Sniglom
Gudomlig sporthojare
Ryckigare motor när den är varm. Låga varv, låg gas - CBR600FS 02 + power commander
Hoj: Honda CBR600FS 2002 med power commander.
Har upptäckt på knix och vid kökörning att när hojen passerar 100c blir den grinigare på svag gas precis över tomgång. Ryckig och lite osäker. Blir påtagligt bättre när den kommer ner till 90c eller lägre.
Ger man lite mer gas eller mer varv så är det inga problem alls, utan det är just krypkörning och övergången från ingen gas till svag gas.
Nu är det möjligt att min powercommander är underligt mappad inom intervallet, så jag ska se över det. Tänkte om det fanns något generellt när denna typen av problem uppstår. Funderade på om lite extra soppa på dessa låga pådrag kunde kyla och lugna ner den, eller om det är något helt annat.
Tomgången låter väldigt rå och lite ojämn, om det kan spela in. Har beställt en carbtune för att synka spjällhuset. Värre lär det väl inte bli.
Hoj: Honda CBR600FS 2002 med power commander.
Har upptäckt på knix och vid kökörning att när hojen passerar 100c blir den grinigare på svag gas precis över tomgång. Ryckig och lite osäker. Blir påtagligt bättre när den kommer ner till 90c eller lägre.
Ger man lite mer gas eller mer varv så är det inga problem alls, utan det är just krypkörning och övergången från ingen gas till svag gas.
Nu är det möjligt att min powercommander är underligt mappad inom intervallet, så jag ska se över det. Tänkte om det fanns något generellt när denna typen av problem uppstår. Funderade på om lite extra soppa på dessa låga pådrag kunde kyla och lugna ner den, eller om det är något helt annat.
Tomgången låter väldigt rå och lite ojämn, om det kan spela in. Har beställt en carbtune för att synka spjällhuset. Värre lär det väl inte bli.
Last edited: