Rukka textilställ

DR650

Ny medlem
Gick med
29 May 2010
Hoj
DR650 1990
Funderar på att köpa ett textilställ. (Vill EJ ha skinställ)
Vill dock att säkerheten ska ligga så högt som det är möjligt för ett textilställ :tummenupp

Läste någonstans att Rukka har en modell som är godkänd enligt finska lagkrav för yrkestrafik?
Vill även att det ska finnas starkt neongula partier. (Som finns på en av Rukkas modeller)

Jag har sett att Richa har en modell med neongula partier, men har inte kunnat hitta några recensioner angående hur säkra dom är rent "glida på asfaltenmässigt"

Har surfat runt lite och det verkar som om Rukka har bra grejer.
Frågan är om det stämmer, eller finns det andra märken man ska titta på också? BMW ska tydligen också vara bra, men känns lite konstigt när man inte kör en BMW hoj...

Om man skulle slå till på ett svindyrt Rukka ställ -vart köper jag det billigast?

Tacksam för alla råd och tips, men avböjer alla välmenta råd om att "ska man köra säkert MÅSTE man ha skinställ" :krama

DR650

Ny medlem
Gick med
29 May 2010
Hoj
DR650 1990
Rukka Armacor. Leta efter pris.

Det bekräftar mina misstankar att Rukka är rätt väg att gå, om man inte vill ha skinn:banana

Men jag har försökt att söka på Rukka och hittar förståss en massa kläder, men jag är ute efter ett tips om någon bra mc butik (Kring stor sthlm) soma säljer Rukkas kläder till humant pris.

EDIT
Är även tacksam för tips på någon bra internetbutik som har bra priser på Rukka.

Last edited:

Omnixar

Gröngöling
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
Tiger 800
MC Varuhuset vid Norra Station säljer Rukka.

Fast jag har bestämt mig för att inte handla där mer, efter att de inte kunde ordna fram ett passande skivbromslås för min hoj. (Snubben hänvisade mig till att köpa kätting bara för att mina bromsskivor är lite tjocka..)
- Jag åkte till MC Boden vid Lindhagensplan och fick mycket bättre hjälp, av en tjej ! :tuttar

Edit: jävla stavfel

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Det bekräftar mina misstankar att Rukka är rätt väg att gå, om man inte vill ha skinn:banana

Rukka och BMW är nog bäst vad gäller textilkläder, Mc-varuhuset kan nog hjälpa dig, köpte mitt ställ där, hittade en tysksida som var lite billigare men bättre köpa på MC-varuhuset så får du rätt storlek osv.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM