Sälja hoj som är i behov av kolvbyte?

maxb

Medlem
Gick med
8 Sep 2010
Hoj
ZX6R 636 -04
Monster 600 från 99 i behov av kolvbyte. Helt nyservad med nya remmar, ny bromsvätska, olje & filter byte på auktoriserad verkstad.

Vad kan man ta ut? Hojen är i fint skick i övrigt.

Mellan tummen och pekfingret?

Materialet går på ca 3000 och bytet inkl. jobb på auktoriserad service går på ca 6500.

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
Jag håller med, en defekt hoj får man dumpa rejält för att bli av med...

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tror du svarat på din egen fråga lite. Kostar material och arbete 10000kr så får du dra av minst det.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
När någon talar om behov av kolvbyte så bryr man sig mindre om nybytt bromsvätska.
Är det nicasil i cylindrarna förresten? Eller har Ducati det bara på sina sporthojar.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Håller med alla.. fixa det där innan du säljer..

Du kan ju tänka dig själv hur du tänker ang. prutning om du ska köpa en hoj och säljaren berättar att "jo förresten, du måste byta kolvar på den också :tummenupp " , jämfört med att "köpa och dra ut och mosa"..

maxb

Medlem
Gick med
8 Sep 2010
Hoj
ZX6R 636 -04
Har snackat med Italia bike center som jag haft hojen på igen och de påstod att de ej var helt säkra på att det var kolven som var påväg att skrotas, det kunde vara annat som orsakade ljudet också.. :O Meken jag snackade med påstod att det kan vara som så att jag kan köra en hel säsong utan ras eller kanske en månad, det var svårt att säga, men han hörde ett klingande ljud från motorn iaf.

Är det här ett vanligt ljud på den här modellen? Om man kan köra en säsong till? Känns som att det kan bli en dyr historia om man ska lämna in och få motorn isär-riven för att konstatera att det inte bara är kolv som är paj..

Edit: Om det är ett vanligt ljud så kan jag ju lika gärna försöka att byta in hojen på en firma, om de godkänner hojen dvs?

SUCK!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Tror du svarat på din egen fråga lite. Kostar material och arbete 10000kr så får du dra av minst det.

jo men man får inte häller glömma häller att antalet personer som kan eller är berädda att göra detta ingrepp och jobb inte är många och vet om det å då kan dem pruta ännu mer pga det...

så jag skulle nog repa den på verkstad och sälja till bättre pris än defekt.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!