nämen dra inte i att man måste ha ditten å datten nu.
Efter min erfarenheter av att vurpa när jag åkte RR var att se till att den täcker sista kotan i rumpan sen ska den inte gå för högt i nacken(när du sitter på hojen då å inget annat).
Har du skyddet på så ska det absolut inte ta i nacken ska vara strax under, sen det absolut viktigaste du ska trivas med skyddet på, det ska inte vara jobbigt att ha på så att säga. För annars kommer du inte att använda det
Jag personligen kör med den premissen att när jag sitter på hojen ska jag känna av ryggskyddet i rumpan men inte var besvärande sen ska det var ca 10cm kvar till nacken innan skyddet tar i där.
Denna grej pga när du drar i rumpan otroligt olyckligt i backen så ska inte ryggskyddet klippa av nacken, det hände ofta i dom dagarna jag började åka hoj fast då åkte man med en plast skiva istoppat(helt vansinnigt),
men jag har provat å vurpat med ett sånnt med
)
ja ja iaf så ska man kunna trivas med det, jag åker absolut aldrig utan ryggskydd för jag har känt å sett vad det gör. det är vansinnigt att åka utan.
Tex jag har vurpat i ca 140km/h å jag åkte hela tiden på ryggen, inte ens ett blåmärke fick jag efter den resan bara ett filat självförtroende.
Å det ryggskyddet bygger helt enkelt på ett liggunderlag som täcker hela ryggen, sen i sin tur är den täckt med en slags segt gummi, bästta rygga jag har haft(bara lite tok varm).
annars nu förtiden åker jag med danise som alla andra gör(obekvämt å rysligt utrymmeskrävande)
Enligt min mening så är det inte ett optimalt skydd men det funkar har även provat det
)
Men om du absolut inte bryr dig om att det blir en anningen mycke varmare när du har ryggskyddet på så ska du välja protek, är du tveksam så kan jag släpa med mig protek på första rörken(tyvär så har åldern tagit sin del i den ruggan så att alla stroppar osv är helt slut tyvär)
Jaja det var mina tyckningar alla andra kommer att tycka olika å så är det här i världen.
Tex som ett par perfekt ruggader pirelli diablo blir anklagade för att sitta på en hoj som fjädringen inte är som den ska
)