Roadracingförare=gnällkukar?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nu är det dax att komma in i matchen go vänner! Sen skåningarna kommit igång med sina RR-pass så har Hyllinge fått ta mycket skit och då framförallt Eva som ALLTID är inblandad i ert körande. Jag tycker att ni bör hålla tand för tunga ett tag och fundera över vad som verkligen händer. Sen bör ni engagera er i er klubb om ni vill ha igång en diskussion. Att sitta på röva och gnälla är tyvärr en svensk RR-förares adelsmärke och det är inte smickrande att se sina kollegor gå på som kaffereps-kärringar.

Jag har STOR respekt för Eva. Har bara kört en tävling i hennes regi men varenda kontakt jag hade med henne var mycket positiv - ÄVEN när hon skällde ut oss rookies efter noter. Hon hade ju rätt.
Raka rör och inget tjafs - i slutänden är det de egenskaperna som gör tex henne och Luff till j-at bra arrangörer enligt mig och flera jag pratat med.

Ni som känner er överkörda ska tänka på en sak som kommer bli MYCKET uppenbar för den som har öppna ögon när ni kommer ut på tävlingarna.
MÅNGA av oss förare är gnällkukar utan dess like! Bland dem som kör sönder grejerna på fredagsträningen så är det alltid några som anser att just dom borde få tillbaka sin startavgift. Otroligt många förare tar sig tid att skälla på arrangörerna över kostnaderna och det är inte ovanligt att arrangören får sig en skopa för det dåliga vädret också. Plus att vi alltid ska prata skit om Svemo rent allmänt.
Att en arrangör inte kan prata pedagogiskt med var och en av er är en fråga om att det är praktiskt ogenomförbart. Det är inte bara DU som klagar, det är 50! Om du får ett onödigt kortfattat svar betyder det inte nödvändigtvis att det är riktat mot dig personligen.

Man ska även komma ihåg att alla dessa nyckelpersoner vi har i Svensk RR är just människor. Människor gör misstag, så är det bara. Innan ni skriker efter blod bör ni lugna er ett tag och se om förändringar sker och diskutera det på ett värdigt sätt. Att smutskasta en specifik person på ett forum med 2000 medlemmar är inte snyggt!

Svensk RR bärs upp upp av en handfull människor som gör ett djuriskt jobb. Behandla dem sjysst!

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Jag förstår vad du menar Chrille men mycket av den kritiken mot Eva är berättigad.
Man kan faktiskt svara ordentligt om man frågar det borde hon lärt sig vid det här laget för det går åt mer tid till att tjafsa än att ge ett bra svar......

Jag har varit i luven med Eva flera gånger och även på andra banor för den delen också.

Ska man ha en sådan roll som vissa personer har så måste man kunna ta en diskution och inte bara slå till dövörat..

Och Hyllinge är det väldigt svårt att göra sig hörd varför tror du att så många toppförare har lämnat föreningen....

Mvh Kennet

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Naturligtvis kan kritiken vara aldrig så berättigad. Jag vet absolut inget om vem som har rätt eller fel. Dock bör väl tjafset hållas härifrån?

Det är inte ovanligt med interna problem i klubbarna och absolut inte ovanligt med arrangörsmissar. Dock bör inte en enskild person hängas ut i en miljö där hon dessutom inte kan bemöta det.

INGEN ska behöva ta personlig kritik här och på det sättet, men om det nödvändigtvis ska ske bör det bara riktat mot såna som man VET finns på forumet. Eller...?

Last edited:

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Chrille skrev:

INGEN ska behöva ta personlig kritik här och på det sättet, men om det nödvändigtvis ska ske bör det bara riktat mot såna som man VET finns på forumet. Eller...?

Det kan jag nog hålla med om men detta är ett RR forum och förarna måste få ventilera sig med andra förare eller?

Då ska vi inte få hoppa på personer som vill förbjuda motorcyklar heller.....

För vet vi om de finns här....

Ha de

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
ducati748rs skrev:
Det kan jag nog hålla med om men detta är ett RR forum och förarna måste få ventilera sig med andra förare eller?

...

Det är naturligtvis en ömtålig balansgång. Politiker har vi alltför gott om men Svensk RR är underbemannat.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Lugna er nu, Eva är bra om man bemöter henne på ett artigt sätt, hon gör ett bra jobb och får ändå ta en massa skit ibland.
Chrille ska INTE dra alla Skåningar över en kam, dom flesta sköter sig bra, jag tror dock att Chrille har fått pms pga inte har fått tränat RR i år ännu :1pajas

/Lappjäveln

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
Lugna er nu, Eva är bra om man bemöter henne på ett artigt sätt, hon gör ett bra jobb och får ändå ta en massa skit ibland.
Chrille ska INTE dra alla Skåningar över en kam, dom flesta sköter sig bra, jag tror dock att Chrille har fått pms pga inte har fått tränat RR i år ännu :1pajas

/Lappjäveln

PMS(pre-motorcykluella-smärtor) är alltid svåra så här års men jag drar alla förare över en kam inte specifikt skåningarna.
:crash
Jag tycker bara att vi alla är skyldiga våra klubbar, arrangörer och funkisar att tänka efter både en och tre gånger innan vi börjar skälla. Och när vi skäller ska vi väl sköta det så snyggt som möjligt?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Gnäll och känsloventilation leder sällan till något positivt, annat än att den som gnäller och/eller ventilerar sina känslor får spy ur sig lite. Konstruktiv kritik leder däremot till positiv förändring.

