rs 125

Nilxz

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2004
Ort
Åland
Hoj
RS 125
En kompis sa att rs 125:eek:rna är så pressade att dom kan rasa. Är det sant? :confused:
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Kan hända att den rasar till både höger och vänster. Mest troligt är att den rasar åt den sida där stödet inte sitter på.




(Tvåtaktsmotorer har ju en tradition att rasa någon gång, gärna flera gånger. Men sköter man grejerna så minimerar man risken. Jag tror inte Aprilias RS hojar rasar mer än andra. Snarare tvärtom om man gämnför med äldre hojar. RS är ju en ganska ny model)
 

Nilxz

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2004
Ort
Åland
Hoj
RS 125
Out_Spinner skrev:
Kan hända att den rasar till både höger och vänster. Mest troligt är att den rasar åt den sida där stödet inte sitter på.




(Tvåtaktsmotorer har ju en tradition att rasa någon gång, gärna flera gånger. Men sköter man grejerna så minimerar man risken. Jag tror inte Aprilias RS hojar rasar mer än andra. Snarare tvärtom om man gämnför med äldre hojar. RS är ju en ganska ny model)

rasa åt höger eller vänster, det låter ju korrekt. Jag skulle nog säga välta eller falla. :kocko Men tack för svaret iaf :hihi
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Nilxz skrev:
En kompis sa att rs 125:eek:rna är så pressade att dom kan rasa. Är det sant? :confused:

Sant!
Men ge fan i att trimma så tror jag att den håller bättre än äldre modeller!
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Hmm, inget påstående från min sida, bara en fundering...

En RS har väll högre trimmningsgrad en många andra 125or, borde inte det medföra högre risk för kolvskärning om man kör ostrypt, jämfört med andra 125or med lägre trimmningsgrad? :va
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
NSR_Martin skrev:
Hmm, inget påstående från min sida, bara en fundering...

En RS har väll högre trimmningsgrad en många andra 125or, borde inte det medföra högre risk för kolvskärning om man kör ostrypt, jämfört med andra 125or med lägre trimmningsgrad? :va

Jo visserligen, men mycket annat har ju förbättrats också.
 

Speeder

Burn rubber. Not your soul.
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Stockholm/Älta
Hoj
Rs 125
NSR_Martin skrev:
Hmm, inget påstående från min sida, bara en fundering...

En RS har väll högre trimmningsgrad en många andra 125or, borde inte det medföra högre risk för kolvskärning om man kör ostrypt, jämfört med andra 125or med lägre trimmningsgrad? :va

Skillnad på att trimma och ostrypa. Visst, enligt svensk lag är det trimning att ta bort strypningarna eftersom bågen då överskrider 11 kW. Men egentligen är den ju inte trimmad sett utifrån hur många hästkrafter den har från fabrik.

När en RS 125 kommer från Italien har den ca 30 hk. (?) Den stryps ned till 11 kW, ca 15 hk, för att få framföras på väg enligt svensk lag.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Speeder skrev:
Skillnad på att trimma och ostrypa. Visst, enligt svensk lag är det trimning att ta bort strypningarna eftersom bågen då överskrider 11 kW. Men egentligen är den ju inte trimmad sett utifrån hur många hästkrafter den har från fabrik.

När en RS 125 kommer från Italien har den ca 30 hk. (?) Den stryps ned till 11 kW, ca 15 hk, för att få framföras på väg enligt svensk lag.

Nähä? :tungan :D
:rolleyes:

Vad jag menar är att en RS levererar mer HK en vad en DT eller en NSR gör tex, då har väll RSen högre trimmningsgrad, eller hur? Det är det jag menar...

Ostrypt är utan pluggar, annars är den strypt, logsikt va? :hihi
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top