Ja, när man ska behöva vänta 32 år på att få lämna in skorna, då är det något som är allvarligt fel
Fifan.
Ja, när man ska behöva vänta 32 år på att få lämna in skorna, då är det något som är allvarligt fel
Är inte USA världens bästa land?
Förstår inte varför så många gnäller på att han blir arkebuserad. Avrättningsmetod spelar väl mindre roll och arkebusering borde höra till de mer humana avrättningsmetoder.
frågan är hur man kan anmäla sig som frivillig att komma och skjuta honom. Det kan i och för sig vara för att jag är indoktrinerad svensk som jag tänker så, vi är inte vana vid att ta ansvar vare för oss själva, vårat samhälle, våra lagar eller andras väl. Partiet sköter det där åt oss.
Läs på!
”There is no evidence that if aware of the possibility of execution, a potential murderer would rationally decide to forego homicide and use less lethal forms of violence.”
http://www.law.columbia.edu/law_school/communications/reports/summer06/capitalpunish
Det finns gott om perversa jävlar som gärna gör the dirty work. Tänk att kunna döda någon utan att riskera dödsstraff!! Måste vara rena orgasmen för diverse fullblodspsykopater.
Eftersom jag blivit gammal och förståndig så valde jag att reflektera över detta medan jag sprang Brunnsviken runt nyss. Förutom att jag kan konstatera att kanadagåssar är världens minst värdefulla varelser och att trädgårdsarbetarna som borde fixat Haga Slott tills Victoria och Daniel flyttar in ikväll är långt ifrån klara, så har jag funderat ut hur det förhåller sig med denna sak, det finns två alternativ:
- Det du skriver och som jag insinuerade från början, det här är vansinne av rang (att frivilligt anmäla sig)
- De frivilliga drivs av idealism. De är dödsstraffsvänner och tycker att det kan man inte vara om man inte är beredd att bidra aktivt, det är inte säkert att de får mer tillfredsställelse av detta än den som slaktar kor
Vid (1) blir man livrädd med tanke på deras yrkesval, vid (2) måste man visa viss ödmjukhet. Det finns säkert gott om fån i USA och i resten av världen, för att inte tala om detta forum, som tycker dödsstraff är jete bra men som aldrig skulle kunna ta livet av någon själv.
Det finns säkert människor av båda kategorierna som deltar i avrättningsspektaklen. Tanken på att något fullblodspervo skulle medverka är fullkomligt vidrig. Tänk dig en seriemördartyp som får en kick av delinkventens ångest inför det som komma skall. Så frunktansvärt vidrigt.
Dödsstraff är för loserz. Speciellet de som döms till det.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|