Säkerhetsjeans!

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Någon som vet något om dessa?
http://www.dragginjeans.com/
De får god kritik på en e-post lista jag är med på. Någon här som har någon erfarenhet? Och vet om det finns något liknande i Sverige?

//Fredda (om du vägrar åka i något annat än skinnställ behöver du inte posta)

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Vill tillägga att knäna är känsliga, och även om dom lagt på 100% kevlar där så är det inte tjockt nog för att skydda ditt knä om du lägger dig med det rakt ner i assfalten. Att det sedan håller bra när man kasar kan säkert stämma, men det är värre att slå sönder ett knä, än att kasa upp skinnet.

/Mister blåknä. :död

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Har sett att Touringbutiken sålt liknande jeans under några år! Kolla på www.touring.se

Tonie

Hasselhoff for president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV1000R Factory är beställd
Kay skrev:
Vill tillägga att knäna är känsliga, och även om dom lagt på 100% kevlar där så är det inte tjockt nog för att skydda ditt knä om du lägger dig med det rakt ner i assfalten. Att det sedan håller bra när man kasar kan säkert stämma, men det är värre att slå sönder ett knä, än att kasa upp skinnet.

Dem säljer även CE-godkända knäskydd att ha under: http://www.dragginjeans.com/armor.html

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Kay skrev:

Självklart, med nu dom är ju bra att i istället för vanliga jeans dom gånger man kör utan skinnstället på.

Coola Ola

Guest
Ska man ha lösa knäskydd under jeansen så blir det väl ändå bra mkt enklare med ett riktigt ställ? Annars tycker jag att idén verkar bra även om jeansen var för fula för att jag skulle vilja köpa dem.
Ett par sådan jeans hade ivf förmodligen sparat mig 4 stygn i knät förra sommaren. Kan man inte sy fast kevlar väven på ett par vanliga jeans förresten eller är kevlarfibrerna vävda direkt i tyget?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Eller så kör man hoj med skinnställ och så poserar man på stan med jeans när man inte kör hoj... jätteenkelt...

:fakta

//jaG

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Zeb_Macahan skrev:
Eller så kör man hoj med skinnställ och så poserar man på stan med jeans när man inte kör hoj... jätteenkelt...

:fakta

//jaG

Varför ska man då ha kevlarförstärkningar? :va

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Var inne på att köpa såna där jeans för ett par år sen, men det bidde inget. Tyckte de såg fjolliga ut uftersom man var tvungen att ha så tighta för att skydden skulle hållas på rätt plats.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Har jag nånnsin påstått nått så dumt att du ska ha kevlar i dina posörjeans...? köp vanliga jeans och se glad ut. Dom här ser ju ut som "hej, jag sitter i traktorn heladagenlånjeans" :fakta

//jaG

Mavve skrev:
Varför ska man då ha kevlarförstärkningar? :va

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
Handelsboden säljer dom brallorna. Dom har en video på en snubbe som dras efter en MC på röven i sådana brallor ca 400m i 110 knyck.
Inga skador...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
robbah99 skrev:
Handelsboden säljer dom brallorna. Dom har en video på en snubbe som dras efter en MC på röven i sådana brallor ca 400m i 110 knyck.
Inga skador...

:skrämd knappast sant det där va? vi som har vurpat vet hur varmt det blir i häcken bara man kasar en bit längs det svarta. Undrar vem som frivilligt har satt sig på röven 400 m :kocko,
dessutom håller knappt ens ett skinställ för att kasa 400m. Vi minns väl alla när MCwilliams gjorde frammåtvolt och kasade 150 m, hans häck var inte grann efteråt :)

NinjaRob

Tidigare DesmoRob
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX-6R -98
Jag har ett par. Så jävla fula är dom inte, ser ut som vanliga jeans. Har kört till jobbet i dom ett par gånger och gått i dom hela dagen, grymt smidigt. Ingen har någonsin anmärkt att dom ser fula ut, inte ens min flickvän och hon är inte nådig när jag gräver ut nåt gammalt ur garderoben.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
NinjaRob skrev:
Jag har ett par. Så jävla fula är dom inte, ser ut som vanliga jeans. Har kört till jobbet i dom ett par gånger och gått i dom hela dagen, grymt smidigt. Ingen har någonsin anmärkt att dom ser fula ut, inte ens min flickvän och hon är inte nådig när jag gräver ut nåt gammalt ur garderoben.
Har du knäskydd i dom, hur pass tighta är dom? Dom jag kollade på var alldeles för tighta tyckte jag.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati