RR på is.......

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Jag vet att jag sett folk som gjort riktiga isdäck till sina rr-hojar, kan bara inte hitta någon notis om det någonstans. Har för mig det såg ut som svarvade bultar fastsatta med mutter-bricka-loctite, är dock inte riktigt säker. Sen dyker ju frågan upp hur långt utstick det ska vara på dubben och hur tätt de bör sitta.
 

H-Klint

Långt ifrån nyfödd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
GSXR600-97 - Skrapad å ful, GS750-77 Ånglok
Där står det inget om hur däcken är gjorda. bara
Many tried to copy my tires with out success and I can just recommend everybody to be patient until my tires is ready sell.

be patient until my tires is ready sell: Har det stått i läänge nu.

Ingen som vet hur det bör göras ??
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Det kan väl inte vara så svårt?

H-Klint skrev:
Där står det inget om hur däcken är gjorda. bara


be patient until my tires is ready sell: Har det stått i läänge nu.

Ingen som vet hur det bör göras ??

Kul att det är nån mer som är sugen på detta. Hoppas man kan få lite tips av någon annars är det väl bara att börja laborera själv!
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Kan meddela att det verkar krångligare än vad det ser ut att tillverka däcken.
Jag var själv jävligt sugen, men efter ett samtal till en mycket "ovillig att ge ut någon information" kille, så la jag ner planerna.
Dock påstod han att det hade kostat honom 300 papp att utveckla däcken?!?!
Tror att priset för att testköra en dag kostade dryga 2 lax..!





Pelle B skrev:
Kul att det är nån mer som är sugen på detta. Hoppas man kan få lite tips av någon annars är det väl bara att börja laborera själv!
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Så krångligt kan det väl ändå inte vara?

Geiger skrev:
Kan meddela att det verkar krångligare än vad det ser ut att tillverka däcken.
Jag var själv jävligt sugen, men efter ett samtal till en mycket "ovillig att ge ut någon information" kille, så la jag ner planerna.
Dock påstod han att det hade kostat honom 300 papp att utveckla däcken?!?!
Tror att priset för att testköra en dag kostade dryga 2 lax..!

Det kanske ingick 200 testköringar och en GSXR i de 300?! Nu blev jag ännu mer sugen på att prova. Får väl börja jaga lite tid, det lär ju ta några minuter att spetsa till ca 500-600 bultar.
 
Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Top