uncletom
Gudomlig sporthojare
Kollade, men vi har ingen tråd om denna ännu så jag drar igång en. Köpte denna Classic 350 igår, faktiskt ganska implusivt gällande färgen då jag egentligen ville ha den ljusblåa, men mest pga pressen och ha-begäret då det bara fanns två, mattsvarta, kvar i Sverige enligt importören i Norrvalla.
Den kostade mig 60000+ 2500 i omkostnader (SEK), och jag kunde köra hem den direkt efter att deras mekaniker, en äldre herre med kompetens och pålitlighet, hade kännt på skruvarna och pumpat däcken. Vår ordförande i min BRF var mycket snäll och körde mig till Maskinservice i Norrtälje, och följde mig sedan hela vägen hem i 120 blås i stark vind och solsken på E18, med aningens avund i blicken.
Då det redan finns skapligt många rescentioner om denna på internet behövs nog ingen här, jag menar hojen har ju hållit stilen sedan .. 1940 (?) med endast smärre utveckling i design och tillverkningsprocesser. Jag kan ha synpunkter på vissa grejer, och det tänkte jag använda tråden till.
Royal Enfield << var från början Engelskt, men sedan många år indiskt. Gamla rykten om ihopsättning, passform och noggrannhet gäller hur som helst inte idag, hojen är av liknande kvalitetsbygge som dom flesta enklare hojar dessa dagar, dock inget precisionsverk som dom japanska sporthojarna med fokus på senaste fysik och materialval för högre prestanda. Så tänk på denna klassiker som ett ånglok byggt i en modern fabrik, EURO5 miljöspecad och ett skönare säte
Den kostade mig 60000+ 2500 i omkostnader (SEK), och jag kunde köra hem den direkt efter att deras mekaniker, en äldre herre med kompetens och pålitlighet, hade kännt på skruvarna och pumpat däcken. Vår ordförande i min BRF var mycket snäll och körde mig till Maskinservice i Norrtälje, och följde mig sedan hela vägen hem i 120 blås i stark vind och solsken på E18, med aningens avund i blicken.
Då det redan finns skapligt många rescentioner om denna på internet behövs nog ingen här, jag menar hojen har ju hållit stilen sedan .. 1940 (?) med endast smärre utveckling i design och tillverkningsprocesser. Jag kan ha synpunkter på vissa grejer, och det tänkte jag använda tråden till.
Royal Enfield << var från början Engelskt, men sedan många år indiskt. Gamla rykten om ihopsättning, passform och noggrannhet gäller hur som helst inte idag, hojen är av liknande kvalitetsbygge som dom flesta enklare hojar dessa dagar, dock inget precisionsverk som dom japanska sporthojarna med fokus på senaste fysik och materialval för högre prestanda. Så tänk på denna klassiker som ett ånglok byggt i en modern fabrik, EURO5 miljöspecad och ett skönare säte