rs 06:a !

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Är det nån som vet om det är nån mer strypning mer än tändboxen på 06:eek:rna..?? :confused:

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
DjFlow skrev:
2509339 Är det nån som vet om det är nån mer strypning mer än tändboxen på 06:eek:rna..?? :confused:

tändbox = cdi?

isf så ja, det finns avgasport och trottelstoppet...

står för övrigt i den KLISTRADE TRÅDEN FÖR ATT MAN INTE SKA BEHÖVA SÖKA :argpådato :tummenupp

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
jag har för mig att jag har läst att det sitter två st cdiboxar på rs -06 och man kopplar helt enkelt in den ostrypta. och vad jag förstått är det den enda strypningen.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
kieL skrev:
2509540 jag har för mig att jag har läst att det sitter två st cdiboxar på rs -06 och man kopplar helt enkelt in den ostrypta. och vad jag förstått är det den enda strypningen.

Om du har det strypkittet vill säga. Har du Alpha-kittet så kopplar du bara in ordinarie CDI och kopplar in avgasporten så är den FP.

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
kieL skrev:
2509540 jag har för mig att jag har läst att det sitter två st cdiboxar på rs -06 och man kopplar helt enkelt in den ostrypta. och vad jag förstått är det den enda strypningen.
mm d e vad jag oxå tror, för jg fick köpa en ny tändbox för 3000:-(?!) så att den skulle bli strypt o inte vara FP.. just drf ja frågar om d finns nå annan strypning på 06:eek:r.. verkar inte vara så iaf.. /= nån som vet vad som händer om man kör ostrypt..?? äre försäkringen som krånglar då lr va är det??

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
DjFlow skrev:
2513086 mm d e vad jag oxå tror, för jg fick köpa en ny tändbox för 3000:-(?!) så att den skulle bli strypt o inte vara FP.. just drf ja frågar om d finns nå annan strypning på 06:eek:r.. verkar inte vara så iaf.. /= nån som vet vad som händer om man kör ostrypt..?? äre försäkringen som krånglar då lr va är det??

japp, inte så kul med försäkringen om du drar in i någon så personen blir skadad. Men jag har sett dig köra ett antal gånger när jag väntat på bussen, och du kör faktiskt riktigt bra och riskmedvetet, så det ska nog inte vara nåra problem för dig om du stryper av så du kan hänga med bilarna på motorvägen:tummenupp

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
NiklasL skrev:
2513201stryper av så du kan hänga med bilarna på motorvägen:tummenupp
hehe jo men de spelar nog lite roll vad de är för bilar med:rolleyes: hehe... men gör det flow det är ju inte så kul o köra strypt direkt, eller jag vet inte min har ju aldrig vart strypt, men det blir säkert bra ska du se:)

Last edited:

gileraaa

To start press any key, where´s the any?
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
har en vild ktm som jag har fått äran att tämja
Mr.PB skrev:
2513672 hehe jo men de spelar nog lite roll vad de är för bilar med:rolleyes: hehe...
JUST PRECIS:tummenupp
åk till tysklands stora motorväg autobahn så ser vi om du hänger med dem när dom åker i 200+ okej vissa bilar dra du=D

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Mr.PB skrev:
2513672 hehe jo men de spelar nog lite roll vad de är för bilar med:rolleyes: hehe... men gör det flow det är ju inte så kul o köra strypt direkt, eller jag vet inte min har ju aldrig vart strypt, men det blir säkert bra ska du se:)

jag drev litegran om att han inte skulle hänga med bilar i normalfart på M-vägar annars ;) dvs 110km/h:D

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
hehe okok :D ajaa tråkigt att d bara är en grej.. då går det inte att strypa av utan att farsan vet.. menmen ja får väl försöka övertala honom till nästa år.. d e nästa för tråkigt o köra strypt.. men är ändå rätt nöjd hittils, jag skulle fan kunna rulla upp den på stan o ja skulle ändå få typ alla blickar :D så jävla snygg maskin asså.. :D :yoparty

Niick

Smirnoff <3
Gick med
8 May 2006
Hoj
Aprilia -06
DjFlow skrev:
2514660 hehe okok :D ajaa tråkigt att d bara är en grej.. då går det inte att strypa av utan att farsan vet.. menmen ja får väl försöka övertala honom till nästa år.. d e nästa för tråkigt o köra strypt.. men är ändå rätt nöjd hittils, jag skulle fan kunna rulla upp den på stan o ja skulle ändå få typ alla blickar :D så jävla snygg maskin asså.. :D :yoparty

Håller med:p den e så heet:yoparty och du måste hålla med om att den går skit bra strypt med:p iaf min + min e inte helt inkörd än, men endå kan man nog få upp den i 140, och 06ans mätare ska ju visa EXAKT rätt hastighet så:p det e rätt bra:p

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Niick skrev:
2515546 Håller med:p den e så heet:yoparty och du måste hålla med om att den går skit bra strypt med:p iaf min + min e inte helt inkörd än, men endå kan man nog få upp den i 140, och 06ans mätare ska ju visa EXAKT rätt hastighet så:p det e rätt bra:p
har du fått upp din i 140?? för ja har inte vågat :p bara kommit upp till 120 sen släppte ja på gasen, va uppe på 8k varv då :yoparty :gnissla fast din har väl gått över 80 mil lr..?? :p så d går d nog.. för ja gissar på att i 140 ligger man väl på en 9k varv nånting??

Niick

Smirnoff <3
Gick med
8 May 2006
Hoj
Aprilia -06
DjFlow skrev:
2531402 har du fått upp din i 140?? för ja har inte vågat :p bara kommit upp till 120 sen släppte ja på gasen, va uppe på 8k varv då :yoparty :gnissla fast din har väl gått över 80 mil lr..?? :p så d går d nog.. för ja gissar på att i 140 ligger man väl på en 9k varv nånting??

Nu e den ostrypt, tog precis bort den jobbiga 5-6k varv spärren som finns på orginal cdi box, har varit uppe i 165 med kraftig medvind och inte utvarvad.. så gör väl 170-175 med lite tur, strypt fick ja upp den i 133 med mig + morsan på +
att jag inte lutade mig fram, så hade nog kunnat pressa till 140... om ja var själv.

Muckee

Kär
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -04
Niick skrev:
2554177 Nu e den ostrypt, tog precis bort den jobbiga 5-6k varv spärren som finns på orginal cdi box, har varit uppe i 165 med kraftig medvind och inte utvarvad.. så gör väl 170-175 med lite tur, strypt fick ja upp den i 133 med mig + morsan på +
att jag inte lutade mig fram, så hade nog kunnat pressa till 140... om ja var själv.

Mamma :3freak
pommes :lol att hon vågade...

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...