Rossi i pole

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag imponerades av Sete's mjuka och fina körning... Inte alls lika "slängig" som hos andra förare.

Jokela

Guest
Rossi är sinnesjukt bra alltså! :yoparty

Kul med Kawasaki bland topp 10 :tummenupp

En grej jag retar mig på är kommentatorerna...kan dom inte hålla käft innan intervjuerna är färdiga!

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Lika tätt och fint som vanligt med de första 15 inom en dryg sekund, man börjar bli bortskämd med sånt nu....

Rossi i pole strax före Gibernau och Biaggi, inget oväntat där alltså. Däremot var det riktigt kul med Nakano som var uppe och sniffade på pole ett tag och inte är alls långt efter. Barros och Edwards hänger också med bra som väntat och Nicky Hayden och Melandri gjorde om inte oväntade så i alla fall mycket bra kval.

Suzuki ett par pinnar längre ner än väntat men det stora frågetecknet är Ducati....

Loris Capirossi som har gjort ett par brutala körningar i Sydafrika och som är en erkänt snabb kvalare inte bättre än 9:a, och Bayliss näst sist! Hodgson och Xaus är på banan för första gången och gör helt ok ifrån sig(fast har överlägset fulaste lacken). Aprilia och Proton tyvärr kvar längst bak i kön. Fast kul att gamle Jeremy är snabbare än supertalangen Shakey Byrne!

Intressant också att inte bara Biaggi gnäller på Hondas strategi, även Sete verkar tycka att de inte har alla paddlar i....

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Enligt rykten från sydafrika, gick Rossi förbi de höga gubbarna i Honda, och gjorde "prasseltecknet"(tecken för pengar) framför dem med ett hånflin efter kvalet.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
oFFkeFF skrev:
Enligt rykten från sydafrika, gick Rossi förbi de höga gubbarna i Honda, och gjorde "prasseltecknet"(tecken för pengar) framför dem med ett hånflin efter kvalet.

Visst han kvalade in som etta men han ska nog inte räkna hem segern än, ett misstag från honom och Hondaförarna hugger honom i baken. De kan ju satsa rejält och missa så finns det alltid en annan honda som tar platsen.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Abloy skrev:
Visst han kvalade in som etta men han ska nog inte räkna hem segern än, ett misstag från honom och Hondaförarna hugger honom i baken. De kan ju satsa rejält och missa så finns det alltid en annan honda som tar platsen.

Jag tror inte heller han iskallt räknar med någon seger, han får nog ta i som fanken för det imorgon. Men han visade definitivt vem som är den snabbaste föraren, i ett gäng med jäkligt snabba och bra förare.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag trodde verkligen inte att Rossi skulle vara med så här bra redan på första racet. Poängplatser, pallplatser och sedan efter halva säsongen eller lite tidigare segrar. Nu verkar han ju kunna vinna redan imorgon. Grymt tight också! Elva första inom en sekund och i princip nitton inom två sekunder.

Har sagt det förut och säger det igen. Nakano är en otroligt underskattad förare.
Hopkins före Roberts i mål känns inte otroligt, som jag sagt. ;)
Kul att Melandri visar framfötterna idag igen.

Ska bli kul imorgon!

1. Valentino Rossi ITA Gauloises Fortuna Tech 3 1min 32.647 secs
2. Sete Gibernau SPA Telefonica Movistar Honda 1min 32.682 secs
3. Max Biaggi ITA Camel Honda 1min 32.919 secs
4. Nicky Hayden USA Repsol Honda 1min 33.098 secs
5. Colin Edwards USA Telefonica Movistar Honda 1min 33.111 secs
6. Shinya Nakano JPN Kawasaki Racing 1min 33.276 secs
7. Marco Melandri ITA Fortuna Gauloises Tech 3 1min 33.296 secs
8. Alex Barros BRA Repsol Honda 1min 33.359 secs
9. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro 1min 33.522 secs
10. Kenny Roberts Jr USA Team Suzuki 1min 33.543 secs
11. John Hopkins USA Team Suzuki 1min 33.598 secs
12. Makoto Tamada JPN Camel Honda 1min 33.679 secs
13. Alex Hofmann GER Kawasaki Racing 1min 33.815 secs
14. Carlos Checa SPA Gauloises Fortuna Yamaha 1min 33.884 secs
15. Neil Hodgson GBR d'Antin Ducati 1min 33.977 secs
16. Ruben Xaus SPA d'Antin Ducati 1min 34.103 secs
17. Jeremy McWilliams GBR MS Aprilia 1min 34.404 secs
18. Norick Abe JPN Fortuna Gauloises Tech 3 1min 34.484 secs
19. Shane Byrne GBR MS Aprilia 1min 34.703 secs
20. Nobuatsu Aoki JPN Proton Team KR 1min 34.845 secs
21. Troy Bayliss AUS Ducati Marlboro 1min 35.804 secs
22. Michel Fabrizio ITA Harris WCM 1min 36.982 secs

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Abloy skrev:

Vad Rossi menade var att han nu får den ekonomiska uppskattning som arroganta Honda aldrig visade honom.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Nyteknik skrev:
Vad Rossi menade var att han nu får den ekonomiska uppskattning som arroganta Honda aldrig visade honom.

Visst, så är det nog men sä länge han inte vinner så har ju inte Honda missat något och Yamaha är lurade.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Abloy skrev:
Visst, så är det nog men sä länge han inte vinner så har ju inte Honda missat något och Yamaha är lurade.

Man är inte lurad med världens bäste förare.. Vi får väl se idag, rossi har stor chans att vinna idag, han har varit snabbast på alla pass än så länge. Det stora skillnaden mot förra året är att Rossi förmodligen får slåss hårdare för vinsten.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
tror att rossi vinner idag om han inte bryter av nåt skäl.....
tror även att han vinner vm 2år i rad med yamaha sen tror jag han åker ferrari i f1.mycket spekulationer av mig.......

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Jokela skrev:
En grej jag retar mig på är kommentatorerna...kan dom inte hålla käft innan intervjuerna är färdiga!

Tycker du det? Då har du inte hört dom tyska kommentatorerna som glappar non stop, du hör inte ens motor ljudet på hojarna när dom glappar som bäst.

Tyska kommentatorer = :4skrika

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
oFFkeFF skrev:
Man är inte lurad med världens bäste förare.. Vi får väl se idag, rossi har stor chans att vinna idag, han har varit snabbast på alla pass än så länge. Det stora skillnaden mot förra året är att Rossi förmodligen får slåss hårdare för vinsten.

Du har rätt, Rossi kör ju skiten ur vilken cykel som helst men om det skulle visa sig att yamahas material räcker till en tiondeplats och Rossi pressar cykeln så att de kommer åtta så har ju inte Yamaha fått så mycket valuta för sin investering i Rossi. Nu ser det ju inte att bli så men cykeln och Rossi ska ju palla hela racet.

Fan, blir lite snurrigt för mig det här men poängen är att Rossi först bör vinna och sedan häckla Honda, inte häckla och eventuellt krascha.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa