RR-kalender 2008

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Stor debutant er Rookie-klassen i Norge, det betyr at 600 og 1000 kjører sammen!

Prelemenær RR-kalender for det Norsk mesterskap!

DATO BANE/NASJON/KLASSER
06. - 08. Juni Rudskogen (N) NM / N-Cup / Åpent, NM-klasser: SB,
SST600, 125 GP / N-Cup-klasser: 600 Prod., Super-B
(rookie), 125 Junior Andre klasser: Nasjonal
MERKNAD: Dobbeltrunde i SB, SST600
Arrangør; Borg MCK

13. - 15. Juni Rudskogen (N) NM Oslo MK, NM-klasser: SB, SST 600,
125 GP / N-Cup-klasser: 600 Prod MERKNAD: Ikke avklart
enda om DOBBELTLØP noen/alle klasser
Arrangør; NMK Oslo

27. - 29. Juni ACR (N) Classic / N-Cup ACM, Classic: ALLE klasser / N-
Cup-klasser: 125 Junior, Super-B (Rookie), (evt 600 Prod),
Andre klasser: Nasjonal
MERKNAD: DOBBELTLØP alle klasser
Arrangør; ACM

19. - 20 Juli Karlskoga (SE) NM / N-Cup / Åpent + SO, NM-klasser:SB,
SST 600, 125 GP / N-Cup-klasser: 600 Prod., Super-B,
125 Junior Andre klasser: Nasjonal + SM 250 GP -
Arrangør: Solør MCK

08. - 10. Aug ACR (N) NM / N-Cup / Åpent, NM-klasser: SB, SST 600,
125 GP / N-Cup-klasser: 600 Prod., Super-B, 125 Junior
Andre klasser: Nasjonal
MERKNAD: Dobbeltløp ALLE klasser (Muligens 3 løp SB)
Arrangør; ACM

23. - 24. Aug Vålerbanen (N) NM / Åpent + SO, NM-klasser: SB, SST
600, 125 GP MERKNAD: Dette er i tillegg Nordisk
Mesterskap
Arrangør; Solør MCK / KMF

12-14 Sept. Rudskogen (N) NM / N-Cup / Åpent, NM-klasser:
SB, SST 600, 125 GP / N-Cup-klasser: 600 Prod.,
Super-B, 125 Junior Andre klasser: -
MERKNAD: Dobbeltrunde i SB, SST600
Arrangør; Borg MCK
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
jag hade gärna velat köra någon tävling i norra europa i mars eller början på april nästa år, som försäsongsträning, är det någon som är insatt i ämnet, och har kört någon själv eller vet någon bra tävling man kan köra?
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Brands 8-9 mars!:tummenupp Cool försäsongsträning! Men varför står det GP circuit vid den 10-11 maj och inte på mars-racet? Kör de på någon liten bana...

8-9 mars Brands Hatch - Beemsee
24 mars Assen - ONK
20 april Spa - Belgiska

Hur låter det som säsongöppning?:tummenupp
Hur många blir vi?

Många av de engelska banorna har flera alternativa bansträckningar. Så Brands, antingen 'INDY' circuit som i stort sett endast är höger kurvor eller 'GP' circuit som har en extra slinga och vips lite vänsterkurvor.

Donington finns som GP circuit eller 'vanliga' som är utan Melbourne loop
 

Olav Å

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Finland
Hoj
Honda RSO 250 -09 1.bike, Honda RS 250 -05 2.bike, Honda RS0 125, Yamaha TD1-C mm
Här är finska kalendern:
24-25.05 SM Botniaring KuMaMo
14-15.06 SM Motopark IMK
28-29.06 SO/SM Alastaro TMK
05-06.07 SM Kemora JMU
09-10.08 SM Räyskälä RiMPKK
30-31.08 SM Motopark HelRC

19-20.07 Endurance Kemora HelRC

I finska serien kör Superbike, Superstock 600, B600, B1000, GP125 och GP250. GP250 kör alla tävlingar utom Alastaro. I Superbike och Superstock 600 kommer att köra dubbla race under åtminstone 1 tävling. Vet ännu inte vilka. Superbike, Superstock 600 och 125 kommer troligtvis att filmas men det är ännu osäkert.:)

Lite hemsidor:
www.botniaring.com/
www.motopark.fi/
www.alastaro.fi/moottorirata/
www.kemora.fi/
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
"30 maj - 1 Jun - Linköping - SB, 125 GP, 125 Jr, 250 GP, SST 600 (OBS: Dubbla race)"

Inget R 1000 denna helg eller????
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
jag hade gärna velat köra någon tävling i norra europa i mars eller början på april nästa år, som försäsongsträning, är det någon som är insatt i ämnet, och har kört någon själv eller vet någon bra tävling man kan köra?

