Roliga vägar utomlands - MegaSlingerBult

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Halloj. Många ligger ju och pressar på Bulten osv.... Vad har ni för favo vägar när ni kör utomlands.

Här är någa som jag bara älskar att köra. :banana

stilfss1.jpg

grimsel2.jpg

splugen1.jpg

jiGGa

Fegis - Nu med nya ögon!
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Retta
Körde en sådan väg på Egina i Grekland. Fast med 50cc moppe och skjuts och nån liter bensin i tanken. Var smått stressad av det så det blev inget kort

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Sköna vägar utomlands? Finns en hel del goa vägar i tex Skåne , bl.a över åsarna, upp och ner, men även genom vackra bokskogar osv... :) Och i gränslandet mellan Sverige och EU/Skåne har vi Dalsland, Håverud och norrut är en klassiker :7peta

Längre söderut, ner mot Österrike osv. Ja, vackert, men hojåka i hårnålar "suger", man tröttnar efter 12 kurvor. Men tex Deutsche Hoschalpenstraase, på dom mellanhöga bergen mellan Tyskland och Österrike, finfint, där kan det gå undan! SAMT... hur man nu stavar, "Black-forrest", dvs Swartzvald-området, helt hysteriska hojväga, Bulten x 15 i poängbedömning.. :banana

MEN, ett litet bekymmer... :( Pga många hojolyckor och tok-gasa på dessa finfina hojvägar, så finns det där lokala regler/skyltar som förbjuder hojåka från fre kl. 18 fram till måndag 08.00 :död

Även hunnit med lite goa krokvägar på Gran Canaria, finfin beläggning och vackra vyer, speciellt när vi fick köra på sandstranden.... :fyllisar

Summa summarum, "pressa bulten", jo, blir ju trist i långa loppet, men behövs ingen semestervecka bara för att ta sig en liten sväng dit.... :)

/B

Last edited:

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
A 376 Mellan Puerto Banos och Ronda i Södra spanien,
helt perfekt asfalt, velodromiska kurvor i orgier som klättrar uppåt i bergen med stup rakt ner på ena sidan. 1 timmas kurvorgie enkelresa.

Körde (bil :4skrika ) där förra veckan, stannade tog lite bilder men glömde givetvis kameran därnere i lägenheten. :huvet

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
*DanTheMan* skrev:
:tummenupp Den vägen e bara för grym.Vägen från Torremolinos mot
Puerto Banus e oxå en 10 poängare bitvis.

Koolt!

Nästa år blir det till att hyra hoj där nere, suget växte ju rätt stort ett att ha kört omkring lite i bergen...

Bifogat

• grym.JPG
    grym.JPG
    62.5 KB · Visningar: 178

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Men tror nog Österrike och Skottland hamnar bland favoriterna :) Med Gran kanaria strax efter..

/B

Några gamla SMÅ bilder...

Bifogat

• Großglockner.jpg
    Großglockner.jpg
    38 KB · Visningar: 118
  • isle of skye.jpg
    isle of skye.jpg
    30.3 KB · Visningar: 112
  • kanaria1.jpg
    kanaria1.jpg
    15.4 KB · Visningar: 116
  • kanaria2.jpg
    kanaria2.jpg
    16.8 KB · Visningar: 100
  • Lakedistrict.jpg
    Lakedistrict.jpg
    34.4 KB · Visningar: 112
  • österrike.jpg
    österrike.jpg
    39.4 KB · Visningar: 241

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
tjockisbulle skrev:
helt perfekt asfalt, velodromiska kurvor i orgier som klättrar uppåt i bergen med stup rakt ner på ena sidan. 1 timmas kurvorgie enkelresa.

Körde (bil :4skrika ) där förra veckan, stannade tog lite bilder men glömde givetvis kameran därnere i lägenheten. :huvet
Men det gjorde inte jag.... :banana
Ta sen vägen från Ronda över Coín via Mijas ner till Fuengirola. Vägen går genom puerto del Viento och puerto de Las Abejas. Slingrar sig genom ett naturreservat och vägarna är om möjligt ännu krokigare än mellan Ronda och San Pedro de Alcántara!!

Om att hyra hoj där nere.... Ett rent helvete då folk kör som idioter. Detta innebär att det knappt går att få tag i en hoj att hyra då ingen vågar hyra ut. Hittade dock Moto Mercado i Fuengirola (finns även i Torremolinos och Malaga) som jag rekommenderar. Dom är dessutom Yamaha återförsäljare.
Men glöm sporthojar, Honda Transalp är det som gäller hos dom.

P.S. Snälla skippa kommentarerna om säkerhet och ställ. Det går inte att hyra. Mitt råd är dock, ta med egen hjälm. D.S.

@tjockisbulle - Var hittade du kartan?

Lite pics.

1. Puerto del Viento
2. Vy ner mot Ronda som ligger mitt ute i ingenstans.
3. Vy från Rondas gamla stadsdel upp mot puerto del Viento

Bifogat

• Ronda.JPG
    Ronda.JPG
    111.4 KB · Visningar: 117
  • Mountainbike.JPG
    Mountainbike.JPG
    76.5 KB · Visningar: 175
  • Mountain.JPG
    Mountain.JPG
    130.2 KB · Visningar: 117
Last edited:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
tjockisbulle skrev:

Aaaah, den vägen har jag också kört.......med bil! :huvet

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag ska till Gran Canaria över nyår!
Jag har A1 kort men tror ni dom bryr sig om det, eller måste jag hyra lätt hoj då?

Jag såg en hojuthyrare bredvid det stora köpcentret i Puerto Rico förra året iallafall!

IronMike

Guest
Själv brukar jag glida över till Norge så ofta jag kan under sommarhalvåret.. En runda som knäcker allt alla kategorier är karlstad-sand-halden-drammen-odda-geiranger-stryn-trollstigen-(neråt)-lillehammer etc

:tummenupp

Varför kan vi inte helt enkelt "ta tillbaks" norge?! Landet är ju egentligen vårt, dom har gryyma vägar, så fort man kommer utanför oslo, norrut eller västerut så blir det bulten upphöjt till 15 överallt, dessutom har dom mkt olja.. :rolleyes:

Bifogat

• norge.jpg
    norge.jpg
    29.6 KB · Visningar: 216
  • motstryn.jpg
    motstryn.jpg
    18.7 KB · Visningar: 152
  • norgee.jpg
    norgee.jpg
    7.2 KB · Visningar: 125
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
den här tråden gör mig sjuk!!! Sitter på ett kontor å tittar på regnmoln och ser dessa vägar på SH. :gråta
Ni plågar mig, elaka människor! :censored

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
IronMike skrev:
Varför kan vi inte helt enkelt "ta tillbaks" norge?! Landet är ju egentligen vårt, dom har gryyma vägar, så fort man kommer utanför oslo, norrut eller västerut så blir det bulten upphöjt till 15 överallt, dessutom har dom mkt olja.. :rolleyes:

Vart fan ska alla norrmän ta vägen då? :kocko

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
TwinSucker skrev:
Har hört att det finns gott om plats och fisk på Island :)

Ja!! eller så eldar vi med dom? Om man förslavar dom så kan dom bygga rr-banor åt oss?

/(//En bra norrman är en förslavad norrman :tungan

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
bonny skrev:
den här tråden gör mig sjuk!!! Sitter på ett kontor å tittar på regnmoln och ser dessa vägar på SH. :gråta
Ni plågar mig, elaka människor! :censored

Ni som börjar pratar om att säsongen går mot sitt slut :7peta , behöver inte vara så.

Alperna i september är perfekt. Ta ut någr dagar ledig och dra nedåt... :tummenupp

Om man gillar längre mer sugande svängar så är Col de la Bonette kanonupplevelse, åkte den senast vi var nere, ligger strax norr om Nice, rekommenderas varmt. :tummenupp

bonette2.jpg

Last edited:

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
såld
Väcker tråden lite,
hittade några bilder på vägen mellan ronda och puerto banos i kameran som jag nu fick hem. Fan va tok-hojsugen man blir av att tänka tillbaks på vägen, bmw´n gick rätt bra i kurvorna.

@Maverick
kartan är från viamichelin

Bifogat

• Spanien 05 054 liten.JPG
    Spanien 05 054 liten.JPG
    127.8 KB · Visningar: 97
  • Spanien 05 053 liten.JPG
    Spanien 05 053 liten.JPG
    133.4 KB · Visningar: 90
  • Spanien 05 055 liten.JPG
    Spanien 05 055 liten.JPG
    137.4 KB · Visningar: 103

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
The Road to Hana på Maui är min favorit men jag har inte provat med hoj ännu. 600 varierande kurvor på 6 mil i underbar miljö.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...