Går i tankarna på att sälja min hoj och då jag just nu inte är intresserad av en annan så finns inte alternativet att byta in den.
Kommer således sälja den privat.
Hörde med mitt FB (Trygg-Hansa) och skulle något tillstöta, tex att den som provkör lägger ner hojen så är självrisken 15000, skulle den dock bli stulen så är det nada i ersättning. Tänker man efter så förstår jag helt deras logik.
Men hur gör man då. Att sitta bak när en man inte känner kör en provrunda låter inte lockande med tanke på skaderisk (och skulle jag vilja provköra en hoj jag vill köpa så vill jag inte heller ha någon klängandes bak)
Men hur har ni gjort tidigare?
Handpenning på bordet och körkort samt fordonsnycklarna de kommer med?
Hela köpeskillingen up front som säkerhet?
Klotar man så köper man hojen? Eller bara betalar självrisken?
Köra efter med bil på en förutbestämd rutt?
Annat?
Kommer således sälja den privat.
Hörde med mitt FB (Trygg-Hansa) och skulle något tillstöta, tex att den som provkör lägger ner hojen så är självrisken 15000, skulle den dock bli stulen så är det nada i ersättning. Tänker man efter så förstår jag helt deras logik.
Men hur gör man då. Att sitta bak när en man inte känner kör en provrunda låter inte lockande med tanke på skaderisk (och skulle jag vilja provköra en hoj jag vill köpa så vill jag inte heller ha någon klängandes bak)
Men hur har ni gjort tidigare?
Handpenning på bordet och körkort samt fordonsnycklarna de kommer med?
Hela köpeskillingen up front som säkerhet?
Klotar man så köper man hojen? Eller bara betalar självrisken?
Köra efter med bil på en förutbestämd rutt?
Annat?