Rosenhill idag

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Old Badger körde förbi utan att stanna fast jag vinkade. Bjöd på skönt trippelsound iaf!
Swedie vår högt ärade forumskapare satt dock stilla inne på fiket så man hann att morsa!
I övrigt var det odds and sodds med hojar och två H-D/chopperkompisar att surra med.
GammTrajjan gick så fint både dit och hem, pålitligheten själv.
Glad Valborg på er!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Old Badger körde förbi utan att stanna fast jag vinkade. Bjöd på skönt trippelsound iaf!
Swedie vår högt ärade forumskapare satt dock stilla inne på fiket så man hann att morsa!
I övrigt var det odds and sodds med hojar och två H-D/chopperkompisar att surra med.
Glad Valborg på er!
F,låt... :rodnar Det var ett tag sedan vi syntes så det hade varit trevligt att bjäla lite... :tummenupp
Men det var kö ända från 40-skylten, inte bara bilar utan även lastbilar och en husvagn, så min uppmärksamhet var riktad bara på att ta mig förbi. Sedan kändes det lite trångt med en bil som körde ut framför men inte gasade och en bil kommandes fort bakifrån i backspegeln. Därav det sköna ljudet när jag körde om och skapade lite lucka.

Vi får ta och fixa en SportHojsutflykt tillsammans. Blir det bara vi två gör det inget, blir vi fler så är det bara trevligt. Vi kan synas vid Turingemacken och tanka i Gnesta vid Sigtunarondellen på väg ner till fiket vid Bråviken...

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Skriv här så kanske jag kommer loss söderifrån.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Var det hojtur
F,låt... :rodnar Det var ett tag sedan vi syntes så det hade varit trevligt att bjäla lite... :tummenupp
Men det var kö ända från 40-skylten, inte bara bilar utan även lastbilar och en husvagn, så min uppmärksamhet var riktad bara på att ta mig förbi. Sedan kändes det lite trångt med en bil som körde ut framför men inte gasade och en bil kommandes fort bakifrån i backspegeln. Därav det sköna ljudet när jag körde om och skapade lite lucka.

Vi får ta och fixa en SportHojsutflykt tillsammans. Blir det bara vi två gör det inget, blir vi fler så är det bara trevligt. Vi kan synas vid Turingemacken och tanka i Gnesta vid Sigtunarondellen på väg ner till fiket vid Bråviken...

idag du menade? Lite sen på bollen, så det får bli en annan dag...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Var det hojtur

idag du menade? Lite sen på bollen, så det får bli en annan dag...
Nä, jag tillhör den gamla skolan så jag har lite framförhållning. Ja, vet gammaldags, Alte Dachs...;)

Jag föreslår ett datum i framtiden som passar oss båda. Sedan får vi se om vi får fler med oss och om Gundj kan möta upp på norrsidan av Bråviken...

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Kollade recensionerna på fiket. :rofl ""Kokobello" skriver unpleasant staff. those arrogant swedes seriously need to learn customer service." Annars var det väl övervägande positivt.
Ett alternativ som i o f s inte är lika vackert beläget är Oscarshäll. Åtminstonde före pandemin hade det utmärkta räkmackor men klent kaffe.
Dags att damma av åken och ta en runda. Jag har inte ens kommit till besiktningen med någon så allt utom banhojarna är obesiktigade, så konstigt det kan bli.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
...men jag kom iväg till Rosen idag med iaf. Åkte över Hemfosa-Tungelsta och Bulten hem.
Inga kända fejs idag.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Kollade recensionerna på fiket. :rofl ""Kokobello" skriver unpleasant staff. those arrogant swedes seriously need to learn customer service." Annars var det väl övervägande positivt.
Ett alternativ som i o f s inte är lika vackert beläget är Oscarshäll. Åtminstonde före pandemin hade det utmärkta räkmackor men klent kaffe.
Dags att damma av åken och ta en runda. Jag har inte ens kommit till besiktningen med någon så allt utom banhojarna är obesiktigade, så konstigt det kan bli.
Jag brukar inte fika utan bara tanka vid Rosenhill. Inte mitt favoritfik således men jag är mer för att köra än fika, så jag tänkte en SportHojsutflykt. Målet kan sägas vara ett färjeläge där råkar det finns ett fik om man vill...
Vi får ta och fixa en SportHojsutflykt tillsammans. Blir det bara vi två gör det inget, blir vi fler så är det bara trevligt. Vi kan synas vid Turingemacken och tanka i Gnesta vid Sigtunarondellen på väg ner till fiket vid Bråviken... :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Glad Valborg på er!

Haha! Jasså, jag blev ärad en tråd :) Kul att ses! // Edit "omnämndelse i en tråd" såklart haha (ego much..)

Det var lite trevligt ändå att spana in och sniffa lite motorcyklar.

Min arbetskollega var iaf duktig och kom på hoj. En vacker dag bor jag i hus igen och kan rättfärdiga en MC :näsblod

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Är Rosenhill fortfarande en "grej"?
Ja, om man bor på södra sidan stan. Närmaste hyfsade hojvägarna från mig, och fika sitter alltid fint!
Men ”grej?” Njaee... Två Suzuki GT 750 ”Vattenbuffel” smattrade in, och det kan göra min dag iaf.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka