RoH camp på Knudan 1/6 med Sydskanes Emse

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag har lurat ner två av mina kollegor, typiska touringmuppar, en med en Triumph Sprint ST och den andre med en BMW F 800 S, att köra med Sydskanes Emse fredagen den 1:e juni.
De startar givetvis i gul grupp.

Nån mer som skall köra?

1. Maverick
2. Jester, Trajja - Sveriges Jerusalem
3. What the HEK, Beemer - Tjôtelabôrj
4.
5.
6.
7.

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Ja för fasen, jag ska köra.

1. Maverick
4. Andre
5.
6.
7.

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
1. Maverick
4. Andre
5. Ripster
6. Snaggis
7.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ja ni får styra upp lite fler Knudan körningar. Så man kan slita på båda sidorna av däcket, hehe
Ja du, jag håller med dig till 100% och nu när vi sitter här med facit i hand så hade det varit otroligt trevligt.
Tyvärr så har nog styrelsen förra året i färskt minne. Vi hade då 14 st heldagar på Knudan bokade och i slutänden blev vi tvungna att stryka två, det var i stort sett inte fullt på en enda körning. Föreningen var då i lite av en kris (det är nåt vi alla medlemmar har ett gemensamt ansvar för) och därför får nog 2012 ses som ett återhämtningsår där en balans i ekonomin måste gå före risktagningen med många körningar.

Vi skar hårt i vår organisation med både depåchefer, bullergruppare och instruktörer inför denna säsongen för att få kostnaderna under kontroll och det känns som om vi är på helt rätt nivå just nu. Det jag hört är att vi med en gott bokningsläge kan ges möjlighet att förlänga säsongen med en eller annan körning i september. Det är bara att fortsätta boka sig och sen hålla tummarna för att vi kommer dit! :tummenupp

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
Ja du, jag håller med dig till 100% och nu när vi sitter här med facit i hand så hade det varit otroligt trevligt.
Tyvärr så har nog styrelsen förra året i färskt minne. Vi hade då 14 st heldagar på Knudan bokade och i slutänden blev vi tvungna att stryka två, det var i stort sett inte fullt på en enda körning. Föreningen var då i lite av en kris (det är nåt vi alla medlemmar har ett gemensamt ansvar för) och därför får nog 2012 ses som ett återhämtningsår där en balans i ekonomin måste gå före risktagningen med många körningar.

Vi skar hårt i vår organisation med både depåchefer, bullergruppare och instruktörer inför denna säsongen för att få kostnaderna under kontroll och det känns som om vi är på helt rätt nivå just nu. Det jag hört är att vi med en gott bokningsläge kan ges möjlighet att förlänga säsongen med en eller annan körning i september. Det är bara att fortsätta boka sig och sen hålla tummarna för att vi kommer dit! :tummenupp

Jag förstår precis. Jag kommer fortsätta köra med er så vi kanske kan få in lite mer till nästa år. :fyllisar

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
om jag bokar gul och det uteblir nån i röd kan man hoppa upp dit direkt?

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
om jag bokar gul och det uteblir nån i röd kan man hoppa upp dit direkt?
Som Ripster säger, absolut inte!
Märker vi av den typen av "missbruk" så kan det i förlängningen innebära att vi måste vidta åtgärder. Man bokar sig i rätt grupp, finns det inte platser där så "tough shit".
Det är ju inte speciellt juste mot de som vill köra i gul att nån som egentligen hör hemma i röd snor deras plats.

Vår förening har ledorden "Ansvar, Hänsyn, Omdöme" och om man gör som jag beskriver ovan så brister man på alla de punkterna.

P.S. Man får naturligtvis boka sig i en lägre grupp om man följer tempot och reglerna i den gruppen. Det kan ju vara så att man t.ex. köpt ny hoj och vill testa eller har haft en incident som gjort att man tappat förtroendet. D.S.

Last edited:

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Japanese steeeeeel
Som Ripster säger, absolut inte!
Märker vi av den typen av "missbruk" så kan det i förlängningen innebära att vi måste vidta åtgärder. Man bokar sig i rätt grupp, finns det inte platser där så "tough shit".

Hade gärna sett någon form av förtydling av det på hemsidan. varit med om några som bokat sig i gul bara för att det fanns plats där. "normalt sett bokar vi röd men idag fanns det bara plats i gul så vi bokade gul å hoppades på att en plats skulle bli fri i röd" - deltagare vars namn inte behöver återges. men hursom den här deltagaren låg å körde 1.10 tider i gul grupp å körde om a la röd grupps regler (kom som en jävla chock för mig i liton när jag missbedömde ingången å det gick lite tokigt, helt plötsligt ligger det en hoj å slickar min sida) när jag snackar med föraren sen om incidenten fick jag svaret: du höll inte ditt spår. När tro fan det när jag kom in fel i kurvan å hjärtat satt i hallsgropen.

I gul grupp måste man ge varandra tillräckligt med utrymme ifall nån får hjärnsläpp i en kurva eftersom vi som kör i gul är nybörjare å då gör man naturligtvis fel emellanåt. Kan man bara anpassa sig efter gul grupps tempo å regler är det väl inget problem men hur lätt är det när man tycker att alla andra fiskör å bara är i vägen?

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Hoppas du tar upp det med dina instruktörer, de har som uppgift att stävja sånt beteende.

Vi hade faktiskt en text i stil med "Vi förbehåller oss rätten att utesluta dig från körningen om du inte håller dig till gruppens regler" på hemsidan innan men det kom kommentarer som "jävla storebrorsfasoner" om den så styrelsen beslutade ta bort stycket.

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Lugn och fin nu. Frågar man inte får man inga svar. Sa aldrig att jag skulle göra det. Vart bara nyfiken då Marcus snackade om en som hade gjort det en gång.

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Lugn och fin nu. Frågar man inte får man inga svar. Sa aldrig att jag skulle göra det. Vart bara nyfiken då Marcus snackade om en som hade gjort det en gång.
Ursäktar om jag uttryckte mig klumpigt, det var inte menat mot dig utan mer som ett generellt inlägg. :krama

BGI

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2011
Hoj
2 små
Jag kör också på fredag. Första gången med föreningen.....

1. Maverick
4. Andre
5. Ripster
6. Snaggis
7. BGI
8.

Last edited:

teXmeX

Medlem
Gick med