rr-träning(banåkning)

mange #32#

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
gsxr1000
rr- träning på flygstaden(i Söderhamn),det blir den 10-11 maj .kostnad för 2 dagars roadrace träning på bana med ambulans och flaggvakter är ynkliga 500:- I nuläget finns inga bestämda grupper utöver den licencierade rr-gruppen,utan intresset får avgöra vilka som åker den/de gruppen/rna.(max 3 grupper totalt och max 15 pers/gr RR,20 pers/gr supermotard) Shikan för supermotard grupp kommer att ordnas mitt på rakan,för att sedan tas bort för resterande grupper.jag skall styra upp en banskiss snart på nåt sätt...Vandrarhem finnes på området om övernattning önskas för 150:- inkl frukost. anmälan görs på tel 070-603 22 41 el dagtid på 0733-581842 eller pm ./magnus b/SMK Söderhamn

mange #32#

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
gsxr1000
kort beskrivet så,ställs en 1,8 km lång racebana i ordning för träning och banåkning,på flygplatsens taxbanor och start och landningsbana(nedlagd).banan är licencierad hos svemo och därmed godkänd för träning/avrostning mm.varvet med mc tar c:a 0.50 -1.00 min. /magnus b/

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Hur ofta är det körning där? Ska köra på Midlanda 10/5 så det blir svårt att komma dit på Lördagen.

Hoppas att det blir fler chanser i sommar.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Banan är bokad för funktionärsföreningen Norra roadracingsällskapet

Snärtaren

FD #52 STD600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Olika
Midlanda!

Ok jag är meddlem men har inte lyckats betala än.
Vad kommer det att kosta? Tänker betala in i veckan.
Förmodar att det gäller hela dagen.

/Andreas

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
norrlansguld skrev:
Hur ofta är det körning där? Ska köra på Midlanda 10/5 så det blir svårt att komma dit på Lördagen.

Hoppas att det blir fler chanser i sommar.
Kan tilläggas att för de som inte kan köra hela helgen av olika anledningar så kostar EN DAG 300kr, och i mån av plats givetvis (kör man hela helgen så är man prioriterad)!

mange #32#

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
gsxr1000
alla fyrtakts klasser i RR är nu representerade, R 600,R 1000,SS600,STD600 ochSUPERBIKE.ingen tvåtakt än dock,så allt motstånd som tänkas kan finns på plats.fö en perfekt upptakt inför säsongen,då vi bla brukar köra några korta race, för att få upp lite tempo i starterna och känna oss för innan vi kastar oss ut på startgridden på riktigt :tummenupp

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
OFFKEFF!!!
Dags att visa var skåpet skall stå?? ;)

Banan är alltså RIKTIGT bra i träningshänseende, och för de pengarna... Boka in helgen i kalendern NU, ta chansen att komma förberedd till första tävlingen. Det kommer bli superkul om det blir en hel drös RR-förare och Motardnissar!! Dessutom visar vi kommunen att intresse finns för ytterligare en RR-bana så kanske de snabbar på byggnationerna lite :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Quitte skrev:
OFFKEFF!!!
Dags att visa var skåpet skall stå?? ;)

Banan är alltså RIKTIGT bra i träningshänseende, och för de pengarna... Boka in helgen i kalendern NU, ta chansen att komma förberedd till första tävlingen. Det kommer bli superkul om det blir en hel drös RR-förare och Motardnissar!! Dessutom visar vi kommunen att intresse finns för ytterligare en RR-bana så kanske de snabbar på byggnationerna lite :)

Nog ingen omöjlighet att man dyker upp, det beror på pengar, som jag inte vet om det räcker ännu.
Men jag vet ju att det finns några 250-racer åkare uppe i norrland som nog mer än gärna skulle åka med.
Dunka ut det på mce-rr-listan också om det inte redan är gjort.

mange #32#

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
gsxr1000
norrland

vi brukar ordna 3-4 bankörningar/år,oftast ihop med biltrimmar och tävlingsbilsentusiaster.men det vore ju ännu kulare om man kan hålla sig bara till mc.En lika träning som den här hade vi inför förra säsongen med bara mc,som var väldigt givande och hoppas på flera lyckade träningar i framtiden..kom gärna och prova,det är inte längre än 2,5 tim resväg från Stockholm och 1,5tim från Sundsvall.(om justering eller synkning av hojen blir nödvändig,så kommer en bromsbänk vara tillgänglig under helgen)Om det inte har framgått så är även gatåkare,stora som små också välkomna!

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
I'll be there!! Likaså ett par till motardnissar från Gävletrakterna... :)

ola

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo
Hur är banan?

Hur är banan jämfört med andra banor?
Är det någon som är liknande så att man kan ha en liten aning om det bär sig att åka ner.

Finns det bilder på banan eller kan någon göra en liten skiss?

/Ola

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Re: norrland

mange #32# skrev:
... ju ännu kulare om man kan hålla sig bara till mc.En lika träning som den här hade vi inför förra säsongen med bara mc,som var väldigt givande och hoppas på flera lyckade träningar i framtiden...
Haha "väldigt givande", där satte du huvet på spiken. Men var det verkligen den träningen som gjorde att det gick så bra 2002? ;)
Ja isf är det ju jag gjuten i år igen!

Ola!
Mange har ritat en eminent skiss (säger han), men han påstår sig sakna program att minska ned den med (pixelmässigt)... Dessutom är vårt schema lite pressat för tillfället (vi drar söderut till lite varmare asfalt på fredag).
Skissen kommer dock (om inte Ebbe kan rita), och trots att det är en delvis konad bana så kan jag försäkra dig om riktig bankänsla och väl avvägda kurvradier som passar både RR och "snabb"-motard. VÄL VÄRT RESAN, framförallt eftersom prislappen är mer eller mindre "självkostnads".

mange #32#

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
gsxr1000
Ola!
Mange har ritat en eminent skiss (säger han), men han påstår sig sakna program att minska ned den med (pixelmässigt)...

pixlar dit å pixlar hit,jag har ju pricis lärt mig att göra snabel@ förbövelen!jag har gjort ett försökt att skicka den till smk Söderhamns hemsida ,så vi får se om jag lyckades med det iallafall.

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Fan vad ni skriver på två veckor... Hittade den här länken längst bak nästan ;)
Rossi fick behålla sitt banrekord på Brno men vi hade ruskigt skoj iaf och fick en massa mil i sadeln!

Glöm inte bort att anmäla er och visa att intresse finns för flera RR-banor i Svedala!!! Ses där om ett par veckor :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning