Roliga vägar runt GBG??

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
Tjo!

Nyinflyttad i GBG o letar efter lite roliga vägar i GBGs närområde...har ni några tips på roliga vägar passande en cbr 600rr (gärna ifyllda kartor om de finns nånstans) :)

Verkar annars lite dött i forumet..några som fortfarande e aktiva o kör lite?

mvh
Martin

Konrad Haifa

Guest
Kul med en till på sporthoj!:yoparty Det finns några vägar lite utanför stan för lagom kvällsturer. Har man en hel dag på sig så drar man helst lite längre bort från stan, för man kan knappast säga att det dräller av roliga vägar närmast runt Gbg, inte i mitt tycke. Själv försöker jag få till ett par körningar i veckan om man tvingar in ett par luckor i familjelivet. Sällan det lyckas..... Karta kommer säkert någon med här snart! :tummenupp

Connsann

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
Honda CBR600F -89
finns la en hyvsad väg som jag bara kört som fan på med bil.
Kan säga att den börjar från Alafors går via gråbo,lerum, härskogsvägen (med en skarp skymd kurva efter en långraka som jag fronta med en stor gran i 120km/h) till härryda vidare på 156an mot skene svänger av första höger efterman kört över R40 och direkt vänster mot eskildsby. i eskildsby kommer två alterna tiv till landvetter. sedan tar turenslut men så kan man åka genom skildsby till inseros ta vänster och sedan kommer man till hällingskö som ligger längst med 156an. Bara att köra rätt över 156an mot rävlanda när man kommit dit kan man fortsätta mot bollebyggd sedan vet jag inte hur man kan sy på den stärckan mer på ett roligt och kurvigt sätt.

Själv tänkte jag köra den stäckan denna helgen och mäta upp den med mc
Kollar om det funkar att lägga in länk till kartan
http://www.hitta.se/vagbeskrivning#start=6428072:1279461|alafors+ale+(postort)&stop=6398282:1306874|bollebygd+(postort)&via=6417523:1291733|gråbo+lerum+(postort);6406741:1293695|härskogen+lerum++(bebyggelse);6399567:1293747|vägskillnaden+101+härryda;6393116:1289486|eskilsby+landvetter++(bebyggelse);6392137:1287788|inseros+lindome++(bebyggelse)

DEtta tar ca 1,5 timmar lagligt och är 9,3 mil lång. Finns iallafall 1 tapp i gråbo som man åkerförbi och en tapp iHällingsjö som bara tar kort.
Finns tappar i lerum, härryda/landvetter rävlanda och bollebygd också om man gör avstickare från vägen på kartan.

Last edited:

StreetMike

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2013
Hoj
Suzuki GSX750 -00
Tjo. Jag ska ut o leta lite vägar imorgon söndag (idag)...
Partille...lerum osv ..
Kan behöva följeslagare då jag oxå räknas som turist med min skånska...
Åker väl runt 11-12 snåret..:banana

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Honda NC700X -2012
Testa att köra Lygnern runt utanför Fjärås. Det är en mycket trevlig väg. Många som kör mc där. Dock ligger det några mil söder om Gbg.

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Vägarna kring Lindome, Härryda, Hällingsjö är ju underbara. Kuperat och rejäla böjar varav flera doserade. Vägen kan vara lite guppig på sina ställen men med en supermoto känner man sig som hemma =)

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
hej!

tack för alla svar! var i norge i helgen...jäklar va goa vägarna e där...ska testa några av de vägarna ni rekommenderade! hitta du nåt skoj mike??

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
-00, Suzuki GSX750
ja jag hittade faktiskt en hel hög med fina vägar, men har inte lyckats få ner dom på karta än.
vi kan döpa en till Orust runt som va vägar i minsta laget men med böljande svängar mest hela tiden.

Från Marstrand till Kornhall va heller inte helt fel.

Jag slänger upp en tråd igen när det vankas finväder så blir det en ny mapquest Touring.:D

(Om man har otur när man tänker reggar man ett nytt konto helt i onödan. så jag är samme person a.k.a Streetmike. :gnissla )

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring