Rykte ang A med begränsning?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag har hört att det skall vara "olagligt" att strypa ner en hoj med högre ursprungseffekt än 25kW till 25kW. Man får strypa ner den men inte regga den. Låter helskumt tucker jag men en polare sa det till mig. Det var även han jag hörde det förra ryktet som jag la upp en tråd om att man inte fick strypa nyare hojar än -01. Någon som vet om det är någon som helst sanning i detta? Enligt han ska det tydligen försvinna om något år då Eu-regler sätter in och 25kW ska bli 35kW.

Jag vet inte vad jag ska tro, han var helt övertygad om detta. Jag är dock lite skeptisk.

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
NoicE skrev:
Det ända jag vet är att i italien så är mellanklass korten 35kw :tummenupp

mellanklass er fortsatt 25kw i italia :fakta

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Jag har också hört något om att det var tal om att A-begränsat skulle få fler hästar. Låter bra, 25 kW var nog i minsta laget... 35 kW låter mer lagom.

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
busa
Hojarna skall vara EU-helgodkännda fr.om -oo.
Du får inte bygga om någonting på dom, om du inte använder orginaldelar som är EU-helgodkännda.

Det är vad jag har hört.
Men det är väl bara att kolla med bilprovningen.

Tonie

Hasselhoff for president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV1000R Factory är beställd
Från den 17 juni ska alla hojar var helfordonsgodkända vilket gör att en hel del modeller kommer att sluta säljas. Man får bara strypa ner fordon som är helfordonsgodkända som är intypade med 25kW. Äldre MC går oftast att srtpa ner utan problem. Exempelvis så kan man strypa ner en Honda CBR600f ´02 för den finns intypad i en 25kW verision. Men man kan inte strypa ner en CBR600RR eftersom den inte finns i en 25kW verision.

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tonie skrev:
Från den 17 juni ska alla hojar var helfordonsgodkända vilket gör att en hel del modeller kommer att sluta säljas. Man får bara strypa ner fordon som är helfordonsgodkända som är intypade med 25kW. Äldre MC går oftast att srtpa ner utan problem. Exempelvis så kan man strypa ner en Honda CBR600f ´02 för den finns intypad i en 25kW verision. Men man kan inte strypa ner en CBR600RR eftersom den inte finns i en 25kW verision.

Då gäller det att tjacka sig en hoj innan 17juni och strypa alltså?

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...