Sälja hoj på vinterhalvåret?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
bankörd osv?

400mil och bytt olja varannan körning!

jaja, skippa bankörd då..

men 72000..som jag förstår det utan nåt av godiset.. mot 85000 för en helt ny..

jag kanske e helt ute o snurrar närja tycker de e lite dyrt men ja vet inte...

Hur e de me servicen? Kanske ska skriva in sånt, stod inget om att oljan va bytt varannan körningen tex..
 

Rickard

Lugnt och fint
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
TRX 850, GSX-R 750Y
Jag tror sporthojsåkare generellt har bättre koll än t.ex. customåkare. Och med tanke på att Nordbecks MC säljer nya GSXR 600 -06 för 77900 kr innan prut, är det nog svårt att få 72000 kr för en beg -05'a nu.

Men i vår/sommar går det kanske lättare, när Nordbecks MC inte har några -06'or kvar.

Vill du sälja nu så är nog 72' i överkant gissar jag.

Vad skulle du köpa - en beg -05'a för 72 eller denna med fulla garantier:
http://www.blocket.se/vi/10267254.htm?ca=14_s

I vilket fall - lycka till med försäljningen. GSXR 600'an är en himla fin cykel.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Äh, framåt mars när snön börjar försvinna och fåglarna börjar kvittra så blir det nog lättare att sälja den. :)
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
2767117 Jag tror sporthojsåkare generellt har bättre koll än t.ex. customåkare. Och med tanke på att Nordbecks MC säljer nya GSXR 600 -06 för 77900 kr innan prut, är det nog svårt att få 72000 kr för en beg -05'a nu.

Men i vår/sommar går det kanske lättare, när Nordbecks MC inte har några -06'or kvar.

Vill du sälja nu så är nog 72' i överkant gissar jag.

Vad skulle du köpa - en beg -05'a för 72 eller denna med fulla garantier:
http://www.blocket.se/vi/10267254.htm?ca=14_s

I vilket fall - lycka till med försäljningen. GSXR 600'an är en himla fin cykel.
Sant. Självklart medkommer rätt mkt godis till priset 72k kr...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
bara o kika på min 07 r1 som inte gått en meter. bara av att plocka ut den tappar den massa i värde. inte ens för 125 verkar någon sugen.
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Ganska enkelt egentligen...

Ringer ingen så är det för dyrt för årstiden eller intresset för just den modellen av hoj...

Även om man är billigast på blocket av just en modell så kan ju folk välja en annan modell/märke som inte är lika högt i pris som beg tex... Med följd att säljarna måste sänka priserna för att få sålt...

Men vill man då inte sälja för ett lägre pris så behåller man hojen och hoppas att andra med likadana gör detsamma så att den köpare som vill ha en sån får punga ut med stålar om dom vill ha sin drömhoj...
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Sen är det ju så att vi inte vet var försäkringarna hamnar 2008 när tokhöjningen är tänkt att vara på plats. Inte kul att köpa en hoj nu för 70-100 som man nästa säsong inte har råd att försäkra, och som dessutom är omöjlig o sälja pga premierna...

Det är iaf detta som stoppar mig den här säsongen (tänkte köpa SH), blir till att köpa motard igen eller cross. Så får man se hur det blev med trafiken till nästa år (2008). Lär vimmla R1or till brakrpiser...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Är det möjligt att göra sig av med en sporthoj på vinterhalvåret? Hur tycker ni jag ligger prismässigt, kan väll inte vara helt fel?

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=44755

på TOK och för dyr, jag skall ge dig ett bud du inte kan säga nej till.. 18 000 kr av mig idag eller:confused: :va Skämt åsido

Ser väl bra ut för den hojen! Gäller bara att hitta "din" köpare!!

Tror snart att det är en ryckande åtgång av hojar, mycket lur och rävspel för att det är vinter och folk tror man skänker bort hojen och folk vill göra fynd, men väntar man för länge som spekulant så kan det bli "huggsexor" och de bästa objekten försvinner, många vill nog ha hojköpet avklarat före säsongen.
 
Last edited:

IronMike

Guest
bara o kika på min 07 r1 som inte gått en meter. bara av att plocka ut den tappar den massa i värde. inte ens för 125 verkar någon sugen.

man borde ju tycka de är ok pris, men som ngn sa, det finns nya för 122...fast de flesta kanske resonerar över att - om man köper din hoj, så står man ändå på pappret som ägare # 2.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
2767456 man borde ju tycka de är ok pris, men som ngn sa, det finns nya för 122...fast de flesta kanske resonerar över att - om man köper din hoj, så står man ändå på pappret som ägare # 2.
jag kan stå kvar som ägare om det är så :D

nu har jag sänkt priset till 120k. Är det ingen som tar den nu så skiter jag i att sälja och kör den själv och säljer i sommar / hösten för samma pris. :)
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top