Du kommer ju garanterat va udda på vägarna![]()
Ja, om du står i korvmojskön och nån slår dig bakifrån, då funkar det utanpå stället, inte annars. Risken är snarare att du gör dig mer illa med skyddet utanpå, eftersom det ökar risken att du börjar snurra, vilket är det som gör att armar och ben går av.
Jag har kraschat flitigt, och dom gånger jag tex har glidit på ryggen är jag grymt glad att skyddet satt i stället och inte utanpå! Enda gången det hade varit sak samma va när jag skallade ett räcke på Gotland Ring...
Dum idé!
Skinnställ är till för att glida på, inte skydda mot slag.
Ryggskyddet mfl är till för att absorbera slag, inte att glida på.
Jag har tränat sen förra våren för att gå upp i vikt, så nej tack.
Misstänkte att ideén var dålig men jag har faktiskt sett nån köra just med skinställ och skyddet utanpå.
Visst är det bättre att ryggskydd under huvtröjan istället för bara luvtröja, men det kommer inte i närheten av ett riktigt skinnställ!Enligt det resonemanget är det ju helt meningslöst att ha ett ryggskydd under luvjackan eller en skyddsväst under luvjackan?
Många stuntare kör med ryggskyddet utanpå en T-shirt men då menar du att även det är helt meningslöst?
Och vilken crossåkare har skinnställ?
En crossbana är inte prexis mjuk även om den inte sliter som asfalt gör, det gör jävligt ont att landa på vilket som.
Du får nog hjälpa mig lite här för jag har förmodligen fått det här med skydd helt om bakfoten?![]()
Mitt tips är att dusha med skinstället...hade samma problem som dig sommarn som va men allt går att töja med lite våld, och jag fick ej in ryggskyddet innan jag dushade med skinstället på.
Hela frågeställningen är felaktig, får du inte plats med ryggskyddet i ett ställ som passat tidigare, så har du blivit för stor, vuxit ur stället. Du säger att du tränat för att bli större & det vanligaste felet vid styrketräning är att man lägger 75 % på att bygga överkropp & 0-25 % för benen. Du skapar en osymmetri i kroppen som för det omöjligt att hitta ett hel - skinnställ som passar. Du får inrikta dig på ett delat ställ i olika storlekar, mindre byxor & större jacka.
Om du har tränat under vintern så är detta inget du bantar bort, utan tränar bort, lägg in ett ben pass/ vecka tills du kommer ikapp överkroppen.
Mitt i vintern kan du även pröva att töja ut stället, ta på dig stället & ryggskyddet en fuktig t-shirt & städa lägenheten en timme upprepa 2-3 ggr/veckan & se om skinnet töjer ut sig. Upprepa ett antal gånger. Du ska bli svettig & röra på dig, din tjej kommer att gilla det.
Ang. träningen så finns det inget fulare än killar som bara tränar bröst, biceps & mage men springer omkring på spinkiga fågelben.
Knarkar du???????
![]()
Jag har sett folk som kastat sig ut från eiffeltornet, de såg relativt vanliga ut innan.
De överlevde inte.
Det är med stor sannolikhet vad som skulle hända om jag följde deras exempel.
Jag behöver alltså inte genomföra det för att kunna räkna ut vad som kommer att inträffa.
Är det alldeles för tight kommer du slita ut slitytor såsom dragkedjor mm som tillslut kommer att fallera.
Om du väljer att förändra din vikt och storlek så kanske du borde välja att anskaffa utrustning som passar ?
Hela frågeställningen är felaktig, får du inte plats med ryggskyddet i ett ställ som passat tidigare, så har du blivit för stor, vuxit ur stället. Du säger att du tränat för att bli större & det vanligaste felet vid styrketräning är att man lägger 75 % på att bygga överkropp & 0-25 % för benen. Du skapar en osymmetri i kroppen som gör det omöjligt att hitta ett hel - skinnställ som passar. Du får inrikta dig på ett delat ställ i olika storlekar, mindre byxor & större jacka.
Om du har tränat under vintern så är detta inget du bantar bort, utan tränar bort, lägg in ett ben pass/ vecka tills du kommer ikapp överkroppen.
Mitt i vintern kan du även pröva att töja ut stället, ta på dig stället & ryggskyddet en fuktig t-shirt & städa lägenheten en timme upprepa 2-3 ggr/veckan & se om skinnet töjer ut sig. Upprepa ett antal gånger. Du ska bli svettig & röra på dig, din tjej kommer att gilla det.
Ang. träningen så finns det inget fulare än killar som bara tränar bröst, biceps & mage men springer omkring på spinkiga fågelben.
Var det ett 2-delat ställ eller ett helt som slets isär?
lånar tråden lite, Undrar hur är dom ryggskydden som man stoppar in i skinnjackan ? jämför mot dom andra. Vilket ska man köpa. har ju bara lite foder där nu som gör stor nytta![]()
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!