Rostfri matlåda?

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
På jobbet är det allt som oftast kö till mikron. Då får jag ibland vänta.
Lösningen på det problemet är att sätta in maten i värmeskåpet.

Plastmatlådorna med min mat smälter ibland i värmeskåpet. Då måste jag köpa en ny matlåda.
Lösningen på det problemet är att sätta in matlådan en timme innan det är dags att äta.

Ibland glömmer jag att sätta in matlådan en timme innan vi ska äta. Då får jag äta kalla köttbullar.
Lösningen på det problemet är att sätta in matlådan vid frukost. Fast då smälter matlådan... :va
Lösningen på det problemet är att köpa en matlåda av metall.

Jag vet inte var man får tag på matlådor av metall. Då blir det inget köp.
Lösningen på det problemet är skapa en tråd med min fråga på sporthoj :banana

Jag vill inte ha en såndär vanlig liten rektangelformad matlåda som de gamla gubbarna har, Jag som ung och rask vill jag ha en större. En av gubbarna har en lite större, så jag vet att det finns.

Tack på förhand! :maaaaaaat

Lösningen på problemet kanske är att fråga han med den stora matlådan vart han köpt den.

Åh! Nån ställer en fråga vars svar jag inte visste att jag ville höra förrän jag hört frågan i fråga!!

:jag kommer köpa direkt!

Jag trodde att sånadär väggfasta bakterieodlingar var förbjudna nuförtiden? :va

Arbetskompisen har antagligen köpt den på det glada åttitalet, känns inte som någon idé att fråga..

Vi har inga förbud på firman!
I boden jag sitter nu är det telefonjack, måste varit rätt länge sen som det var aktuellt på en byggarbetsplats.
På en annan arbetsplats hade vi förut från Cramo en hyrd Norrlandsvagn/bod med värmeskåp i, den var i princip ny. Så antar att det inte är förbjudet?

Ja, jag har googlat, men inte hittat nånting..

MATLÅDA ROSTFRI 16 x 12 x 5 CM

Bra tips! Fast rätt dyr om man ska ha ett gäng, 149:-

Plastlådorna jag har har måtten 18 x 13 x 6, Swedols låda är ju tyvärr något mindre.. Får gå och känna på en när tillfälle ges, Men något jävla stolpskott har satt deras öppettider till 7 - 16, tror de att folk inte har ett jobb att gå till LR? :mad:

Kan du inte göra en själv alt be någon annan göra efter din ritning?

Får bli en sista utväg, har en kompis som är rätt duktig plåtslagare :)

Borde gå rätt lätt att göra en mha en press :)

Plåtslagare är ju inte så dumt heller

Men dom matlådorna är gudarnas matlåda! Aldrig har det funnits en så bra modell!

Fast jag är ju bara lärling :gnissla

Dessutom är det jävligt skönt att ha maten varm när man kommer och slippa mickla med mikrandet!

Någon driftig person med en press i bakfickan skulle börja tillverka matlådor, skulle lätt kunna köpa 10 - 15 stycken och sedan sälja vidare till kompisar!

Faktum är att dom är svindyra. Jag har för mig att jag betalade 169:- kr/st för mina på Eko(hallen).

/Per

Nej. Unicabox är en papplåda där bärremmen även används för att hålla ihop lådan. Stor nog att rymma matlåda, termos och ett par mackor ungefär.

Helt rätt, förutom att materialet inte var papp utan "Unica", ett pappliknande fibermaterial fast med långt bättre slitstyrka och fukttålighet.

"Unica" användes även som byggmaterial och till att göra resväskor av!

200610173318.jpg

En välanvänd Unicabox som säkert har åkt till och från bruket i åratal.

Denna har ju gått i arv genom många generationer;) Vette fan vart man köper som idag?

Bifogat

• 002 (2).JPG
    002 (2).JPG
    36.2 KB · Visningar: 646
Unicabox har jag, är dock tveksam till att slänga ner en slabbig köttfärsås i den och sedan värma.

Problemet är fortfarande att de matlådor som hittas är enligt mig för små, nån jävla stans borde det väl finnas större?

De måste ju inte vara rektangulära, runda, kvadratiska, trombiska fungerar de med..
De behöver ju inte ens vara avsedda för att ha mat i! Bara det fungerar att ha mat i dem..

Det räcker väl med en ?

Det gjorde det iaf på den tiden jag använde lådor,man får ju ändå diska den varje dag.

Man vill ju kunna ha hela frysen full med matlådor, bara att ta en låda på morgonen och springa. Kan bli smått problematiskt med att bara ha en då :gnissla

Last edited:
Man vill ju kunna ha hela frysen full med matlådor, bara att ta en låda på morgonen och springa. Kan bli smått problematiskt med att bara ha en då :gnissla
Kör på folieformar då. Iofs en engångsprodukt, men styckepriset är iaf lägre.

558624.jpg

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick