rundringning zx9a

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ingen
32 år
hojkort i 4,5 år
Kawa zx9r 2000

Länsförsäkringar
Helförsäkring helår:
Halvförsäkring helår:
Övrigt:Går bara att trafikförsäkra (pris: 4571:-/år) pga att man måste ha varit helkund (hemförs,bilförs, bankaffärer) i minst ett halvår för att överhuvudtaget få helförsäkra. Kommer inte ihåg om man fick helförsäkra när man haft hojkort i 5år på 24+förs.

Bilsport & Mc
Helförsäkring helår:
Halvförsäkring helår:
Övrigt: Försäkrar inte sporthojar som är nyare än 1995

Trygg-Hansa/Holmia
Helförsäkring helår: 12888:-
Halvförsäkring helår:
Övrigt: Årsförsäkring! (man får inte ställa av förräns hela beloppet är inbetalat)

if…/Skadia
Helförsäkring helår: 14998:-
Halvförsäkring helår:
Övrigt: ställ av o på så mycket man vill. 60:-/mån för garageförsäkring.

Folksam
Helförsäkring helår: 19527
Halvförsäkring helår:
Övrigt:

Susab Tennant
Helförsäkring helår: 50000:-
Halvförsäkring helår:
Övrigt:

SalusAnsvar
Helförsäkring helår: 8316:- fram till 1:a maj sedan 18945:-
Halvförsäkring helår: 7559:-
Övrigt:

Tunhems Försäkringar (sockenbolagen)
Helförsäkring helår: 29561:-
Halvförsäkring helår:
Övrigt:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Bilsport & mc

Märkligt med bilsport o mc om du säger att det är så att man inte kan försäkra sporthojar som är nyare än 95.
Jag har min R1:a försäkrad där,helförsäkring och det är en 00:a.
Mitt pris är 11426 kr ...tror det är zon fyra jag bor i,innehaft körkort mer än 5 år o är 27 år.
Mvh Peter

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ingen
Re: Bilsport & mc

R1 racer skrev:
Märkligt med bilsport o mc om du säger att det är så att man inte kan försäkra sporthojar som är nyare än 95.
Mitt pris är 11426 kr ...tror det är zon fyra jag bor i,innehaft körkort mer än 5 år o är 27 år.
Mvh Peter

Ja det känns iallafall som jag inte fattade fel...
Men mycket skumt låter det...

Han sa det att då är det en sån hoj som inte vi försäkrar.
det lät som att hojar i dom försäkringsklasserna måste va äldre än -95 för att gå att försäkra hos dom.

När tecknade du din försäkring då?? längesen??
Skulle va kul o veta om nån mer har fått samma svar som jag...

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Jag försäkrade min hoj i samband med att jag köpte den ny år 2000 i mars månad.Kan ju hända att mycket har hänt på dessa få år o att de insett sporhojar är en dyr historia för dem.
Men inte har jag fått nåt hot om att bli utslängd eller extremt
bestraffad me någon större försäkring.
Dock kan jag säga att jag nästan haft samma summa fast nu hojen är på sitt tredje år.
Första året hade jag 11487 kr ca
Andra året höjde de till 15486 kr ca minns inte exakt på enkronorna men det var ca de priserna jag hade.Höjningen var nåt i stil med att mc körandet ökat o även olyckor osv så därför höjde de.Dammen i telefonen lova mig dock att tredje året skulle det sjunka igen,dock snacka hon nåt om kring 10000 kr.
I år fick jag 11426 kr...exakt på kronan.
Har inte haft ork i år o ta mej i kragen o ringa runt de olika bluffbolagen,man kan säkert hitta något billigare.
Man får väl ta en heldag o ringa runt,brukar ju ta en jädrans tid o stå i deras telefon köer.
Har varit inne på om man bara ska ha trafik o se vad det skulle kosta men idagsläget har jag inget eget garage o inte heller gjord av pengar om nån skada skulle uppstå o man själv får stå för det kalaset.
Men tänker man efter är det sura pengar,på 3 år blir det ju 37 tusen ca man pungat ut till dem....kunde man egentligen haft roligare för.
Mvh Peter

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
-

R1 racer skrev:
Mvh Peter

jag fick inte försäkra min gixxer -02:a där... för ny hoj sa dom!

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Re: Re: Bilsport & mc

gixxermf skrev:
jag fick inte försäkra min gixxer -02:a där... för ny hoj sa dom!

min thundercat -97 gick bra att försäkra där men halv kostade 25k och hel 50k... det är väl samma sak som att säga nej till sporthojar...

dessutom var priset inte alls beroende av mig som person, så fort jag talade om vad jag hade för hoj så svarade damen 24 700 halvförsäkrat...

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16

R1 racer skrev:
Mvh Peter

Är det inte så att de inte föräkrar nyare än 1995 om ägaren är tillverkad efter 1973?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Jag var tillverkad 1975 he he.
Det är underligt med dessa bolag som det kan hålla på,rena cirkusen o bedrägeri bolag.Hur kan det komma sej att man kan ringa till samma bolag o få så vitt skilda försäkrings kostnader som skiljer på tusenlappar.
Funderar på o be snäckan ringa Bilsport & Mc,hitta ett lämpligt reg nr på en R1 av 00 årsmod.Säga vilket område man bor i,körkort x antal år,ålder o se vad dom säger om det.Hittar dom på nån dröm summa borde man ju kunna konfrontera dem med att jag har min hoj försäkrad där o fått en summa på samma vilkor.Summan bör ju bli liknande om man uppger samma info om hoj,ålder osv.
Egentligen borde där göras nåt åt det,vet ej direkt om protester hjälper...men nån högre uppsatt snubbe i regeringen eller nån annan stövel borde ju gå in o granska deras verksamhet.Det borde kanske finnas en tabell med fasta priser på försäkringar efter ålder,hoj,antal körkortsår,bostadsort.
Ja detta var bara lite funeringar.
Mvh Peter.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras