Rs125 hastighet på olika växlar?

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Kom inatt hem ifrån tyskland med min Aprilia Rs125 02:a :tuttar , har varit ute och provkört den lite men funderar på hur snabbt den egentligen går på varje växel när den är strypt? För enligt pappren är den på 11kw men jag vet inte om det stämmer? Den är jävligt mysig att köra iaf :yoparty
Sedan undrar jag också vilken bensin den skall ha ska det vara 95 eller 98?

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Både 95 och 98 funkar väll bara att det blir väll lite värre tryck i motorn med 98 om jag har rätt för mig ;)

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
vad kostade hojen i tyskland?? om man får fråga? :Bugar

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Mitt tips är att tanka 98, förra ägaren på min hade haft problem när dom taknat 95, den gick dåligt o slaggade igen på stiftet osv, dom bytte olja med plus körde på 98 istälelt ,då gick det kanon... :)

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Hoj
Ninja 6:a -99 och Husa 650 -04
NSR_Martin skrev:
Mitt tips är att tanka 98, förra ägaren på min hade haft problem när dom taknat 95, den gick dåligt o slaggade igen på stiftet osv, dom bytte olja med plus körde på 98 istälelt ,då gick det kanon... :)

ska låna lite din tråd... vad rekommenderar ni för olja till nsr?? har kört med d billigaste ja hittat (biltema helsyntetisk) vad blir skilnaden om man kör på castrols olja (typ 150kr/liter?) lukt, avgasfärg, prestanda osv.?

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
weeeiii skrev:
ska låna lite din tråd... vad rekommenderar ni för olja till nsr?? har kört med d billigaste ja hittat (biltema helsyntetisk) vad blir skilnaden om man kör på castrols olja (typ 150kr/liter?) lukt, avgasfärg, prestanda osv.?

Kör på Castrol TTS funkar ypperligt, 146:- på mekonomen+ att jag får rabatt där!

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
jag pröjsade 2990 EUR för en 02:a alldrig omkullkörd, 1000 mil på mätaren! Desutom var alla servicar gjorda och det var en motorcykel firma som sålde den :tummenupp

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
men altså det står i instruktions boken att man ska köra med 95 skall jag ändå köra med 98?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hehe, lyd inte något tips från någon som inte har RS :) Kolla i verkstadsboken vad det står, eller kör en tank 95 och en 98 och se vad som funkar bäst. Grattis till hojen! :tummenupp

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
OLJEKYLD GSXR skrev:

k... anledningen till att jag skrev så var att för ett år sen ungefär läste jag så i en broshyr på statoil, stod något i stil med
95 för motorer som går långt och låga varv
98 för högvarviga motorer

men, tänkte kolla om du kan förklara varför man rejsar på högoktanigt istället för 95 då?
är bara intreserad av att förstå om 95 innehåller mer energi så varför köra bränsle med högre oktan halt?
(missupp fatta inte som något på hopp, kan väll vara kul att bli lite mer bildad på området)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
shoik skrev:
k... anledningen till att jag skrev så var att för ett år sen ungefär läste jag så i en broshyr på statoil, stod något i stil med
95 för motorer som går långt och låga varv
98 för högvarviga motorer

men, tänkte kolla om du kan förklara varför man rejsar på högoktanigt istället för 95 då?
är bara intreserad av att förstå om 95 innehåller mer energi så varför köra bränsle med högre oktan halt?
(missupp fatta inte som något på hopp, kan väll vara kul att bli lite mer bildad på området)

För att det inte ska spika. Högre oktanhalt möjliggör högre effektuttag, men ger i sig ingen effektvinst.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
shoik skrev:

Högra oktan behövs för motorer med högre komp, för att de inte skall spika som sagt...rena slöseriet att köra med det på en otrimmad 125:a...att 98 skulle ge mer effekt på en standardhoj är bara en gammal moppemyt...

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
weeeiii skrev:

Jag köpte en helsyntetisk olja igår, 148kr/l med jordgubbslukt :rofl :rofl Är inte jag grymmast nu :hihi :rofl

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...