Rotfyllning av tand...

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
AAAAHHHHHHHHHHRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!

Fy satan vad ont det gör...

Jag fick lokalbedövning med efter 2h släppte bedövningen men hon fortsatte tortyren ändå!!!!

Kan ju berätta att det gjorde så jävla ont, och att det gör lika ont fortfarande (kom precis hem) ... Kastade mig över medicinskåpet, men smärtan sitter som gjutet...

Ska det verkligen göra så förbannat jävla ont? Jag tror att jag snart hoppar från balkongen!!!!!!!!!!!!!!! :fakta

Och på vägen hem åkte jag på sveavägen, och det var köl hela jävla vägen, fick sicksacka och köra på cykelbanorna och lite på motstående körriktning. Och när jag kommer till korsningnen vid kungsgatan ser jag att snutfittorna hade stängt av trafiken... Sen kommer typ 54 mcpoliser och några fucking ambassadörbilar.... Fan jag blev skogstokig och så fort man fick köra drog jag på så hojjen bara snuddade asfalten med framhjulet ner i tunneln.... Hehe undrar vad snutarna tänkte =)

Faaaaannn jag vet inte var jag ska ta vägen!!!!

Några tips?

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
låter som dom bedövat lite fel.

Jag var tvungen o rotfylla 3 st tänder efter att ha spelat innebandy med tjejer.. o jag kände inte mkt mer än vid ett vanligt tandläkarbesök, vidare är det ju ganska lustigt att du har ont.. iofs du kanske inte har ont just i den tanden, för principen för rotfyllning är att man tar bort nerverna i tanden.. mao borde det inte kännas mkt i den.. jag vet iaf att jag kan bita i glass sen jag gjorde det utan obehagliga bieffekter :)

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Gustav1 skrev:
Det går över.

Jo,nu kanske iprenen har börjat verka lite grann... Men jag kan inte bita ihop för hela tanden värker.... Och den provisoriska fyllningen trycks in i tanden för den är lite för stor....

Semper>

Jo, jag skulle viljat ha en till spruta. Men det är ju aldrig bra för kroppen med bedövningsmedel. Så jag sket i att grina helt enkelt...

Men det du säger är alltså att du inte hade ont i dina tänder efter tandläkarbesöket? Jag vet att hon har slitit ut min nerv, jag såg den ju själv! :zpy
Men det gör ju ont förihelvete! Jag kan knappt nudda tanden, och att svälja är inte ens att tänka på... Samtidigt som saliven sprutar... :(

Lite pinsamt kanske, men men... :rodnar

Om jag inte var tvungen att köra hoj sen skulle jag supa skallen av mig... Hmm, kanske vore en bra idé....

Vi ses.
/Zana

Lisa

vem bryr sig?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
......
Fick du inget smärtstillande, några tabletter?

När jag drog ut mina visdomständer fick jag det, inte för jag behövde dem.........

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Normalt sett ska det inte göra så onte efteråt.
Det som gjorde ont på mig då jag fyllde en tand var när dom rensade ut den. Pga en inflammation i den så tar inte bedövning lika bra alls. Fick gå tillbaka några dagar senare pga ont, då hade dom rensat ut lite till som röntgenbilden missat förra gången.
Men så ont som du vÄrkar ha hade inte jag i närheten av. Ändå är jag rätt känslig för sånt.... :rodnar

När dom senara skulle fylla den riktigt kunde dióm ju göra vad dom vile för då var den ju död.

Ring och beklaga dig för dom. Kan inte vara normat den värk du har.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Värken har släppt!!

Körde lite på stan och sen hade värken släppt... Jävligt bra knep att komma på bra tankar är att köra lite hoj!! :tummenupp

Jag fick ju en spruta, men när halva tiden gått kom smärtan... men hon fortsatte iallafall... För den som inte vet så gör det hyffsat ont att dra loss en tandnerv utan bedövning... :)

Ni vet hur kinden och läppen blir lam när man är bedövad, jag kunde vissla. Det säger nog allt för den som vet hur det är att ha en förlamad läpp... :(

Fan va trafiken i stan är tung! Akta er, dom där jävla studentbilarna är ute nu i veckorna!! Hatar dom när man har bråttom =)

Hej svej!!

Tack för alla svar!!!

/Zana

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Ett tips mot tandutdragningssmärta eller rotfyllningar är
Voltaren.. se till att tandläkaren skriver ut det... eller din familjeläkare..

Voltaren 50 mg + en alvedon är mkt effektivt mot sånt..
Men det har lite biverkningar.. så som att man måste va helt ok i magen... alltså inga magkatarrer eller magsår..
Men det ska din läkare höra efter om innan du får det.

Funkar kalas :fakta

Boa

Vobbling är skönt
Gick med
5 May 2003
Hoj
Cresent 3 speed
Blir likadan själv vid smärta... Vill bara ha sönder nått..
Men som det står här nedanför.................
:kulspruta

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Äh, man vänjer sig.
Fick ett slagskott på munnen när jag spelade hockey innan jul. Spräckte 13 tänder, har hunnit med 28 tandläkarbesök sedan dess, och ska dra ut 5st tänder om en vecka som ska ersättas med tandimplantat. Om 4 månader ska det opereras in titanskruvar och grejer..

Hade grym tandläkarskräck förut, men nu har det gått över.. :tummenupp

Inte lika roligt när räkningarna kommer... :(

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Macke skrev:
Äh, man vänjer sig.
Fick ett slagskott på munnen när jag spelade hockey innan jul. Spräckte 13 tänder, har hunnit med 28 tandläkarbesök sedan dess, och ska dra ut 5st tänder om en vecka som ska ersättas med tandimplantat. Om 4 månader ska det opereras in titanskruvar och grejer..

Ajajajaaaaaaj!!!!!!

Satan!! Jag lider med dig nu.... Fan det var ju en aningen värre :rodnar

Ambulans>

Ska komma ihåg det! men nu verkar det faktiskt kännas bra... Jag kan ju inte tugga på tanden, men den är iofs fylld med temporär fyllning...

Sen ska hon lägga ett kompositskal på tanden... Hoppas det blir kol/glasfiber... :D

Bye bye

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Macke skrev:
.... Om 4 månader ska det opereras in titanskruvar och grejer..

Du gav nyss mig det!! :rodnar

räkningen på implantaten är väl nästan sexsiffrigt! (någon försäkring)?

ett Tips i Zanas situation: knäck sönder en panodil brus och lägg en lagom bit vid tandköttet :tummenupp
Funka även på munblåsor :fakta

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Zana skrev:
AAAAHHHHHHHHHHRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!

Fy satan vad ont det gör...

Jag fick lokalbedövning med efter 2h släppte bedövningen men hon fortsatte tortyren ändå!!!!

Kan ju berätta att det gjorde så jävla ont, och att det gör lika ont fortfarande (kom precis hem) ... Kastade mig över medicinskåpet, men smärtan sitter som gjutet...

Ska det verkligen göra så förbannat jävla ont? Jag tror att jag snart hoppar från balkongen!!!!!!!!!!!!!!! :fakta

Och på vägen hem åkte jag på sveavägen, och det var köl hela jävla vägen, fick sicksacka och köra på cykelbanorna och lite på motstående körriktning. Och när jag kommer till korsningnen vid kungsgatan ser jag att snutfittorna hade stängt av trafiken... Sen kommer typ 54 mcpoliser och några fucking ambassadörbilar.... Fan jag blev skogstokig och så fort man fick köra drog jag på så hojjen bara snuddade asfalten med framhjulet ner i tunneln.... Hehe undrar vad snutarna tänkte =)

Faaaaannn jag vet inte var jag ska ta vägen!!!!

Några tips?

Den där kortegen träffade jag på när dom va påväg ut mot Arlanda. Det va en speciell känsla att ligga bakom ett helt gäng blinkande bilar och hojar i 120 blås på en 70 väg (E4an Haganorra). :rolleyes:

Ray

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 *såld*
implantat

tjenare.

Ang implantat så är jag just färdig med min framtand det gick loss på 18.000kr för EN framtand och NEJ jag hade ingen försäkring PGA att den gick ut ett halvår innan ingreppen börjar..liten beskrivning.

först går man till vanliga tandläkaren och får en tid till en käkkirurg.

Sedan får man en tid hos dom ex kl 09.00 men då skall man vara där kl 08.10 och få lugnande medel.

När sedan kl är 09.00 får man sätta sig i en storl och dom täcker över HELA dig med ett grönt skynke typ OPERATION.

