Roliga aktiviteter i LA?

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag ska till Los Angeles om ett tag och jobba. Jag kommer troligtvis att stanna cirka fyra veckor. Av den orsaken undrar jag vad jag borde aktivera mig med under fritiden (som jag hoppas infinner sig under stundom). Alla tips mottages med stor tacksamhet.

Finns det prylar som kan inhandlas billigt i USA? Typ elektronik som ryms i bagaget.
Existerar det en stor theme park, typ Six Flags, i LA med omnejd som kan rekommenderas?
Kan man tjacka roliga piller i drug stores (apotek)? De har ju inte lika strikta regler med vad som fordrar recept i USA som vi har i Sverige.
Ska jag inhandla ett ballt vapen och smuggla hem till Sverige. Att hitta tazers, pistoler, pepparspray eller liknande i Los Angeles borde ju vara mycket enklare i Los Angeles komparerat med Sverige. Letar tullgubbarna efter vapen i bagaget tror ni?

Eftersom att utflykter i Los Angeles med omnejd inte rimligen kan realiseras utan bil undrar jag hur dyrt det blir att hyra bil under en helg.

Notera hur jag, i profylaktiskt syfte, med stor skicklighet har undvikit de tre sista tecknen i alfabetet!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Saker som klassas som vapen i Sverige är nog inte så genomtänkt att ta med om du blir stoppad i tullen i Sverige... men det är jag det.

Elektronik är överlag billigare i USA då importörerna gärna sätter pris som om dollarn stod i 10:-.

Skor och jeans är också klart billigare i USA.

Themeparks i LA, ja du har ju Six Flags inte långt därifrån. Annars är det väl Universal Studios som ligger närmast till hands.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Universal Studios besökte jag senast jag var i LA. Ett jävla skitställe tycker jag. Annars var det bra tips. :tummenupp

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
"Letar tullgubbarna efter vapen i bagaget tror ni?"

Hmm, få se nu, du ska till USA, hört talas om 9/11?

googla lite på homeland security eller så, annars kanske du kan skriva några rader när din vistelse blev långt längre än du tänkt dig :gnissla

Saker som klassas som vapen i Sverige är nog inte så genomtänkt att ta med om du blir stoppad i tullen i Sverige..

Haha, kommer han så långt så är det nog ingen större fara.

Last edited:

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
"Letar tullgubbarna efter vapen i bagaget tror ni?"

Hmm, få se nu, du ska till USA, hört talas om 9/11?

googla lite på homeland security eller så, annars kanske du kan skriva några rader när din vistelse blev långt längre än du tänkt dig :gnissla
Om tullgubbarna bråkar så skjuter jag bara ner dem med pistolen!!! :kulspruta

Skämt åsido så tänker jag inte ha med en pistol i handbagaget. En liten oskyldig tazer i det andra bagaget borde inte vara så allvarligt. Men å andra sidan har jag inget behov av en sådan. Så det kanske är dumt att riskera att åka fast i onödan?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Dumt att plocka in den själv över gränsen med tanke på att du åker dit så det skriker om det om de hittar den. Sånt kan man beställa illegalt från Chile med flera länder och risken att åka dit då är obefintlig, kostar lite mer att köpa bara.
Piller är de ju inte såååå generösa med, Efendrin kan du dock köpa i storpack och knapra hejvilt. En tjejkompis trodde att det var lagligt att införa sånt i sverige så hon hade ens tor burk med sig hem. Stor burk i sammanhanget är ca 1/2-liters syltburk. Hon blev dock inte stoppad som tur var.
Det fanns en tråd för några år sedan här på forumet om just resa till LA, många bra tips. Om man bara kunde söka...

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Så det kanske är dumt att riskera att åka fast i onödan?

Det är inte värt det,

de har målade linjer istället för spärrar etc. på en del flygplatser därborta, en bekant var där och råkade sätta foten utanför en linje efter att han checkat in, han fick checka in igen, han menade att det var onödigt då det var långt bort, om inte någon byggnad bort, på 3 röda så var de taggade med förstärkning, ingen vidare idé att säga emot så se var du sätter fötterna. :gnissla

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Enligt uppgift behöver man inget flygcertifikat för att flyga ultralätta flygplan i USA, så länge man inte flyger över tättbebyggt område. Detta måste jag testa. Hur svårt kan det vara egentligen? :va
Om ni läser i tidningarna att "Svensk man omkom i flygkrasch i enmotorigt flygplan i USA" så var det jag.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det bästa man kan göra i LA är väl att sätta sig i en bil och köra söderut till San Diego... Eller möjligtvis österut till Vegas.

Smuggla hem vapen verkar dumt. Vapenlagarna i Sverige pekar ju tydligt på att svenska folket inte kan anförtros denna teknik...

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Om FRA använder nyckelord för att leta efter terrorister så kommer denna tråd att vara högintressant. Antagligen är mitt pass redan indraget och CIA står och väntar på mig när jag kommer hem. Därför vill jag nu passa på att klargöra att jag inte har några planer på att smuggla hem varken droger eller vapen till Sverige.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Hyra bil i USA är aldrig dyrt. Om du vill ha lite kul & spänning föreslår jag att du hyr något sportåk & beger dig till East LA (passa på att lämna bilen och ta en liten promenad). Lovar att du kommer uppleva mer spänning än i vilken nöjespark som helst.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
fixa en bling bling kärra och ge dig ut på en drive-by-shooting-turné sen...compton området är tacksamt för det.

Gabor

Guest
Du ska göra en ANKA å gifta dig rikt som fan..å stanna kvar där i värmen.. Så de så...:yoparty

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det bästa man kan göra i LA är väl att sätta sig i en bil och köra söderut till San Diego... Eller möjligtvis österut till Vegas.

Smuggla hem vapen verkar dumt. Vapenlagarna i Sverige pekar ju tydligt på att svenska folket inte kan anförtros denna teknik...

Vi har väl ganska liberala vapenlagar? Självklart inte som USA men tror vi har jävligt mycket vapen per capita än andra länder. Jaktvapen kan man ju ha hur många som helst (eller just det max typ 20 per hushåll) och handelsvapen får man bara man kan bevisa att man kan använda det och tävlar med det (vilket betyder en klubb "tävling" per år).

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Hyra bil e billigt, du kan få något för 10 till 20 dollar per dag.

Kunde ju vara kul o hyra en båge ett par dagar också, finns massor om du söker.

Tar en o en halv till två timmar till SD, jag gillar den byn mer än LA, mer layback. Soft o köra en weekend där nere.

Surfa, ta lektioner ett par h om du aldrig gjort det innan. Svårt o förklara för polarna varför du inte gjort det om du varit på västkusten en längre period.

Apotek o dyl kan vara kinkiga, men är du i SD tar det 20 min o korsa gränsen. TJ e en helt annan värld, tänk dig ett skitigt disneyland. Anything goes, and then some.

Antar att du sett filmen Dust to Glory ?
Mexico är väldigt liberala ang "dirtriding", har för mig där e ett par företag som utgår från TJ eller Ensenada. Säkert finns det liknande runt LA, men är inte så uppdaterad på den fronten.

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Surfa i Huntington beach :yoparty
Hade en 4 veckors rund resa i Kalifornien förra hösten. Finns hur mycket som helst att göra. Hojta till om det är nåt specifikt du undrar om.

//Dafe

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...