Ronnie Lee Gardner

Vem tycker du är knasigast?

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är inte USA världens bästa land?

Jo absolut, det betyder inte att precis allt som försiggår där är av bästa natur. Allt sammantaget - överlägsna alla andra civilisationer. :)

Förstår inte varför så många gnäller på att han blir arkebuserad. Avrättningsmetod spelar väl mindre roll och arkebusering borde höra till de mer humana avrättningsmetoder.

Jag håller med, men frågan är hur man kan anmäla sig som frivillig att komma och skjuta honom. Det kan i och för sig vara för att jag är indoktrinerad svensk som jag tänker så, vi är inte vana vid att ta ansvar vare för oss själva, vårat samhälle, våra lagar eller andras väl. Partiet sköter det där åt oss. :yoparty

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
frågan är hur man kan anmäla sig som frivillig att komma och skjuta honom. Det kan i och för sig vara för att jag är indoktrinerad svensk som jag tänker så, vi är inte vana vid att ta ansvar vare för oss själva, vårat samhälle, våra lagar eller andras väl. Partiet sköter det där åt oss. :yoparty

Det finns gott om perversa jävlar som gärna gör the dirty work. Tänk att kunna döda någon utan att riskera dödsstraff!! Måste vara rena orgasmen för diverse fullblodspsykopater.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vem vinner på dödsstraff?
Problemet med hög straffskala är (enligt min åsikt) att när man väl hotas av ett riktigt allvarligt straff, så gör man vad som helst för att undvika det.
Inklusive "Shootout".
Motivationen för att undvika övrig kriminalitet torde även vara minimal.
Det enda som kan hända är att rättegången drar ut på tiden med fler åtalspunkter.
Skitsystem.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Läs på! :fatta!

”There is no evidence that if aware of the possibility of execution, a potential murderer would rationally decide to forego homicide and use less lethal forms of violence.”

http://www.law.columbia.edu/law_school/communications/reports/summer06/capitalpunish

Citatet i sig är väl riktigt, beroende på situation så klart, men...vi kan ju inte mäta hur många som "kliver av vägen" som skulle ha lett till deras dödstraff skulle de ha fortsatt, pga respekten för ett dödstraff.
Att det inte finns bevis för nånting behöver ju inte innebära att det inte förhåller sig så, det vet vi ju sedan nån bevisade att jorden är rund.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det finns gott om perversa jävlar som gärna gör the dirty work. Tänk att kunna döda någon utan att riskera dödsstraff!! Måste vara rena orgasmen för diverse fullblodspsykopater.

Eftersom jag blivit gammal och förståndig så valde jag att reflektera över detta medan jag sprang Brunnsviken runt nyss. Förutom att jag kan konstatera att kanadagåssar är världens minst värdefulla varelser och att trädgårdsarbetarna som borde fixat Haga Slott tills Victoria och Daniel flyttar in ikväll är långt ifrån klara, så har jag funderat ut hur det förhåller sig med denna sak, det finns två alternativ:
  1. Det du skriver och som jag insinuerade från början, det här är vansinne av rang (att frivilligt anmäla sig)
  2. De frivilliga drivs av idealism. De är dödsstraffsvänner och tycker att det kan man inte vara om man inte är beredd att bidra aktivt, det är inte säkert att de får mer tillfredsställelse av detta än den som slaktar kor

Vid (1) blir man livrädd med tanke på deras yrkesval, vid (2) måste man visa viss ödmjukhet. Det finns säkert gott om fån i USA och i resten av världen, för att inte tala om detta forum, som tycker dödsstraff är jete bra men som aldrig skulle kunna ta livet av någon själv.

Förresten tycker jag att Jay Leno är rolig som så klart skojade om att det är detta GOP menar med valfrihet. :lol

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Eftersom jag blivit gammal och förståndig så valde jag att reflektera över detta medan jag sprang Brunnsviken runt nyss. Förutom att jag kan konstatera att kanadagåssar är världens minst värdefulla varelser och att trädgårdsarbetarna som borde fixat Haga Slott tills Victoria och Daniel flyttar in ikväll är långt ifrån klara, så har jag funderat ut hur det förhåller sig med denna sak, det finns två alternativ:
  1. Det du skriver och som jag insinuerade från början, det här är vansinne av rang (att frivilligt anmäla sig)
  2. De frivilliga drivs av idealism. De är dödsstraffsvänner och tycker att det kan man inte vara om man inte är beredd att bidra aktivt, det är inte säkert att de får mer tillfredsställelse av detta än den som slaktar kor

Vid (1) blir man livrädd med tanke på deras yrkesval, vid (2) måste man visa viss ödmjukhet. Det finns säkert gott om fån i USA och i resten av världen, för att inte tala om detta forum, som tycker dödsstraff är jete bra men som aldrig skulle kunna ta livet av någon själv.

Det finns säkert människor av båda kategorierna som deltar i avrättningsspektaklen. Tanken på att något fullblodspervo skulle medverka är fullkomligt vidrig. Tänk dig en seriemördartyp som får en kick av delinkventens ångest inför det som komma skall. Så frunktansvärt vidrigt.:zpy

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det finns säkert människor av båda kategorierna som deltar i avrättningsspektaklen. Tanken på att något fullblodspervo skulle medverka är fullkomligt vidrig. Tänk dig en seriemördartyp som får en kick av delinkventens ångest inför det som komma skall. Så frunktansvärt vidrigt.:zpy

Man får ju hoppas att det inte dräller av seriemördartyper i Utah's poliskår. ;)

Dödsstraff är för loserz. Speciellet de som döms till det. :gnissla

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...