Jag förstår inte varför du försöker få detta att handla om hur jag lever mitt liv. Jag har bara påpekat att vi ingår i ett kollektiv som gemensamt betalar premier. Antingen försöker alla komma undan bäst det går, och genom det hoppas att försäkringsbolagen genom det sänker sina marginaler eller motsvarande.
Men notera gärna att jag började med att skriva att du gör som du vill.
Alla diskussioner kan inte göras om till att handla om hur alla val man gör i livet hör ihop. Visst hänger väl allt ihop på ett eller annat sätt. Men i detta fall är det ganska enkelt. (Försäkringsbolagets kostnader + vinstmarginal = premier för hela kollektivet) Notera även att jag inte på något sätt har dömt dig till skurk i största allmänhet, och därför får jag nog be dig sluta göra analyser om hur jag lever.
Ingen missförstår dig, när du skriver att "kollektivet" får det sämre, för att vissa
utnyttjar en laglig lucka.
Så då måste jag ju argumentera baserat på det du skriver, eller hur?
Jag blir lika obekväm som du nu verkar bli, av denna argumentation fram och tillbaka,
tro inget annat.
Du kan inte säga till debattörer att de enbart får argumentera på ett visst sätt som
du anser är korrekt, då lär inte många vara intresserade av en debatt. Inte jag i vart fall.