, pissat i Neil Hodgsons hjälm i Brno, skitit mitt i depån i Shah Alam och påstås ha misshandlat flickvännen på sitt hotellrum.

Läste en intervju med Gobert där han sa att det inte var han som pissade i Hodgsons hjälm. Han bara höll i den medan någon annan ej namngiven pissade.

Hodgson hämnades redan i Brno. Han snodde Goberts depåmoppe och gömde den i ett buskage. Gobert hittade den aldrig, så någon funktionär fick nog en fin souvenir. Detta enligt en intervju med Hodgson i Performance Bike för några år sen.

Nyheter
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2