Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Färg på röken?
aaa Ok..
Det ryker mestadels vit rök iaf vid start. Någon nyans av blått också.
Maskinen är luftkyld
Aha, ja då kan vi ju iaf stryka att den drar kylvätska.
Jag skulle först göra ett kompprov eller ännu bättre ett leakdown-test.
Sen skulle jag kolla ventilskaften och kolla om ventiltätningarna är täta. Om ventilskaften är blöta av olja är tätningarna såklart otäta.
Vit rök vid start som sedan slutar och inte kommer tillbaka under färd ,pekar på att det är just kondensvatten.
Blå rök vid uppstart som sedan slutar tyder på ventiltätningarna.
Ryker den vid belastning som tex peta ner ett spett och köra om så är det ett tecken på läckade kolvringar.
Det kan inte vara den automatiska chocken som ligger på vid start och ger den mera bensin då den är kall?
hmm detta är ett mysterium.. Nu i morse när jag provade så hade jag full choke inne och då vid start rykte den inte alls men motorn började varva fort upp till 4000 rpm och då slog jag ner på choken till ca 2000rpm och genast började det ryka (vit).....Blev så glad i början...
Kan det vara förgasarinställningar som har med röken att göra?
Nja, hänger inte det väldigt mycket ihop med hur varmt det är i luften? När man vattnar buskar på vintern brukar det ju ånga, å iaf jag har då inte 100 grader i kroppstempDenna tiden på året tar det en bra stund innan kondensvattnet försvinner,sen blir det ju inte vattenånga (vit rök) innan vattnet når 100 grader.
Nja, hänger inte det väldigt mycket ihop med hur varmt det är i luften? När man vattnar buskar på vintern brukar det ju ånga, å iaf jag har då inte 100 grader i kroppstemp![]()
Jao, de går å röra till de där in absurdumSjälvklart är det så,sen finns det säkert andra faktorer som spelar in tex tryck,expansion och en massa annat som jag inte begriper.
![]()
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning