Dr.Bike skrev:2501050Ha ha!!
Där nappade det!!
Och vilken fisk jag fick på kroken!
Blåhajen herself!
Hej på dig du! Underbar tur du tog (jag kollade kartan) Men hur var vädret?? Egentligen?
Rätt kallt va?
Och grusväg är mitt mellannamn! Fråga pöjkera som jag körde med sist. En mil grusväg tog vi med sporthojarna!! Tjohoo!
Eftersom vi var rätt OT i Rörkentråden fortsätter vi här. Vill inte ha någon ilsk moderator i hälarna.
Det var helt okej till jag svängde ut på 67:an, då blev jag lite kall i fartvinden. Jodå, allt är iofs relativt, men jag åkte lite fort men bara lite (vill ju inte bli transformerad till nån jäkla hangar ). Lite duggregn emellanåt men på det stora hela, helt okej väder. Men i kallaste laget, trots långkalsonger och foder i jackan. :frostflino:
Rutten är jag rätt nöjd med, några avsnitt var riktigt suveräna! Självklart har jag ingen aning om var just det extra braiga var... får kolla igen i vår. Hela repan var ca 20 mil och då skippade jag Rörbergssnutten. Jag har fått för mig att det inte körs särskilt mycket snett uppåt vänster utan mest österut?
Är det någon som har koll på vägarna lite mer nord och väst om Uppsala får ni gärna skriva det här. Ja, andra bra tips också så kanske man kan sitta och fundera ut roliga turer under mörka höstkvällar.
Lägger till den tur jag gjorde, blir lite rumphugget annars.
Däremot tänker jag kolla in en rutt med start vid Pumpmacken, 2 mil ut på 272:an. Vidare NV, via Östfora till Heby. Därifrån Huddunge - Tärnsjö -Gysinge - Österfärnebo - Hedesunda och sedan till Rörberg (för en tjuvkik). Hem igen via Söderfors - Östervåla - Björklinge - Bälinge.
Last edited: