RST Forza 2 delat skinnställ

XiNe

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
yes
Är sugen på att köpa detta 2 delade stället, men det finns inga återförsäljare i sverige så jag kan inte prova stället.

Är det någon som är är 192cm och väger 75kg som äger ett sådant ställ? Isf vilken storlek kör du?

Eller någon annan som har nån kommentar angående stället?

cat385.jpg

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Jag funderar på att köpa exakt samma ställ ! Är dessutom 191 cm lång och knappt 75 kg tung. :hihi

Snacka med R2 här på SH, han säljer eller tar hem tydligen. Jag PMade honom innan idag, fast har inte fått svar än.

Sjukt billigt, och riktigt snyggt. :tummenupp

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Hej

jovisst finns RST i sverige.

PMa inte tack, det blir ohållbart i längden att prata med kunder på det sättet.

info@rst.nu

MVH
Petter R
RST

Last edited:

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
Ducati SS1000 DS
XiNe skrev:
2038186 Är sugen på att köpa detta 2 delade stället, men det finns inga återförsäljare i sverige så jag kan inte prova stället.

:7peta

Jag skulle aldrig köpa ett ställ som jag inte kunde prova först.
Annars sitter det kanske som på de här modellerna . :rolleyes:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Milleducce skrev:
2041516
XiNe skrev:
2038186 Är sugen på att köpa detta 2 delade stället, men det finns inga återförsäljare i sverige så jag kan inte prova stället.

:7peta

Jag skulle aldrig köpa ett ställ som jag inte kunde prova först.
Annars sitter det kanske som på de här modellerna . :rolleyes:

Haha. Jag hade inte haft något emot om mitt ställ satt så, det kan nog bara sitta så förövrigt med tanke på min längd och "grova" kroppsbyggnad. Jag är ingen supporter av korvskinnssyndromet.

"Aa det sitter skitbra när jag kör men fy fan vad ont det gör i pungen när jag står upp". :näsblod

Stället kostar för övrigt 4.400:- Fast antar att det är exklusive frakten..

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
lorkan skrev:
2041639 Haha. Jag hade inte haft något emot om mitt ställ satt så, det kan nog bara sitta så förövrigt med tanke på min längd och "grova" kroppsbyggnad. Jag är ingen supporter av korvskinnssyndromet.

"Aa det sitter skitbra när jag kör men fy fan vad ont det gör i pungen när jag står upp". :näsblod

Fast det är väl bättre att det sitter tight så att skydden sitter där de skall göra (och gör sitt jobb) om man skulle gå omkull :va

Vad kostar det hos RST i sverige då? Tänk på att där kan du få hjälp om det skulle bli fel storlek eller nåt.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Magnus skrev:
2041662 Fast det är väl bättre att det sitter tight så att skydden sitter där de skall göra (och gör sitt jobb) om man skulle gå omkull :va

Vad kostar det hos RST i sverige då? Tänk på att där kan du få hjälp om det skulle bli fel storlek eller nåt.

Det kostar 4.400 hos RST.se eller om det var .nu kanske. Nej jag menade inte att det skulle sitta så sladdrigt att skydden hamnar fel, men det här med att sitta tajt går lite till överdrift ibland tycker jag. :näsblod

Och det finns ingen butik här i Sverige, så man måste beställa från nätet.

Henke_NsR

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
Aprilia RS125 -00
lorkan skrev:
2041639 Haha. Jag hade inte haft något emot om mitt ställ satt så, det kan nog bara sitta så förövrigt med tanke på min längd och "grova" kroppsbyggnad. Jag är ingen supporter av korvskinnssyndromet.

Priset är inklusive frakt! (www.rst.nu -> info -> handel -> köpvilkor ->" Leveransvillkor: Frakt ingår i priset.")

Jag ska in och testa ett ställ i veckan är det tängt, fast jag är 186 och väger 72 kg, men något tips kanske jag kan ge dig sen.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
lorkan skrev:
2042168 Det kostar 4.400 hos RST.se eller om det var .nu kanske. Nej jag menade inte att det skulle sitta så sladdrigt att skydden hamnar fel, men det här med att sitta tajt går lite till överdrift ibland tycker jag. :näsblod

Och det finns ingen butik här i Sverige, så man måste beställa från nätet.

Ok. Men killarna på RST har bra koll på vilken storlek du skall ha. Uppger du bara längd och vikt så fixar de det. Själv köpte jag ett RST Pro Series och det satt bra.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Magnus skrev:
2042769 Ok. Men killarna på RST har bra koll på vilken storlek du skall ha. Uppger du bara längd och vikt så fixar de det. Själv köpte jag ett RST Pro Series och det satt bra.

Okej, då får jag väl göra det då. :tummenupp

Henke_NsR skrev:
2042195 Priset är inklusive frakt! (www.rst.nu -> info -> handel -> köpvilkor ->" Leveransvillkor: Frakt ingår i priset.")

Jag ska in och testa ett ställ i veckan är det tängt, fast jag är 186 och väger 72 kg, men något tips kanske jag kan ge dig sen.

Ah well, jag ska också in och testa olika ställ, så att jag får en uppfattning om vart jag hamnar.. Men tack ändå ! :tummenupp

Sandstrom skrev:
2041485 Vad ligger priset på ungefär?

2delade varianten, SRT, går på 4.400:- ... :D

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Henke_NsR skrev:
2042195 Priset är inklusive frakt! (www.rst.nu -> info -> handel -> köpvilkor ->" Leveransvillkor: Frakt ingår i priset.")

.
Så är tyvärr inte fallet, denna prisnivå skulle vara omöjlig att hålla om frakten etc ingick i priset.
Villkoren på hemsidan är uppdaterade, kör refresh ett par gånger.

Och Ja, råd om storlekar ges gärna, som grund kan jag säga att RST inte är särskilt större eller mindre än andra märken, utan det berömda "normalt".

Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
R2 skrev:
2042845 Så är tyvärr inte fallet, denna prisnivå skulle vara omöjlig att hålla om frakten etc ingick i priset.
Villkoren på hemsidan är uppdaterade, kör refresh ett par gånger.

Måste det ske via postförskott då ? Blir billigare, åtminstone för mig, om man kan komma undan det. Frakten borde vara cirkus 150:- va ? :banana

Edit;

Såg nu att allt skickades via postförskott. Hur mycket pålägg blir det egentligen då ? Frakt+postförskott, paketet ska till Skåne ..

XiNe

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
yes
lorkan skrev:
2042828Ah well, jag ska också in och testa olika ställ, så att jag får en uppfattning om vart jag hamnar.. Men tack ändå ! :tummenupp

Skriv gärna här efter du har varit och provat stället vi borde ha samma storlek :tummenupp

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
XiNe skrev:
2046263 Skriv gärna här efter du har varit och provat stället vi borde ha samma storlek :tummenupp

Jo det borde vi ju ha. Antingen 52 el. 54 beroende på om du vill att det ska passa på bredden eller längden. (Jag väljer det senare alternativet..)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024