Dumt svar, kanske, men den hojen som du sitter bekvämt på, i förhållande till din rygg, är lämpligast. (Syftar då på hur den gör ont, när, i vilka positioner du har ont etc.).
Prova, prova, prova är mitt bästa råd. Körställningen kan ju vara framåtlutad, upprätt, bakåtlutad, styren ha ha olika vinkel, osv.
Börja träna. Ett ryggproblem kan man inte vila sig frisk från.
Vad för typ av ryggbesvär lider du av? Många, inkl mig själv, som har ont i ryggen tycker det är skönare att sitta lite framåtlutad och inte rakt i ryggen, i synnerhet inte längre stunder.
Jag har som skrivet besvär med ryggen i form av flera ryggskott som lämnat kvar känningar men jag har inga som helst besvär i ryggen när jag sitter på hojen, inte ens när jag körde från södra småland upp till stockholm.
Det jag skulle vilja satsa pengarna på skulle vara någon sporttourer, blackbird kanske?
Undvik all form av nakenhojar.Djävla roliga men mindre roliga för ryggen när man agerar vindfångare hela tiden.
Är ganska vältränad och normalt känner jag aldrig av ryggen men om svankstödet i bilen är feljusterad får jag rejält ont i korsryggen efter någon timme..
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!