Roligast hoj, sv650 eller zx6r?

Tönt-Danne

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2009
Hoj
2006 Suzuki sv650s
Jag letar "andra hoj" och väljer mellan en zx6r 98-99, och sv650 <2004. Har kört en 50 hästars Honda under en sommar och tycker mig ha lärt grunderna rätt bra.
Jag undrar vilken av zx6r och sv650 ni tror man har roligast på i längden, vilken ni tror man kan ha roligast längst på utan att tröttna? såklart en väldigt bred fråga, och jag skall givetvis provköra bägge, men hade ändå tyckt det vore spännande att höra era högst subjektiva åsikter, vilken hoj ni hade föredragit som andra hoj.
Några säger att twin-motorer som sv:ns är roligare än radfyror, å andra sidan har ninjan runt 100 hästar kontra suzukins 70. Men att gå från en 50hästars honda så upplever man kanske 70hästar som mkt, eller vänjer man sig väldig fort?
/Daniel

Jag är partisk i frågan eftersom jag precis ska sälja min SV650S -99 och bara har kört en zx6r -98 en stund, men.. Först och främst är SV:n är lättare att kontrollera på kurviga vägar. Den har något sämre acceleration och lägre toppfart men motorkaraktären och ljudet är sådant att accelerationen känns mer på SV:n. Kawazakin känns mer "civiliserad" och upplevs som lite lugnare trots att den accelerar snabbare.

Neb Jones, bra svar! Just det där om att accelerationen "Känns mer" tycker jag är viktigt!

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back