Sälja gamla tidningar..

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Jag städade vår vind. Hittade en stooooooor pappkass med en massa tidningar. Det var bla Fibaktuellt, Adam och en massa Playboy. Samtliga från 1964-65(!). (Får väl tillägga att man fick en chock när jag öppnade dem... De var så oskyldiga jämfört med dagens tidningar!!! I tex Fibaktuellt så var veckans utvik, fullt påklädd. Dock var blusen genomskinlig....)

Nu till huvudfrågan: Om man vill sälja dem, vart vänder man sig då? Finns det någon samlarsajt?
Och vad kan sådana vara värda? :va

lägg ut annons med bud som pris på blocket.
VET att det sitter snuskgubbar där som vill ha allihoppa.

se bara på tjejens kompis som skulle sälja lite skor och stövlar.
fy vilka vidriga sms hon fick.

:kulspruta

tjockisbulle skrev:
lägg ut annons med bud som pris på blocket.
VET att det sitter snuskgubbar där som vill ha allihoppa.

se bara på tjejens kompis som skulle sälja lite skor och stövlar.
fy vilka vidriga sms hon fick.

:kulspruta

Hehehe...finns ingen snusk i de gamla tidningarna. Då får man ha bra fantasi. Huvudreportagen i FibAktuellt nr 12 1965 är:
Varför detta krig angår oss (Vietnam)
Fisk i sikte (Om pelikaner)
Svenska karlar kör sämre än kvinnorna
Lägg ner Hylands hörna
:D

Jag hittade en USA-sajt. Där kostade "mina" Playboytidninger runt 200-300kr styck!!!! :tummenupp

Bifogat

• 1065_small.jpg
    1065_small.jpg
    2.7 KB · Visningar: 2,505
Har sett liknande grejer auktioneras på tradera.com. Kanske värt att testa om du kan få grejerna sålt där. Kostar inget att auktionera om du inte får det sålt.

Sedan undrar jag om man skulle kunna få komma över på en kopp kaffe och mysbläddra lite i dessa heliga skrifter? Vilket skick är dom i?

exiteme skrev:
:D

Jag hittade en USA-sajt. Där kostade "mina" Playboytidninger runt 200-300kr styck!!!! :tummenupp

Kolla om du har hela årgångar av någon av tidningarna.. Om du sett antikrundan är du kanske bekant med fenomenet:

"Det där exemplaret är värt ca 500kr när du bara har den ena.. men hade du haft den andra likadana hade de tillsammans varit värd 50000kr!!"

Jag har en massa gamla Bamse tidiningar liggandes.. Bla första nummret från 73.. Det kan alltså finnas värde i gamla tidnngar :va :confused:

Iceman1975 skrev:
Jag har en massa gamla Bamse tidiningar liggandes.. Bla första nummret från 73.. Det kan alltså finnas värde i gamla tidnngar :va :confused:

Det beror på skicket.. Bamsetidningar som är skrynkliga och fylda med barnmat eller playboy var sidor klibbat ihop av andra anledningar lär knappast vara värda så mycket..

Många gamla tidningar är värda en hel del om de är i bra skick(typ orört) och särskillt om det är hela årgångar..

Ringo skrev:
Har sett liknande grejer auktioneras på tradera.com. Kanske värt att testa om du kan få grejerna sålt där. Kostar inget att auktionera om du inte får det sålt.

Sedan undrar jag om man skulle kunna få komma över på en kopp kaffe och mysbläddra lite i dessa heliga skrifter? Vilket skick är dom i?

De är i mycket bra skick... :tummenupp

Du får gärna komma över och få dig ett gott skratt. De är sååååååå oskyldiga. Iofs så har herrtidningen Adam både reklam för sprit och cigaretter... :skrämd

Har lagt in annons på Tradera nu... :)

korvgubbe skrev:
... eller playboy var sidor klibbat ihop av andra anledningar lär knappast vara värda så mycket..

Haha!

Hitta nån gammal fiske tidning förut, fick 200.- för den:)
Kolla tradera.com o se vad priserna verkar ligga på. Annars är ju alternativet den internationella marknaden, tex ebay, så kanske du med lite tur ha nästa mc säsong betald :yoparty

korvgubbe skrev:
Det beror på skicket.. Bamsetidningar som är skrynkliga och fylda med barnmat eller playboy var sidor klibbat ihop av andra anledningar lär knappast vara värda så mycket..

Många gamla tidningar är värda en hel del om de är i bra skick(typ orört) och särskillt om det är hela årgångar..

Ok..De är i kanon skick faktiskt..

Nån som vet vart man kan vända sig för värdering?

Iceman1975 skrev:
Ok..De är i kanon skick faktiskt..

Nån som vet vart man kan vända sig för värdering?

Du kan nog gå till ditt närmaste antikvariat till att börja med. Men som sagt.. oftast efterfrågas hela årångar eller jubileumsutgåvor och annat.

Tillgång efterfrågan.. Har en svag känsla av att Playboy attraherar fler än bamse men det finns säker även "bamse-samlare"..

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick