Robe
Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Då var det dags för ett nytt motardbygge pga hojstöld. Tänkte dela med mig av arbetets gång i denna tråd med bilder, kommentarer och givetvis massor av frågor till er med mer erfarenhet av denna hoj!
Självklart tar jag emot all slags beröm/kritik och tips! Så dela mer er så mycket som möjligt!
De planer jag har för stunden är följande:
-Helsystem. Vet ej vilket, tycker om designen på Akropovic men har inte koll på vad som finns mer på marknaden...
-Total demontering av hojen för rengöring/smörjning och om nödvändigt, diverse lagerbyten. Detta kommer ske i vinter.
Färgtema:
-Vit plast
-Svart tank
-Svarta motardfälgar
-Blåmetallic detaljer (ram etc, pulverlackat). Ska ha samma färg som bromsoket.
Dessa planer kommer att prioriteras lite olika pga min studentekonomi. Börjar nog med lacken eftersom det är smidigast när ja ändå ska riva hela rasket i vinter. Sen investerar jag i helsystem o plast till sommaren!!
Nu lite bilder!
Jag åkte först till Västerås och plockade upp Mattias (Supermoppe) som gjorde mig sällskap ner till Höör. Vi tog inte med något släp, vi hoppades att hojen skulle gå in i bilen... frågan var bara hur mycket vi skulle behövs skruva ner den...
Vi hittade Höör! Där mötte vi upp Tobbe som jag skulle köpa ett motardkit av innan vi skulle åka o kolla på hojen.
Inget snack om saken, de va sjyssta grejer! Bara att slå till.
Efter att vi slängt in hjulen i bilen så åkte vi 10 min bort för att kolla på KTM´n. Den verkade oxå sjysst, så vi slog till. Den såg så där förföriskt vacker ut...
Plockade av framgaffeln för att få in den i skuffen.
Sen var det bara att hiva in den! Så sjukt skönt att slippa släp
Tog ett par bilder när ja skruvat ihop hojen igen!
Mer bilder/filmer utlovas under arbetets gång!
/Robe
Självklart tar jag emot all slags beröm/kritik och tips! Så dela mer er så mycket som möjligt!
De planer jag har för stunden är följande:
-Helsystem. Vet ej vilket, tycker om designen på Akropovic men har inte koll på vad som finns mer på marknaden...
-Total demontering av hojen för rengöring/smörjning och om nödvändigt, diverse lagerbyten. Detta kommer ske i vinter.
Färgtema:
-Vit plast
-Svart tank
-Svarta motardfälgar
-Blåmetallic detaljer (ram etc, pulverlackat). Ska ha samma färg som bromsoket.
Dessa planer kommer att prioriteras lite olika pga min studentekonomi. Börjar nog med lacken eftersom det är smidigast när ja ändå ska riva hela rasket i vinter. Sen investerar jag i helsystem o plast till sommaren!!
Nu lite bilder!
Jag åkte först till Västerås och plockade upp Mattias (Supermoppe) som gjorde mig sällskap ner till Höör. Vi tog inte med något släp, vi hoppades att hojen skulle gå in i bilen... frågan var bara hur mycket vi skulle behövs skruva ner den...
Vi hittade Höör! Där mötte vi upp Tobbe som jag skulle köpa ett motardkit av innan vi skulle åka o kolla på hojen.
Inget snack om saken, de va sjyssta grejer! Bara att slå till.
Efter att vi slängt in hjulen i bilen så åkte vi 10 min bort för att kolla på KTM´n. Den verkade oxå sjysst, så vi slog till. Den såg så där förföriskt vacker ut...
Plockade av framgaffeln för att få in den i skuffen.
Sen var det bara att hiva in den! Så sjukt skönt att slippa släp
Tog ett par bilder när ja skruvat ihop hojen igen!
Mer bilder/filmer utlovas under arbetets gång!
/Robe