Sedan så får man bedövningsprutor två upp och två bakom (Gör ont som fan)

Sedan skär dom upp hela tandköttet och bänder och sliter i den lilla rot som finns kvar.

När dom fått ut roten och stoppat blödningen så syr dom igen det,hela ingreppet tar 1 tim c.a.

Sedan får man en tid att ta stygnen efter 2 veckor samt en ny tid efter 6 månader pga att det måste läka ihop riktigt.

Sedan efter 6 månader är det samma visa igen,man är där kl 08.10 och får lugnande sedan hoppar man upp i stolen kl 09.00.

Då skall dom öppna upp tandköttet igen och dom är inte försiktiga sedan borrar dom sektions vis med en bor och till sist skruvar fast en titanskruv. syr i hop och man får en ny tid efter 2 veckor att ta stygnen.

Sdan skall implantatet sitta i 6 månader innan man får röra det pga att käken måste läka.

Sedan börjar strulet med tandläckaren dom skall göra en protes och man hittar inte rätt färg på tanden m.m.

Så efter 1,5 år fick jag min nya tand.. blev kanon FÖRUTOM att jag kan aldrig bita i något ordentligt kan inte ta en tugga på en baguet pga att då kan det spricka i benet på mig...

Fördelen är dock att nu är jag inte längre RÄDD för att gå till tandläkaren för det kan inte bli värre än vad detta har varit.. jag har provat allt rotfyllt lagat hål utan bedövning m.m men detta är det värskat jag gjort...

TIPS ta men en freestyle när man skall göra dessa ingrepp det sa dom till mig efter åt...!!!!

Så efter 18.000kr så kan jag säga att jag är nöjd men utsendet men man kan aldrig få en smäll på käften,krocka med bilen, ta en tugga i ett äpple för då blir det problem.

Jocke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW
Jag har fyra titanskruvar som dom slängde in innan jag var tjugo.
Gratis är gott!
Jag hade nog väldigt bra läkare då ingenting förutom utdragningen av tänderna kändes.

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Då är 4 lax inte så farligt för mitt ingrepp... Det jävliga är ju att jag skulle kunnat köpa motardfälgar istället.... :mad:

Jävla kotlettben!!!

Ang. titan: Jag trodde tänderna satt bättre med skruv?! Man lär sig något nytt varje dag....

Flickvännen har iofs tandställning, och den gick på 20.000 skattemynt... hehe

Borsta tänderna nu grabbar och tjejjer! =) :4skrika

Kul att så många svarat..!

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Smärta är en vekhet som lämnar kroppen... :fakta

...

fast ifs så heter du nog inte inte Rambo :rolleyes: ....Men du kan ju safta ner TV:n på foten så du får så satans ont där så du glömmer tanden :crash

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
SimmPsi skrev:
Smärta är en vekhet som lämnar kroppen... :fakta

...

fast ifs så heter du nog inte inte Rambo :rolleyes: ....Men du kan ju safta ner TV:n på foten så du får så satans ont där så du glömmer tanden :crash

Tro mig, min smärttröskel är jävligt hög... Trampade en spik igenom halva foten och trodde den bara touchade foten... :crash

Kan beskrivas som att köra en skruv i ett öppet köttsår... :tummenupp

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Zana skrev:
Tro mig, min smärttröskel är jävligt hög... Trampade en spik igenom halva foten och trodde den bara touchade foten... :crash

Kan beskrivas som att köra en skruv i ett öppet köttsår... :tummenupp

Jupp...spik har man fått i foten :rolleyes: ...När man var ung o dum samt hade en TRÅKIG dag så ville jag göra en stadig "Spik-klubba"... :fakta

Blev faktiskt inte så illa pinkad, förutom att jag trampa på den :crash ..När man i praktiken vet att den funka så blev det ett avslutat kapitel :mattias

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
SimmPsi skrev:
Jupp...spik har man fått i foten :rolleyes: ...När man var ung o dum samt hade en TRÅKIG dag så ville jag göra en stadig "Spik-klubba"... :fakta

Blev faktiskt inte så illa pinkad, förutom att jag trampa på den :crash ..När man i praktiken vet att den funka så blev det ett avslutat kapitel :mattias

Hehehe...

Edit: Ojj, redan inne på andra sidan.... Börjar bli spammvarning nu!!!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...