Likt de flesta organisationer som bygger på frivilligt engagemang (ofta oavlönat eller dåligt betalt) från sina medlemmar ställs det orimligt höga krav på de som engagerar sig. Medlemmarna gillar att hota med att ersätta de engagerade om de inte gör ett bättre arbete. Det är en missuppfattning att det alltid finns andra medlemmar som vill ta över ett ansvar. Det finns det sällan.

Jag har suttit i styrelsen för en bostadsrättsförening i fyra år och på varje årsmöte är det samma gamla vanliga historia. Medlemmarna gnäller. Det som inte blivit gjort borde blivit gjort. Det som blivit gjort borde blivit gjort bättre. När det gnällts klart ställer styrlesen med en motfråga. Vill någon ställa upp på lite frivilligt, oavlönat styrelsearbete med att genomföra de föreslagna förbättringarna och nya förslagen? Vad tror ni svaret blir? Ingen säger något, ingen räcker upp handen. Under mina fya år i styrelsen har EN (1) person frivilligt anmält sig. Han anmälde sitt intresse redan innan årsmötet.

Många anser att det är ett privilegium att bli förtroendevald. Ibland kan jag tycka att det är lika med en straffkommendering. Att bli invald i SVEMOS's RR-sektion måste vara som att bli skickad till Sibirien. Aldrig har så få fått så mycket (skit) för så lite. Att bara byta ut förtroendevalda leder sällan till någon positiv förändring annat är en ökad omsättning.

Tycker du något är dåligt? Kom med ett förslag på hur det kan bli bättre utan att det inebär mer arbete. Tycker du att någon gör ett dåligt arbete och att du kan göra det bättre själv? Anmäl dig som frivillig och räkna inte med att du får annat än skit för dina insatser.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Teddy skrev:
Gnäll och känsloventilation leder sällan till något positivt, annat än att den som gnäller och/eller ventilerar sina känslor får spy ur sig lite. Konstruktiv kritik leder däremot till positiv förändring.

Likt de flesta organisationer som bygger på frivilligt engagemang (ofta oavlönat eller dåligt betalt) från sina medlemmar ställs det orimligt höga krav på de som engagerar sig. Medlemmarna gillar att hota med att ersätta de engagerade om de inte gör ett bättre arbete. Det är en missuppfattning att det alltid finns andra medlemmar som vill ta över ett ansvar. Det finns det sällan.

Jag har suttit i styrelsen för en bostadsrättsförening i fyra år och på varje årsmöte är det samma gamla vanliga historia. Medlemmarna gnäller. Det som inte blivit gjort borde blivit gjort. Det som blivit gjort borde blivit gjort bättre. När det gnällts klart ställer styrlesen med en motfråga. Vill någon ställa upp på lite frivilligt, oavlönat styrelsearbete med att genomföra de föreslagna förbättringarna och nya förslagen? Vad tror ni svaret blir? Ingen säger något, ingen räcker upp handen. Under mina fya år i styrelsen har EN (1) person frivilligt anmält sig. Han anmälde sitt intresse redan innan årsmötet.

Många anser att det är ett privilegium att bli förtroendevald. Ibland kan jag tycka att det är lika med en straffkommendering. Att bli invald i SVEMOS's RR-sektion måste vara som att bli skickad till Sibirien. Aldrig har så få fått så mycket (skit) för så lite. Att bara byta ut förtroendevalda leder sällan till någon positiv förändring annat är en ökad omsättning.

Tycker du något är dåligt? Kom med ett förslag på hur det kan bli bättre utan att det inebär mer arbete. Tycker du att någon gör ett dåligt arbete och att du kan göra det bättre själv? Anmäl dig som frivillig och räkna inte med att du får annat än skit för dina insatser.
Bra talat, bättre än Chrilles gnäll k-kande :rock

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
GSXR1100R skrev:
Bra talat, bättre än Chrilles gnäll k-kande :rock

Nu är jag dålig på att se taskiga ordval i min egen text, men säger inte jag och Teddy i stort sett samma sak?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Nu är jag dålig på att se taskiga ordval i min egen text, men säger inte jag och Teddy i stort sett samma sak?
Teddy rockar och du bara gnäller ;)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...