RS framlykta

Pontan36

aprilja rajder
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS
RS framlykta! Ny fråga!

Har en ny fråga!
Vad säger besiktningen om en limmad spricka i framlyktglaset? Blir man underkänd eller säger dom bara att man bör byta?

dsc09112bf0.jpg

//Pontus

Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Var på besiktningen idag och vart underkänd för svagt halvljus och har sett flera här som blivit de.
Och när jag skulle ta bort lyktglaset så sprack de:huvet
Är de nån som vet vart hela framlycktan finns att köpa eller bara glaset? någon sida på internet eller nått, vore jätte snällt om nån visste de och vill dela med sig.
Kanske nån där hemma som har ett liggandes och känner för att sälja de?

Puss på er alla

Fan vad tråkigt! :3freak
Tyvärr så har jag inget till salu.

Pontan36

aprilja rajder
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS
Passar de till en -98? Vad ska du ha för dom? den beggade och den nya?
Har tyvärr inte den bästa ekonomin just nu.

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
På geiwiz.com kan du köpa hela lampan med glas och allt:tummenupp

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Passar de till en -98? Vad ska du ha för dom? den beggade och den nya?
Har tyvärr inte den bästa ekonomin just nu.

ska nog passa på din jag har en tank från en 98....

skiten kostar 1340 ny finns en 3cm liten repa i den jag har ingen aning vad jag ska ta :va

ring Fleninge MC-Skrot /
Anderbergs Motor tel: 042-204156 och kolla va dom ska ha,,, dom har en aprilia inne tror jag

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Var på besiktningen idag och vart underkänd för svagt halvljus och har sett flera här som blivit de.
Och när jag skulle ta bort lyktglaset så sprack de:huvet
Är de nån som vet vart hela framlycktan finns att köpa eller bara glaset? någon sida på internet eller nått, vore jätte snällt om nån visste de och vill dela med sig.
Kanske nån där hemma som har ett liggandes och känner för att sälja de?

Puss på er alla

Vet du hur du åtgärdar felet? Åkte på samma sak i sommras, rev isär lyktan så jag fick fram insatsen, sen åkte jag och köpte "crome-färg" och lackade reflektorn med. sen var de bara att slänga ihop och köra igenom besiktningen :)

Pontan36

aprilja rajder
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS
Vet du hur du åtgärdar felet? Åkte på samma sak i sommras, rev isär lyktan så jag fick fram insatsen, sen åkte jag och köpte "crome-färg" och lackade reflektorn med. sen var de bara att slänga ihop och köra igenom besiktningen :)

Bara de att mitt lyktglas sprack när jag skulle ta bort de. De behöver jag nytt ändå.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
här kommer skiten

Bifogat

• båtmotor (8).JPG
    båtmotor (8).JPG
    42.4 KB · Visningar: 60
  • båtmotor (15).JPG
    båtmotor (15).JPG
    77.2 KB · Visningar: 43

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03

Okej ska fan göra det jag med då... Måste det va nån speciel crome färg? Slippad du före?

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Provade en först men den var dålig, hette bara cromefärg. du får nästan provspraya och se. ja jag slipade innan. annars fäster inte färgen.

Vad tror du är bättre om man putsar upp den med autosol eller nåt annat eller kör med crome färg?

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Vad tror du är bättre om man putsar upp den med autosol eller nåt annat eller kör med crome färg?

Jag provade också autosolen innan jag lackade, hjälpte inte ett dyft för mej. Är reflektorn dålig så är de bara att lacka den om man vill besikta. :) Lite puligt att plocka isär men man spar bra många kronor.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Jag provade också autosolen innan jag lackade, hjälpte inte ett dyft för mej. Är reflektorn dålig så är de bara att lacka den om man vill besikta. :) Lite puligt att plocka isär men man spar bra många kronor.

Okej aja men får sätta igång då... Dem bryr sig väll inte om man sänker den fram? (slipper plocka ner den 2 gånger då)
Tack för svaren BTW:tummenupp

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Okej aja men får sätta igång då... Dem bryr sig väll inte om man sänker den fram? (slipper plocka ner den 2 gånger då)
Tack för svaren BTW:tummenupp

Om du ska sänka framgaffeln så måste du höja ljusets riktning innan besiktningen. Är ljuset får lågt inställt kommer dem att anmärka på det. Det Instruktioner på hur den ska vara inställd finns i instruktionsboken eller i workshop-manualen som jag skicka!

Pontan36

aprilja rajder
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS
Nej ljusbilden är perfekt.
Jo jag lackade den med "krom" färg från ok och de vart stoor skillnad.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy