Ruttsnack eller nåt...

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Dr.Bike skrev:
2501050 Ha ha!!
Där nappade det!!
Och vilken fisk jag fick på kroken!
Blåhajen herself! ;)

Hej på dig du! Underbar tur du tog (jag kollade kartan) Men hur var vädret?? Egentligen?
Rätt kallt va?
Och grusväg är mitt mellannamn! Fråga pöjkera som jag körde med sist. En mil grusväg tog vi med sporthojarna!! :tummenupp Tjohoo!

Eftersom vi var rätt OT i Rörkentråden fortsätter vi här. Vill inte ha någon ilsk moderator i hälarna. :tungan

Det var helt okej till jag svängde ut på 67:an, då blev jag lite kall i fartvinden. Jodå, allt är iofs relativt, men jag åkte lite fort men bara lite (vill ju inte bli transformerad till nån jäkla hangar :rolleyes: ). Lite duggregn emellanåt men på det stora hela, helt okej väder. Men i kallaste laget, trots långkalsonger och foder i jackan. :frostflino:

Rutten är jag rätt nöjd med, några avsnitt var riktigt suveräna! Självklart har jag ingen aning om var just det extra braiga var... får kolla igen i vår. Hela repan var ca 20 mil och då skippade jag Rörbergssnutten. Jag har fått för mig att det inte körs särskilt mycket snett uppåt vänster utan mest österut?

Är det någon som har koll på vägarna lite mer nord och väst om Uppsala får ni gärna skriva det här. Ja, andra bra tips också så kanske man kan sitta och fundera ut roliga turer under mörka höstkvällar.

Lägger till den tur jag gjorde, blir lite rumphugget annars.

Däremot tänker jag kolla in en rutt med start vid Pumpmacken, 2 mil ut på 272:an. Vidare NV, via Östfora till Heby. Därifrån Huddunge - Tärnsjö -Gysinge - Österfärnebo - Hedesunda och sedan till Rörberg (för en tjuvkik). Hem igen via Söderfors - Östervåla - Björklinge - Bälinge.

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Titania skrev:
2501139 Eftersom vi var rätt OT i Rörkentråden fortsätter vi här. Vill inte ha någon ilsk moderator i hälarna. :tungan

Det var helt okej till jag svängde ut på 67:an, då blev jag lite kall i fartvinden. Jodå, allt är iofs relativt, men jag åkte lite fort men bara lite (vill ju inte bli transformerad till nån jäkla hangar :rolleyes: ). Lite duggregn emellanåt men på det stora hela, helt okej väder. Men i kallaste laget, trots långkalsonger och foder i jackan. :frostflino:

Rutten är jag rätt nöjd med, några avsnitt var riktigt suveräna! Självklart har jag ingen aning om var just det extra braiga var... får kolla igen i vår. Hela repan var ca 20 mil och då skippade jag Rörbergssnutten. Jag har fått för mig att det inte körs särskilt mycket snett uppåt vänster utan mest österut?

Är det någon som har koll på vägarna lite mer nord och väst om Uppsala får ni gärna skriva det här. Ja, andra bra tips också så kanske man kan sitta och fundera ut roliga turer under mörka höstkvällar.

Cool!
I dubbel bemärkelse, och ja - det körs tydligen av slentriall mest österut.
Men de två senaste gångerna jag varit ute med Uppsalafolk har det blivit NV :tummenupp
Själv har jag MASSOR med vägar NV från Bålsta och även västerut som kan föra oss ända till Örebro! Elller iaf Fellingsbro!
Suveräna hojvägar alltihop!
Så en sommardag när ni alla känner er sugna så... det är bara säga till!

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Dr.Bike skrev:
2501146 Cool!
I dubbel bemärkelse, och ja - det körs tydligen av slentriall mest österut.
Men de två senaste gångerna jag varit ute med Uppsalafolk har det blivit NV :tummenupp
Själv har jag MASSOR med vägar NV från Bålsta och även västerut som kan föra oss ända till Örebro! Elller iaf Fellingsbro!
Suveräna hojvägar alltihop!
Så en sommardag när ni alla känner er sugna så... det är bara säga till!

Yeah, right! :rolleyes: Vi ska ha en snigelgrupp med fikastopp, serru! Utan grusåka! Jess, så ska det va'!

Bjussa på dina vägar nu! :whip

Dr.Bike

Guest
Titania skrev:
2501157 Yeah, right! :rolleyes: Vi ska ha en snigelgrupp med fikastopp, serru! Utan grusåka! Jess, så ska det va'!

Bjussa på dina vägar nu! :whip

Slå lite längre ned ;)

Mina vägar äro outgrundliga... och kommer dem till del vilka äro med mig då de beträds.

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Dr.Bike skrev:
2501214 Slå lite längre ned ;)

Mina vägar äro outgrundliga... och kommer dem till del vilka äro med mig då de beträds.
Ehhh... du vill inte ha med mig, världsapromis! JoS kan intyga det. :rolleyes: Eller så får du boka rum i Fellingsbro, vi lär inte hinna dit och hem samma dag.

Seså, give me!
fighting30.gif

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Titania skrev:
2501249 JoS kan intyga det. :rolleyes:
Hallå! Vänta här nu... Vad sade jag innan vår sista (och enda körning än så länge) körning? Ingen skall köra över sin förmåga.
Du kör precis så fort du vill. Jag kommer aldrig be dig gasa mer än du vågar. :sådeså

Är du fortfarande sur över det där med tältpinnarna? :D

Dr.Bike

Guest
Titania skrev:
2501249 Ehhh... du vill inte ha med mig, världsapromis! JoS kan intyga det. :rolleyes: Eller så får du boka rum i Fellingsbro, vi lär inte hinna dit och hem samma dag.

Seså, give me!
fighting30.gif

Alla ska med! (hört den förr?)
Det var Perssons pack som sa det inför valet.
Men i detta fall stämmer det!
Du ska med!

MEN! Du Titania Rullgardina Krusmynta Långstrump!
Prestationen att KUNNA hålla hastighetsbegränsningarna med mc ÄR en bedrift! Och det tyder på att du gör nåt ANNAT än KÖR hoj!
Vid lätt och ledig sits samt något som iaf LIKNAR styrfart så är man ju omedelbart uppe i skylten + moms
Allt annat kräver en ANSTRÄNGNING av det större slaget att bekämpa hojens inneboende go och lust att rulla.
För att inte tala om hur man ruttnar själv i 70.

Att vara försiktig är en dygd, men är man stel och rädd då går det ut över förmågan att kunna köra, ha roligt och slappna av.
Detta kan vi öva om du vill. Jag brukar ha avrostningskurser, och där är det oftast bara tjejer som vågar erkänna att det är otäckt att köra lite fortare.
(vilken kille vågar säga det?)
Men övning ger färdighet, och efter det kan man ligga kvar på sin hastighet, men nu med ett ökat sjäälvförtroende och ffa en höjd säkerhetsmarginal.

Jag kör gärna med flera, då jag har utrustning i form av koner osv samt ett bra ställe att hålla till på.
Jag tar gärna med dig på mina favoritvägar, men då vill jag att du ska trivas och ha en fin färd, inte skräckupplevelse, eller känna dig tvingad att köra så sakta.
Farten kommer automatiskt med ökad säkerhetskänsla, och det är DEN som är viktigast. jag sätter alltid den långsammaste i gruppen bakom mig så jag kan anpassa mig och övriga i gruppen till de som ligger där. Så oroa dig inte, jag kan köra sakta.
Ingen ska tvingas köra över sin förmåga.

Alla ska med, och på sina villkor.
Det är viktigt.

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Det du skriver är viktigt, Alla ska med, även då det lanserades av en för mig kräkframallande persson. Annat du skriver väcker moraltanten i mig men sånt håller jag för mig själv då jag är av uppfattningen att alla bär ansvar för sig själva och sitt liv. Vad man gör och vad man inte gör.

Men, Farbror Doktorn, vet du va-a? Du glömde det allra viktigaste! Det ska vara roligt! :tummenupp Vad som är roligt kan vi tvista om till dödagar... för hur smakar vanilj?

Nu var det ju inte riktigt i den här riktningen jag ville att tråden skulle dra. Och en lördagskväll. Bra rutter kanske är som kantarellställen, man berättar inte om dem? Vad vet jag?

För den intresserade kan jag berätta att jag har hittat utmärkta grusvägar mellan Heby och Västerås också! :rolleyes:

Dr.Bike

Guest
Titania skrev:
2501887 Det du skriver är viktigt, Alla ska med, även då det lanserades av en för mig kräkframallande persson. Annat du skriver väcker moraltanten i mig men sånt håller jag för mig själv då jag är av uppfattningen att alla bär ansvar för sig själva och sitt liv. Vad man gör och vad man inte gör.

Men, Farbror Doktorn, vet du va-a? Du glömde det allra viktigaste! Det ska vara roligt! :tummenupp Vad som är roligt kan vi tvista om till dödagar... för hur smakar vanilj?

Nu var det ju inte riktigt i den här riktningen jag ville att tråden skulle dra. Och en lördagskväll. Bra rutter kanske är som kantarellställen, man berättar inte om dem? Vad vet jag?

För den intresserade kan jag berätta att jag har hittat utmärkta grusvägar mellan Heby och Västerås också! :rolleyes:

Helt rätt, det var inte dit vi skulle gå, men du bjöd upp till dans så... ;)
Denna diskussion kommer senare när vi ska ha roligt allihopa tillsammans!

Vägar ja, som sagt jag kommer inte ihåg alla orter i huvudet, men jag ska ta fram kartboken och berätta hur man kan åka västerut på ett skoj sätt.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...