Efter en fin sommar så hoppas jag att någon har tips på ryggskydd med någon form av genomluftning? Jag såg att Dainese har ett par alternativ, men finns det något mer?
Nejnejnej använd lösa ryggskygg alla dagar i veckan! Jag kör med Halvarssons Buckler, den känns rätt ventilerad men jag vet inte, jag gillar att vara varm om ryggen.Ryggskydd integrerat i jackan gjorde enorm skillnad gällande värmen för mig. Jackan sätter jag ihop med brallorna när jag åker då förstås...
Och helt plötsligt är din överkropp ganska oskyddad! Ja, om du inte ofta tippar stillastående förstås. Såna där skyddsvästar är gjorda för att ta upp slag, dom är inte gjorda för att glida på, skinnet i skinnställ funkar tvärs om, så det är bara i kombination du har ett fullgott skydd. Att lita på bara ena halvan är som att bara köra glidmedlet och skippa gummit1.Skinnbrallor+skyddsväst+ någon form av tröja/ vindjacka
Jag kör med det här:
View attachment 391277
Ventilerat, säkert, lätt och böjligt
http://sulasmcbutik.se/index.php/kategori/ryggskydd-skydd/halvarsson-track.html
Jag kör med det här:
View attachment 391277
Ventilerat, säkert, lätt och böjligt
http://sulasmcbutik.se/index.php/kategori/ryggskydd-skydd/halvarsson-track.html
Jag gissar att det var mig du svarade på, även om du skippade citatet.Och vart någonstans har du lyckats slita hål på läderstället där inte ett skydd sitter? Armvecken?
har mer och större skydd än de AN/Berik ställ jag haft. Den enda fördelen jag ser med ett ställ är att skydden flyttar sig mindre vid impact men ett ställ som är något för stort så sliter du snabbt hål på lädret med. Bränn och skavsår får du ofta oavsett hur tight det sitter på grund av den friktion som uppstår. Med en skyddsväst som sitter 100% och har bra justeringsmöjligheter bör ju knappast göra ett dåligt jobb.
Vissa föredrar hårda framför mjuka skydd. Alla föredrar olika och massa säljare gör detsamma.
Förstår faktist inte logiken i va4för det skulle vara sämre att glida på hårda skydd mot mjuka ha skydd som är godkända och som får dig att känna dig bekväm och härligt tempererad i din körstil så kör du också säkrare än om du sitter och fryser eller svettas.
Jag har det från Halvarssons som visas på bilden och det exemplaret har i alla fall små hål som går rakt igenom, inifrån och ut. Jag har aldrig upplevt att ryggen är för varm och/eller svettig. Har haft det i tre år nu och "insidan" är lika fräsch som när jag köpte det - och inte luktar det kamel heller.Du måste ha endera omdefinierat "Ventilerat" eller ha radikalt andra referensramar än vad resten av oss har....
Jämfört med t.ex ett Dainese Wave så är Halvarssons skydd täta! Och oventilerade
Du måste ha endera omdefinierat "Ventilerat" eller ha radikalt andra referensramar än vad resten av oss har....
Jämfört med t.ex ett Dainese Wave så är Halvarssons skydd täta! Och oventilerade
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|