Rs 06:a

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 06 GP White ! :D
Nån som vet vad det är för nåt dom byter när dom stryper dom? För när jag köpte min så skulle den vara fullpower och det ville inte pappa så dom beställde nån sak till den, antar att d e CDI box? Nån som vet hur man gör för att byta den? har itne öppnat och kollat, ville kolla först om det var svårt lr inte så ja inte får vatten över huvet.. :)

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Husaberg Fs650 -04
Nån som vet vad det är för nåt dom byter när dom stryper dom? För när jag köpte min så skulle den vara fullpower och det ville inte pappa så dom beställde nån sak till den, antar att d e CDI box? Nån som vet hur man gör för att byta den? har itne öppnat och kollat, ville kolla först om det var svårt lr inte så ja inte får vatten över huvet.. :)

sök?

finns till å med i sticky..
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=63789

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09

Såg du inte vad det var för något då?:tungan
Men cdi box tror jag inte, det finns en cdi strypning som stryper vid 5k varv men det är mest för ljudnivå testet. Jag skulle gissa på ett strypt avgasrör.

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Såg du inte vad det var för något då?:tungan
Men cdi box tror jag inte, det finns en cdi strypning som stryper vid 5k varv men det är mest för ljudnivå testet. Jag skulle gissa på ett strypt avgasrör.

jag kollade boxen nu, och det står "nippon" nånting på den o så massa siffror

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Last edited:

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj

Niick

Smirnoff <3
Gick med
8 May 2006
Hoj
Aprilia -06
Det är en ny CD-box, du borde ha fått en sladd och den gamla CDI-boxen till när dom bytade till denna nya, fick jag i alla fall.

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Det är en ny CD-box, du borde ha fått en sladd och den gamla CDI-boxen till när dom bytade till denna nya, fick jag i alla fall.

så det är "samma" cdi box som sitter i min hoj nu och som jag har i mitt rum? vf skulle dom göra så för..? Nån som kan adda på msn så skickar jag en bild på min cdi box som ja har hemma, det är sladdar som e avklippta osv.. fattar tyvärr inte så mkt :S

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
så det är "samma" cdi box som sitter i min hoj nu och som jag har i mitt rum? vf skulle dom göra så för..? Nån som kan adda på msn så skickar jag en bild på min cdi box som ja har hemma, det är sladdar som e avklippta osv.. fattar tyvärr inte så mkt :S

Sure.

Niick

Smirnoff <3
Gick med
8 May 2006
Hoj
Aprilia -06

Inte samma, en annan, som är mer strypt, som gör att den sackar vid 8k varv istället för att dra på. om jag minns rätt så är det den blåa som är så strypt, vilken färg är din?

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99

under din passagerar cuts är de två boxar koppla i den som inte är ikopplad sen är de väl till att koppla in avgasportarna?

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Tack för alla svar! Finns det någon i örebro som kan d här med att byta munstycke ?? lr nån som e allmänt duktig på rs..?

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
Tack för alla svar! Finns det någon i örebro som kan d här med att byta munstycke ?? lr nån som e allmänt duktig på rs..?

Du skulle kunna göra det själv inte så svååååårt :) Iofs vet jag inte hur en aprillia är uppbyggd eller hur förgasarn ser ut, men iaf.. Bort med tanken, lr lyft upp om man kan.. Plocka loss förgasarn. Skruva bort "koppen" som sitter under på förgasarn, ta ut munstycket som är betecknat, ööh, ja, typ 135, lr i närheten iaf (vet inte vad som är original) KLart!!1 Lr ja, tillbaks med resten och i med ett nytt munstycke :p

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Du skulle kunna göra det själv inte så svååååårt :) Iofs vet jag inte hur en aprillia är uppbyggd eller hur förgasarn ser ut, men iaf.. Bort med tanken, lr lyft upp om man kan.. Plocka loss förgasarn. Skruva bort "koppen" som sitter under på förgasarn, ta ut munstycket som är betecknat, ööh, ja, typ 135, lr i närheten iaf (vet inte vad som är original) KLart!!1 Lr ja, tillbaks med resten och i med ett nytt munstycke :p

haha nej d låter ju inte så svårt.. haha men hur vet man vad som e rätt munstycke? det är mer det jag behöver hjälp med tror jag.. För det kollade man genom att typ köra o sen stänga av o sen kolla osv :S det var nåt sånt jag läste iaf..

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
haha nej d låter ju inte så svårt.. haha men hur vet man vad som e rätt munstycke? det är mer det jag behöver hjälp med tror jag.. För det kollade man genom att typ köra o sen stänga av o sen kolla osv :S det var nåt sånt jag läste iaf..

Rätt munstycke ska vara det med ett tal runt 135 (tror jag) ingraverat i "skruvhuvudet"

Niick

Smirnoff &lt;3
Gick med
8 May 2006
Hoj
Aprilia -06
Har orginalmunstycke på min, som den har ostrypt från början, dom bytade inte munstycke på min när dom strypte den, behövdes inte, tror det är så med alla 06or

DjPacMan

LättviktarN^
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Har orginalmunstycke på min, som den har ostrypt från början, dom bytade inte munstycke på min när dom strypte den, behövdes inte, tror det är så med alla 06or

ok, men dåså :) ska bara bli frisk sen ska jag ut o kolla under tanken o bakcutsen! ;)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...