Rookie och Classicrace på Knutstorp 25/5

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Eftersom att det är Rookie och Classic tävling på Ring Knutstorp lördagen den 25:e så finns det bara en plats kvar i VIT grupp på Sydskanes Emses bandag den 24:e.
Skynda att boka denna om du vill testa dagen innan rejset, praktiskt då man dessutom kan övernatta till lördagen.

Sydskanes Emse har flera förare i R600 och R1000 som kommer att delta i tävlingen.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
BBR har platser kvar i samtliga grupper 22-23 Maj, välkomna att gasa på en riktigt rolig bana.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fifan, det är ju änna så man önskar att man körde Rokie/Classic igen!!!:rock:rock:rock
Du kan väl åka ner och depåmysa, showa lite med sideburnsen och berätta lite anekdoter från hur det gick till när du var ung?

Ta med dig en kartong Tishor och sälj till hugade spekulanter (ja jag skäms, har inte pyntat in än)

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Du kan väl åka ner och depåmysa, showa lite med sideburnsen och berätta lite anekdoter från hur det gick till när du var ung?

Ta med dig en kartong Tishor och sälj till hugade spekulanter (ja jag skäms, har inte pyntat in än)

Det är en god tanke!!! MEn faktiskt kan jag inte med, ligger ute och rejsar 7-8 helger 2-4 dagar vardera och så några träningsdagar på det; det finns inte tid/lust att be om mer!!! Jag har dåligt samvete för att jag ska till FMK och bunta däck på måndag!
Men det hade varit grymt kul att komma och tjöta. Men tjöta om hur det var när jag var ung.... då uträttades inga hjältedåd, de sker nu!!!!
Och tischorna är nästan slut! Ska du ha får du både skynda dig och ha tur, tror någon storlek är slut!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Kul/intressant upplägg med bl.a norska Classic Superbike (20 år eller äldre)! Finns det en serie eller är det strö tävlingar med just reglementet orska Classic Superbike, (20 år eller äldre)? Har kikat runt, fast hittar bara det som kallas formula f1 eller liknande!

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Det är en för året ny klass. Norrmännen kommer att köra den under sin classictävling på Våler i år. Det blir nog bara en tävling i år. Framtiden får utvisa om vi i Sverige kan bestämma oss för samma reglemente och om det finns plats att köra den på övriga classichelger. Helt klart en kul klass.
Länk till reglementet.
http://crc.no/reglement/classic_superbike/

Kul/intressant upplägg med bl.a norska Classic Superbike (20 år eller äldre)! Finns det en serie eller är det strö tävlingar med just reglementet orska Classic Superbike, (20 år eller äldre)? Har kikat runt, fast hittar bara det som kallas formula f1 eller liknande!

Last edited:

spurthoj

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2010
Hoj
2012 BMW S1000RR
Träningsmöjlighet på fredag i VIT grupp Sydskanes EMSE. Jag har släppt min plats nu. Gå in och boka den.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...