uncletom
Gudomlig sporthojare
Jag vill köra hoj ner till Tjeckien en snabbis i sommar, jag ger det några dagar kanske en vecka. Men först vill jag höra med erfarna hojturister här i forumet hur jag bäst bör gå till väga för att inte göra, eller råka ut för, nåt dumt eller onödigt.
Hojen för resan tänkte jag mig min Royal Enfield Classic 350 eller min Caballero 500. Caballeron är snabbare och bättre på motorvägarna så det blir väl den.
Rutten blir väl E4 till Malmö först, bron över till Danmark. >Här< kollade jag upp att dom vill ha broavgift även för MC. Det kostar tydligen 695 SEK tur och retur, och då ingår även färjan Rödby-Puttgarten, dvs till Tyskland. Så för 695 kr hamnar jag i Tyskland, därifrån är det ju bara att rulla mot Tjeckien?
Och hem igen, gäller redan betalda 695 kr för färja, och bro till Malmö.
Annat än mat/ rastställen, bensinmackar, missar jag något? Inget krux med gränser och poliser och papper (jag har pass) eller annat fascsistiskt påhitt jag behöver känna till? Tackar för info.
Hojen för resan tänkte jag mig min Royal Enfield Classic 350 eller min Caballero 500. Caballeron är snabbare och bättre på motorvägarna så det blir väl den.
Rutten blir väl E4 till Malmö först, bron över till Danmark. >Här< kollade jag upp att dom vill ha broavgift även för MC. Det kostar tydligen 695 SEK tur och retur, och då ingår även färjan Rödby-Puttgarten, dvs till Tyskland. Så för 695 kr hamnar jag i Tyskland, därifrån är det ju bara att rulla mot Tjeckien?
Och hem igen, gäller redan betalda 695 kr för färja, och bro till Malmö.
Annat än mat/ rastställen, bensinmackar, missar jag något? Inget krux med gränser och poliser och papper (jag har pass) eller annat fascsistiskt påhitt jag behöver känna till? Tackar för info.