Robbans//aRWe´s olycka

Ängeln

Ny medlem
Gick med
31 May 2004
Ort
v-ås
Hoj
liten gul bil
Robbans egna berättelse om olyckan

Olyckan inträffade på det pågående motorvägsbygget mellan Västerås och Enköping.

Hade åkt ett par gånger fram och tillbaka och bestämde mig för att dra på lite,
...min väska var fastspänd med stroppar.

När jag drog på så lättade väskan och åkte in i däcket bak och det blev en sk "highsider" och det tog tvärstopp direkt.

Jag flög av motorcykeln och landade 20 meter längre bort och gjorde märken i gruset, så därifrån 17 meter igen och stannade mot en sprängsten som tog mitt i bröstkorgen.

Hjälmen sprack men jag klarade huvudet utan skador.

Tackar alla genom min syster för alla fina kort som jag fått och alla hälsningar hon har med sig upp till mig, kan bara säga att det ger mig styrka att kämpa vidare.

aRWe//Lillsyss
 

Nicke T

Mer sommar åt hojfolket!
Gick med
11 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ducati 999s ,Vespa px 200
Fy, vilken läbbig olycka. Vi tänker på dig varje dag.
Kämpa på med rehabiliteringen nu.
Stora kramar från Nicke o Pia :krama
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Robban du ska veta att vi saknar dig, och hoppas du blir bättre snabbt. Inte samma att åka hoj när man vet att du inte kan närvara, fast du kanske egentligen velat det.

Många tankar från Robban och Lilly
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Det är hemsk läsning om olyckan, min empati är djup för dig, trots allt så är du ju vid liv vilket är det viktigaste av allt.

Det går inte en dag utan att jag någon gång skänker dig Robban en tanke, du finns väldigt ofta med i tankarna just i samband med man är ute och åker hoj också i någon form, vilket är väl för att du är den man så starkt förknippar med mc såsom påläst, duktig och en guru i mångt o mycket ! Så även om du inte fysiskt är med mig så är du med i min tanke på mc strapatserna.

Skänker även ofta en tanke till alla de dina anhöriga/närmaste till dig.

Min enda önskning är att du fortsätter orka kämpa på med din läkning och att du skall fortsätta att tillfriskna.
 
Last edited:

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Det är hemsk läsning om olyckan, min empati är djup för dig, trots allt så är du ju vid liv vilket är det viktigaste av allt.

Det går inte en dag utan att jag någon gång skänker dig Robban en tanke, du finns väldigt ofta med i tankarna just i samband med man är ute och åker hoj också i någon form, vilket är väl för att du är den man så starkt förknippar med mc såsom påläst, duktig och en guru i mångt o mycket ! Så även om du inte fysiskt är med mig så är du med i min tanke på mc strapatserna.

Skänker även ofta en tanke till alla de dina anhöriga/närmaste till dig.

Min enda önskning är att du fortsätter orka kämpa på med din läkning och att du skall fortsätta att tillfriskna.

Summerar så bra vad man känner och tänker.
Krya på dig nu vännen.

Jimmy med hälsningar från Leena med
 

|ZooT

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
ingen
Vi håller tummarna för att du ska vara 'fit for fight' snart så vi
får komma och hälsa på dig!!! Kenneth & Madde.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Ängeln.

Tack för att du informerar om läget. Tänker på Robban varje dag.
Du får gärna berätta om det är okej med besök.

Hälsa från WestW nästa gång du besöker honom.
 

Ängeln

Ny medlem
Gick med
31 May 2004
Ort
v-ås
Hoj
liten gul bil
Ängeln.

Tack för att du informerar om läget. Tänker på Robban varje dag.
Du får gärna berätta om det är okej med besök.

Hälsa från WestW nästa gång du besöker honom.


Lovar att hälsa till honom....för jag vet hur glad han blir när jag berättar vad ni skrivit......

Han väljer själv när han vill ha besök då han är helt klar i huvudet...så man får ringa upp o fråga så går dom in till honom och hör om det är okey...........
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Det är hemsk läsning om olyckan, min empati är djup för dig, trots allt så är du ju vid liv vilket är det viktigaste av allt.

