RR i Umeå?

Linmag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RM125
Hej!

Är det ingen från Umeå som ska ta/har tagit licens och ska börja åka roadracing?

Är själv från Umeå från början och tycker att det alldeles för få Umebor som tävlar! Kom igen!

/ Magnus

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Det är ju så jävla långt överallt, nu när mittsverige packar ihop så blir det väl 100mil till närmaste bana.

John E

Speedking
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Ingen tyvärr, eller jo en Kawasaki 125:a
Vi får väl skaffa mini moto å hyra in oss på Go Cart banan.......Eller?

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
250 = minimoto...... :rofl

Minimoto är skoj. Sist jag körde skrapade jag bort skosnörena. :tummenupp

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Boris skrev:
Det är ju så jävla långt överallt, nu när mittsverige packar ihop så blir det väl 100mil till närmaste bana.
Banan packar väl knappast ihop för gott, blir säker någon ny ägare snart, har ju hänt förut.
Tävla i roadracing vore ju inte så dumt, men som vanligt kostar det mängda med kosing. Man får nog fortsätta med "motions bankörning" tills vidare, men drömma går ju... :rolleyes:

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Linmag skrev:
Hej!

Är det ingen från Umeå som ska ta/har tagit licens och ska börja åka roadracing?

Är själv från Umeå från början och tycker att det alldeles för få Umebor som tävlar! Kom igen!

/ Magnus

Det har varit sa forbannat svart att hitta nagonstans att ta licensen. Vi var faktiskt tva stycen, jag och Roger (Marx) som var ute efter att ta licens. Men det har vi annu inte lyckats med att hitta nagon bra plats eller tillfalle att gora detta pa. Om du vet av nogot sa for du garna beratta.

Nu finns det iaf tva hojar i klubben som ar tankt att anvandas just till bankorning. Det ar jag, Christer & Andreas som har cyklar som ar tankt for detta andamal.

Linmag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RM125
Re: Re: RR i Umeå?

Suzukiman skrev:
Det har varit sa forbannat svart att hitta nagonstans att ta licensen. Vi var faktiskt tva stycen, jag och Roger (Marx) som var ute efter att ta licens. Men det har vi annu inte lyckats med att hitta nagon bra plats eller tillfalle att gora detta pa. Om du vet av nogot sa for du garna beratta.

Nu finns det iaf tva hojar i klubben som ar tankt att anvandas just till bankorning. Det ar jag, Christer & Andreas som har cyklar som ar tankt for detta andamal.

Ja, dom flesta licenskurser har haft teori och praktik uppdelade på två helger, då är det lite jobbigt att åka från norrland... Men, i alla fall i fjol så hade Västra MK en licenskurs i samband med SM i Härnösand. Ring och hör med Västra !

Härligt att höra att ni har cyklar i alla fall.

Och beträffande vad någon tidigare skrev, banan lär ju inte försvinna bara för att det är KK. Vad jag har hört så kommer konkursförvaltaren att driva banan vidare i sommar och sen får man väl se.

Samt att det inte är mycket bättre att bo Stockholm som jag, jag har också 23 mil till närmsta bana! Visserligen lite närmare till tävlingar men inte till träning...

/ Magnus

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Jo vist börjar man bli sugen på att ta licens och köra lite racing. Specielt med tanke på vad försäkringarna för att köra på gatan börjar kosta, känns som att jag lika gärna kunde lägga dom pengarna till att åka bana!
Det skulle vara kul om man kunde åka något endurance http://www.erf.nu/
Synd att det är lite långt till dom flesta banorna.

Jonteponte

Har inte knäpuckarna på
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Vulcan S 2016 ABS
John E skrev:
Vi får väl skaffa mini moto å hyra in oss på Go Cart banan.......Eller?

Åkte ut på Alvik och kollade en solig dag. Ett par killar var där och körde sina privata 100cc monstertvåtaktarkartar :) Enligt dom så har de prövats både motard och minimoto på banan men numer är detta inte tillåtet pga slitaget på banan... Enligt dem så hände det för ofta att fotpinnar skadade asfalten och då var det finito med det...

Aldrig får man ha någe roligt. Fick dock pröva 100cc karten och den var det *inge* fel på. 30-35 Hk och 125 km/h räcker ganska bra på Alvik!!! Whhhhhooooooooo!!!!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...