Säker parkering för bilen på Liseberg?

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Såld
Ska i väg till Liseberg i dag tis 13:e juli... känner mig lite skraj för att bilen ska bli misshandlad eller inbrottad... Någon som vet om man kan hyra en säker parkeringplats i närheten? Dessutom behöver jag tips lite småsnabbt! :)

xtreme skrev:
Ska i väg till Liseberg i dag tis 13:e juli... känner mig lite skraj för att bilen ska bli misshandlad eller inbrottad... Någon som vet om man kan hyra en säker parkeringplats i närheten? Dessutom behöver jag tips lite småsnabbt! :)

Du kan ju parkera i Focushuset mitt emot Liseberg.

Om jag inte missminner mig helt så har dom en bevakad del på den stora parkeringen bakom liseberg, annars finns heden i närheten, inte bevakad men väldigt mycket folk i rörelse hela tiden så den är nog rätt säker så länge man inte lämnar värdesaker synligt i bilen

The Ace skrev:
Om jag inte missminner mig helt så har dom en bevakad del på den stora parkeringen bakom liseberg, annars finns heden i närheten, inte bevakad men väldigt mycket folk i rörelse hela tiden så den är nog rätt säker så länge man inte lämnar värdesaker synligt i bilen

Heden är väl ganska högt upp på listan över ställen med många inbrott... Swedenborgsplatsen (backaplan) ligger väl allra högst upp....

Polisens personalparkering på skånegatan lär ju vara rätt safe med ;)

nära och bra, räkna på en taxa närmre 300 spänn om dan ungefär hehe.

japp dom har tydligen 90 bevakde parkeringar på parkeringen vid södra entren.

xtreme skrev:

Stå inte i Focus P-hus,det toppar listan över bilinbrott och sen är det säkert fullt.Då är det bättre på baksidan (södra ingågen) finns bevakat och obevakat,men alltid mycket folk i rörelse vilket iaf sänker risken för inbrott.
Annars skulle man ju kunna åka till 1 km längre upp i Örgryte eller Bö och ställa sig på en gata där och åka en hållplats med spårvagn 5:an ,finns dessutom en hel del gratis platser på gatorna.Bor själv i området och har alltid parkerat på gatan utan inbrott/skadegörelse i 9 år.

Men som polisen säger TÖM BILEN SJÄLV

Tibtabell 5:an (Hållplats Korsvägen=Liseberg)
http://www.vasttrafik.se/TimeTables/7efc177f-2a5b-48cf-8541-dac27476fbb4.pdf

Ädit: Annars kan du ju låna ut bilen till mig så skall jag varmköra den åt dig :tungan

Bifogat

• se_MapImageLocator.gif
    se_MapImageLocator.gif
    51 KB · Visningar: 323
Last edited:
Långa farbron skrev:
Stå inte i Focus P-hus,det toppar listan över bilinbrott och sen är det säkert fullt.

Nu känner jag inte till statistiken, men det parkeringshuset var det första p-huset jag parkerade i, i Göteborg, och jag fick inbrott.

Inget stulet, men förstörda lås. Jippie. :kocko

Tack för alla tips! Det slutade med att jag parkerade på den bevakade parkeringen... 120 spänn för hela dan. Helt klart värt stålarna! Dum som man e så la jag mobilen och plånboken i framsätet och lät både fronten till stereon och navigatorskärmen sitta kvar. Men det blev ingen påhälsning för det... Med andra ord rekommenderas den bevakade parkeringen!

xtreme skrev:
Tack för alla tips! Det slutade med att jag parkerade på den bevakade parkeringen... 120 spänn för hela dan. Helt klart värt stålarna! Dum som man e så la jag mobilen och plånboken i framsätet och lät både fronten till stereon och navigatorskärmen sitta kvar. Men det blev ingen påhälsning för det... Med andra ord rekommenderas den bevakade parkeringen!
öhh, du är från landet va ;)

*/ ?>
Back