ONK-premiären på Assen under påskhelgen blir en försäsongsträning/inkörning som heter duga. Min plan är att köra den och det innebär isf att det första passet man kör är ett kval på en riktigt snabb GP-bana... :näsblod
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
ONK-premiären på Assen under påskhelgen blir en försäsongsträning/inkörning som heter duga. Min plan är att köra den och det innebär isf att det första passet man kör är ett kval på en riktigt snabb GP-bana... :näsblod

Jaha? Och vem har du lärt dig det av? Vem var det som hade ett erbjudande att följa med "The Dynamic Duo"&co ifjol? Men som valde att vara hemma och äta tårta?????

Att detta är ett lysande koncept kan jag skriva under på. Bara det att om man bryter armen(som tydligen är väldigt vanligt därnere) så hinner det ju läka innan A-torp! Påsk är ju så jeffla tidigt i år!!

Kul Oscar! Vi åker!
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jaha? Och vem har du lärt dig det av? Vem var det som hade ett erbjudande att följa med "The Dynamic Duo"&co ifjol? Men som valde att vara hemma och äta tårta?????

Att detta är ett lysande koncept kan jag skriva under på. Bara det att om man bryter armen(som tydligen är väldigt vanligt därnere) så hinner det ju läka innan A-torp! Påsk är ju så jeffla tidigt i år!!

Kul Oscar! Vi åker!

Jag var där 2 år innan dig/er...:arsele ...och jag har dessutom rejsat på den gamla sträckan!:arsele :arsele :arsele

Midsommar på Assen 2006 bröt jag nyckelbenet så pass att det fick skruvas ihop, men jag missade inte någon tävling för det. :)

Klart att vi åker! :tummenupp


Edit: ...o vet du vad Mozz!!! Det lär ju regna vid den årstiden!:banana :fyllisar
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag var där 2 år innan dig/er...:arsele ...och jag har dessutom rejsat på den gamla sträckan!:arsele :arsele :arsele

Midsommar på Assen 2006 bröt jag nyckelbenet så pass att det fick skruvas ihop, men jag missade inte någon tävling för det. :)

Klart att vi åker! :tummenupp


Edit: ...o vet du vad Mozz!!! Det lär ju regna vid den årstiden!:banana :fyllisar

Det finns en anledning till att man bygger om, det var DÅLIGT förr. NU är det bra! JAG åker på BRA banor!

Skruv är fusk!!! Jag körde en onsdagsträning MED bruten arm innan jag fattade att den var bruten! Jag mjäkade inte ur och skruvade ihop något...

Regn!!!:yoparty
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
HUR bruten var din arm då, eller var det bara en flisa? :tuttar


Benet var enligt uppgift av. (Kan ett brott vara "nästan av"? Då är det väl inget brott??) Läkaren ville gipsa i sex veckor. Tok.

Sedan går första i belgiska mästerskapen på SPA helgen innan A-torp!! Där brukar det också regna!!!

Snygg bild!!!
 

nIKOLa

www.nikorace.com
Gick med
27 Jun 2004
Ort
Östermalm
Hoj
Yamaha R1 2009
Benet var enligt uppgift av. (Kan ett brott vara "nästan av"? Då är det väl inget brott??) Läkaren ville gipsa i sex veckor. Tok.

Sedan går första i belgiska mästerskapen på SPA helgen innan A-torp!! Där brukar det också regna!!!

Snygg bild!!!

Imponerande att du lyckade köra med en bruden arm! Inte många som klarar av det här i världen. :yoparty

Själv vek jag ner mig i england efter ett brutet båtben. Känner mig riktigt kvinnlig nu:pannkyss
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Imponerande att du lyckade köra med en bruden arm! Inte många som klarar av det här i världen. :yoparty

Själv vek jag ner mig i england efter ett brutet båtben. Känner mig riktigt kvinnlig nu:pannkyss

Tack! Hade jag VETAT att den var bruten hade jag säkert legat och vridit mig i plågor!
Båtben ska man tydligen inte leka med!:fakta Det kan sluta illa. Så det var nog helt OK att ta fram dina kvinnliga sidor!

Assen i påsk då eller? Så kan jag visa dig lite spår! :D Sista påsken var du bara där och var åskådare eller??
 

MC Doktorn

Guest
Stor debutant er Rookie-klassen i Norge, det betyr at 600 og 1000 kjører sammen!



19. - 20 Juli Karlskoga (SE) NM / N-Cup / Åpent + SO, NM-klasser:SB,
SST 600, 125 GP / N-Cup-klasser: 600 Prod., Super-B,
125 Junior Andre klasser: Nasjonal + SM 250 GP -
Arrangør: Solør MCK

Antar att 19. - 20 Juli Karlskoga (SE) Åpent = R600+R1000?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top