Det går inte en dag utan att jag någon gång skänker dig Robban en tanke, du finns väldigt ofta med i tankarna just i samband med man är ute och åker hoj också i någon form, vilket är väl för att du är den man så starkt förknippar med mc såsom påläst, duktig och en guru i mångt o mycket ! Så även om du inte fysiskt är med mig så är du med i min tanke på mc strapatserna.

Skänker även ofta en tanke till alla de dina anhöriga/närmaste till dig.

Min enda önskning är att du fortsätter orka kämpa på med din läkning och att du skall fortsätta att tillfriskna.

Kan bara hålla med Jimmy att Tomas sammanfattar tankarna och känslorna väldigt bra. Av alla jag åkt med var nog Robban den jag minst trodde skulle krascha... Vilket är en väldigt bra lektion i att man ALDRIG ska känna sig för säker på en hoj. Hur duktig man än är så finns det alltid yttre faktorer som spelar in!
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Kan bara hålla med Jimmy att Tomas sammanfattar tankarna och känslorna väldigt bra. Av alla jag åkt med var nog Robban den jag minst trodde skulle krascha... Vilket är en väldigt bra lektion i att man ALDRIG ska känna sig för säker på en hoj. Hur duktig man än är så finns det alltid yttre faktorer som spelar in!

Jag / vi kan bara instämma. Yttre omständigheter är svårt att styra.

Hälsa upp till Robban att det går inte en dag utan att Niina o jag pratar om honom o undrar hur återhämtningen går. Vi vet att han är envis så frågan är när får vi träffas igen...

Krama om honom från Janne o Niina
 

LisaLP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R6
det känns otroligt svårt att sammanfatta alla tankar i ord. känns som att jag blir stum när jag ska komma på något vettigt att skriva. jag tänker på dig robban!
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Skönt att höra att han är på bättringsvägen. Men han får ta å snabba sig lite vi saknar en GPS på onsdagskvällarna samt att jag snart har tömt västerås på smågodis :D
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Lovar att hälsa till honom....för jag vet hur glad han blir när jag berättar vad ni skrivit......

Han väljer själv när han vill ha besök då han är helt klar i huvudet...så man får ringa upp o fråga så går dom in till honom och hör om det är okey...........

Det ska jag göra.
Man vill gärna inte tränga sig på om läget inte är under kontroll
och det är mycket att tänka på som det är.
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Krya på dig Robban, kikar säkert upp en sväng när du mår lite bättre, gör säkert följetåg med Zoot och Madde...
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Jag som många andra här har svårt att finna ord när nått sånt här tragiskt och orättvist inträffar.

Jag kan bara säga att du är riktigt saknad Robban, och då extra mycket nu när jag befinner mig på Gotland för den årliga bankörningen. Vem ska nu djävlas med mig så att jag tror att nått är fel på hojen...?

Krya på dig Robban så att vi så snart som möjligt får njuta av ditt sällskap igen.

//Andreas
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Tankarna går ofta till dig i din kamp tillbaka! Önskar dig en snabb och stark återhämtning! Vi vet alla att du kommer ta dig igenom detta och det med bravur som bara en person av din kaliber utstrålar:)
 

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Ort
Västerås
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Tror nog lillsyss gör en printscreen och tar med upp till dig så jag skickar med en hälsning från Schweiz, bortrest hela långa veckan... Men skickar gärna en tanke med henne på en gång ;-)

Efter att ha varit först på plats efter olyckan kan jag bara säga, aldrig trodde jag att jag skulle bli så glad över att höra någon hosta igång igen och börja glada klaga över att det gör ont...

Efter olyckan och Uppsala-besök var det ruskigt skönt att se dig med glimten i ögat igen "hemma" i Västerås. Som jag sa senast, det är bara att säga till om det är något som saknas. Lite lösgodis kan vi ta med nästa besök, för det är inte bra att ändra på alla vanor... Snuttefilten med WD40/garage/bensin/avgas-doft håller som bäst på att mogna :) Tar med den också nästa vända!

Vet att du är stark och envis som få och jag håller tummarna för att allt läker på bästa sätt! Tänker på det som hände och hur snabbt allt kan ändras väldigt ofta... Krya på dig kompis!

/Mattias
 

Ängeln

Ny medlem
Gick med
31 May 2004
Ort
v-ås
Hoj
liten gul bil
Nu är det sista dagen i Västerås för Robban.

Så ny adress för yttligare kort kommer när jag fått den.

aRWe//Lillsyss
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top