Out_Spinner skrev:Kan hända att den rasar till både höger och vänster. Mest troligt är att den rasar åt den sida där stödet inte sitter på.
(Tvåtaktsmotorer har ju en tradition att rasa någon gång, gärna flera gånger. Men sköter man grejerna så minimerar man risken. Jag tror inte Aprilias RS hojar rasar mer än andra. Snarare tvärtom om man gämnför med äldre hojar. RS är ju en ganska ny model)
Nilxz skrev:En kompis sa att rs 125rna är så pressade att dom kan rasa. Är det sant?
NSR_Martin skrev:Hmm, inget påstående från min sida, bara en fundering...
En RS har väll högre trimmningsgrad en många andra 125or, borde inte det medföra högre risk för kolvskärning om man kör ostrypt, jämfört med andra 125or med lägre trimmningsgrad?
cRoC skrev:Jo visserligen, men mycket annat har ju förbättrats också.
NSR_Martin skrev:Hmm, inget påstående från min sida, bara en fundering...
En RS har väll högre trimmningsgrad en många andra 125or, borde inte det medföra högre risk för kolvskärning om man kör ostrypt, jämfört med andra 125or med lägre trimmningsgrad?
Speeder skrev:Skillnad på att trimma och ostrypa. Visst, enligt svensk lag är det trimning att ta bort strypningarna eftersom bågen då överskrider 11 kW. Men egentligen är den ju inte trimmad sett utifrån hur många hästkrafter den har från fabrik.
När en RS 125 kommer från Italien har den ca 30 hk. (?) Den stryps ned till 11 kW, ca 15 hk, för att få framföras på väg enligt svensk lag.
NSR_Martin skrev:Ostrypt är utan pluggar, annars är den strypt, logsikt va?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|