Sälja Replica klockor

-Sandman-

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 2004
Har ett par replikor som jag inte längre vill ha kvar.

Vart kan man annonsera ut dessa???
Blocket funkar inte då man ninte för sälja kopior, likaså Eniro?

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Ebay är ok så då kan man ju tycka att Tradera skall fungera med?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ge bort dem gratis till första bästa brat eller förortsunge i rätt ålder beroende på vad det är. Problem solved. Vill du tvunget ha betalt för dem så sälj dem i bekantskapskretsen. Personligen hade jag aldrig sålt sådant på nätet. De allra flesta har nog policy mot kopior av kända klockor, handväskor etc.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Är det inte olagligt att bedriva handel med kopior?

Jag tror det, av den anledningen hade jag aldrig sålt det på öppna marknaden om jag hade köpt på mig sådant. Kopior kostar ju en spottstyver, så jag hade mest troligt kastat bort dem eller gett dem till någon vän utan ersättning. Det är bortkastade pengar att köpa kopior i mina ögon. Även om man köper ett gäng bättre kopior i 1000 kr klassen. Det är ingen som är beredd att betala för sådant om man sedan vill avyttra det - och det är inte helt enkelt att annonsera ut det då annonssidorna har policy mot sådant. Nu ska jag inte förstöra tråden mer. Önskar trådskaparen lycka till med försäljningen.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Skriv inget i Blocketannonsen om att det är kopior och ha inte allt för närgångna bilder. Då kanske det går.

Edit: jag menar givetvis inte att du ska påstå att de är äkta. Annonsera bara ut de som att det vore några namnlösa bensinmacksklockor.

Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vart köper man seriösa kopior?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Har du en bra kopia på Omega Speedmaster (stavning) med svart urtavla är min lillebror eventuellt intresserad, hittade ingen bra kopia på den när jag var i thailand och han försökte även köpa en på en "seriöst" sajt men när han frågade om kolli nr osv. visade det sig att de försökte blåsa han så paypal fixade tillbaks hans pengar.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

I Asien företrädesvis, men inte på marknaderna. Kräver lite bättre kontakter för att komma åt rätt säljare. Har en vän som brukade delfinansiera sina Asien resor genom att ta beställningar från vänner. Tog inte lång tid innan han fick rätt kontakter. Blev en och annan klocka under något års tid. Själv har jag tro det eller ej en kopia i min samling från de åren. Köptes på skoj för att se hur kvalitén var. Klockan i fråga är en kopia på en Paul Newman Daytona. Allt fungerar precis som originalet, men den har ingen patina. Man skruvar upp urverket. Inget automatur som på de moderna dito. Länken man fick till var av dålig kvalitet. Inte alls samma kvalitet i stål och utförande. I huvudtaget är stålet på kopiorna det som avslöjar att det är en kopia det är frågan om. En kännare avslöjar detaljerna, men en lekman eller normalt intresserad person ligger i farozonen att bli blåst. Finns beskrivet på nätet hur skojare leker spekulant och byter org. klocka mot kopia utan att ägare märker något.

Jag vidhåller min ståndpunkt att det är rätt värdelöst med kopior. Även bättre sådana. Jag vet folk som lagt tusentals kronor och det är bortkastade pengar. Istället kunde de ha köpt en bättre begagnad klocka som de sedan kunde fått tillbaka sina pengar på eller t om tjänat en hacka.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

En bekant som reste mycket till Asien hittade ett ställe som sålde "seriösa" kopior, alltså såna som personer med rymligt samvete sedan kränger som äkta vara i småbutiker på turistorterna runt medelhavet.

Men dom kopior som säljs direkt ute på marknaderna i Asien är dom som säljs som kopior på torget och aldrig försöker passera som äkta vara.

Det är väl dom som kräver en extra titt av en kunnig person som räknas som "seriösa" trots att det är dom som säljs på det oseriösaste sättet.

EDIT Harmon Rabb beskrev samma sak fast bättre, vi skrev samtidigt...

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Leta upp ägarna till ett antal BMW 318 utrustade med M-emblem. Där bör du hitta din köpkrets.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping