Ryggsäck för ställ med puckel?

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Finns det något företag som tillverkar en arydanamisk rycksäck med plats för en puckel? Hade vart skönt med en som man kan använda både med stället och jacka!

Någon som provat eller erfarenheter vart man kan finna en sådan rygga?

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Kriega R25 fungerar utan problem.

Hur fungerar den att åka fort med? Ser inte lika arodynamisk ut som axion dock betydligt smidigare när man inte kör :)

Det viktiga är passar med puckel/utan, hur den påverkar köregenskaper(vill inte få några chok upplevelser i sid vind) och naturligtvis att en rymmer skolböckerna alt. Skor och lite små kläder för en dejt ;)

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Jag kör med Kriega R25. Har ingen puckel men kan säga att väskan är kanon. Skönare och snyggare rygga får man leta efter

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Jag har kört med en Haglöfs corker medium och det har funkat kanon!
Har ett Berik ställ med puckel.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag kör med Knox Six-Pack, funkar kalasbra och utan att skriva ut några siffror på fart så har jag inte märkt av den alls oavsett vad mätaren visat. :gnissla

Referenstrippen jag brukar nämna är när jag efter två kursdagar på Gelleråsen körde till Böda Sand på Öland med ryggan proppfull (blev ca 15kg eller nåt) och kände aldrig av några problem pga ryggan.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Kriega säger jag bara. Grymmaste ryggan jag någonsin haft (dock itne speciellt anpassad för puckel). Nu har jag den lite mindre R20, men R25 verkar vara den som är mest poppis.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Någon med mer erfarenhet om axio?

Kom lite delade meningar om hur väl passformen är med ryggsäck!

I mitt fall så har jag ett held slade ställ och där är inte puckeln så stor:rolleyes:

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Hur fungerar den att åka fort med? Ser inte lika arodynamisk ut som axion dock betydligt smidigare när man inte kör :)

Det viktiga är passar med puckel/utan, hur den påverkar köregenskaper(vill inte få några chok upplevelser i sid vind) och naturligtvis att en rymmer skolböckerna alt. Skor och lite små kläder för en dejt ;)

Jag har legat i 245 och då finns det större bekymmer än väskan :)
Men Kriega har fantastiskt smidiga spännen (deras egen patent) och man kan lasta väskorna tungt utan att man får någån belastning på axlarna.
Annat som är bra är att det är så lätt att få på sig den när man står där med full mundering.
Har också kombinerat med Kriega Cube pocket för mobilen och plånboken, smidigt när man ska tanka etc. och behöver inte ta av sig ryggsäcken. http://www.kriega.com/kube-pocket/

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!