RS stendöd

Pontan36

aprilja rajder
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS
Nu har jag ett väldigt mystiskt problem med RSen.
Det var när jag bytte kopplingsarmen i motorn och fyllde på ny olja och när jag var klar provkörde jag den och den gick hur fint som helst.

När jag hade provat den så plockade jag ihop verktygen osv, när jag skulle fara hem kanske 10min efter så var den helt stendöd.:huvet

Har gnista bensin komp och jag har haft upp cylinder och allt är i sin ordning men den vägrar starta:mad:

Är de nån som haft samma problem eller har nån ide om vad de kan vara?
Har kollat precis allt jag kan komma på.

Är tacksam för alla svar:tummenupp

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Stendöd? Typ att startmotorn maler och maler men inget? Isåfall, testa att plocka stiftet, häll lite bensin (gärna oljeblandad) rätt i cylindern, sen på med stiftet igen och testa. Funkar det får den inte bränsle och du kan leta dig uppåt längst slangar och förgasare efter felet, funkar det inte kan du utesluta det som fel. :tummenupp

Kan inte förstå hur det hänger ihop med vad du gjorde med hojen, dock är det lätt att det blir veck på slangar när man är nere och rotar runt... :)

Pontan36

aprilja rajder
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS
Har provat med bensin i cylindern men den vägrar starta och ens hosta till. Den får bensin och stiftet är blött. Den hostar inte ens till med startgas.

Solid snake

Guest
Jaså stiftet är blött, dvs surt, konstigt att den inte startar då... :rolleyes:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3066496 Har provat med bensin i cylindern men den vägrar starta och ens hosta till. Den får bensin och stiftet är blött. Den hostar inte ens till med startgas.
Det är inte så att du av någon anledning har cylindern full av bensin? Ett stift ska ju inte direkt vara dyblött..

Edit: Sålid var före..

Pontan36

aprilja rajder
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS
Det är inte dyngsurt. Har dragit ut den flera gånger så den är inte sur. De blev i fredags men problemet är fortfarande kvar. Har rengjort förgasarn och luftfilter.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Är du säker på att det inte är vatten på stiftet?
luktat?
Varit med om att toppackningen varit kass, så vatten dödat stiftet

Pontan36

aprilja rajder
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS
Har haft upp hela motorn för ett tag sen och bytt ramlagren och bytte alla packningar och packboxar. Det är inte vatten på stiftet. Har provat med nytt stift men icke.

Pontan36

aprilja rajder
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS
Kan de vara packningen mellan motor halvorna som har farit? Tror de läcker olja in i vevhuset:huvet Då blir de väl bensin väldigt svårantändlig när den blandas med motorolja? Vill inte riva motorn igen.:mad

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum