Sälja :(

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Fyller 50 i år, och har väl börjat vänja mig vid tanken att kroppen inte gillar sport/touring-mc. Har en 2003 VTR i dagsläget. Tittar man på blocket finns det 1st VTR ihela Sverige! :fakta Är de så sällsynta så man ändå borde spara den (och kanske försöka gå ner 10kg i vikt, vilket inte är så lätt nuförtiden) för att kunna fortsätta köra? Eller borde jag hitta något annat, med mer upprätt körställning? Ja, förlåt, flummigt inlägg, men jag älskar min Vtr, är min andra, och den här har inte ens gått 3000mil. Blir isåfall ett tårfyllt farväl. :tummenner

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Köp kipon som är lite högre, jag hade samma bekymmer o bytte till klipon med 25mm högre läge stor skillnad, har sett att det även finns 40mm högre klipon

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Fyller 50 i år, och har väl börjat vänja mig vid tanken att kroppen inte gillar sport/touring-mc. Har en 2003 VTR i dagsläget. Tittar man på blocket finns det 1st VTR ihela Sverige! :fakta Är de så sällsynta så man ändå borde spara den (och kanske försöka gå ner 10kg i vikt, vilket inte är så lätt nuförtiden) för att kunna fortsätta köra? Eller borde jag hitta något annat, med mer upprätt körställning? Ja, förlåt, flummigt inlägg, men jag älskar min Vtr, är min andra, och den här har inte ens gått 3000mil. Blir isåfall ett tårfyllt farväl. :tummenner
Börja träna något, vad som helst så kroppen blir i bättre skick än nu och du kommer alla dagar i veckan tycka att allt är bättre.
Själv råkade jag ta RR licens 2016 efter 30år med dragracing licens insåg att jag va lite kassa fysiskt så jag gick ner 45kg på ca 18 månader... ångrar inte 1 dag att jag tog RR licensen som fick mig att ta tag i kroppens välmående.
Sen att jag haft en helvetes massa dumma och delvis livshotande frakturer är en annan sak.

Sen kan du självklart köpa risers mm, men mjuka uppkroppen och minska kroppsfettet är prio 1.

Just my 5 cent...

Edit: Blir 53 i år... så inte jätte ung-

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Börja träna något, vad som helst så kroppen blir i bättre skick än nu och du kommer alla dagar i veckan tycka att allt är bättre.
Själv råkade jag ta RR licens 2016 efter 30år med dragracing licens insåg att jag va lite kassa fysiskt så jag gick ner 45kg på ca 18 månader... ångrar inte 1 dag att jag tog RR licensen som fick mig att ta tag i kroppens välmående.
Sen att jag haft en helvetes massa dumma och delvis livshotande frakturer är en annan sak.

Sen kan du självklart köpa risers mm, men mjuka uppkroppen och minska kroppsfettet är prio 1.

Just my 5 cent...

Edit: Blir 53 i år... så inte jätte ung-
Ja, det vore väl optimalt. 45 kg låter helt sjukt att tappa på 18månader dock. Jag är 1.83 och väger 94, men merparten har väl hamnat på magen..

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
Fyller 50 i år...Jag är 1.83 och väger 94...
Nå'nting är fel.
Jag fyller 57 i år, är 185 cm lång och väger 96 kg och jag har flyttat NER styret på min VTR, för att få nå't som liknar en vettig sittställning (jag skulle vilja flytta ner styret ännu mer, men då måste jag köra utan kåpor).

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Nå'nting är fel.
Jag fyller 57 i år, är 185 cm lång och väger 96 kg och jag har flyttat NER styret på min VTR, för att få nå't som liknar en vettig sittställning (jag skulle vilja flytta ner styret ännu mer, men då måste jag köra utan kåpor).
Haha, ja, kanske bara behöver ett rymligare skinställ. :)

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Börja köra enduro.. Både roligt å fysikt samt man lär sig hantera en hoj på annat sätt.. Bra kombo att även köra bana...
Haka inte upp dig på vikten, mer att vara i form att kunna utöva sin hobby... Jag är 65+ 1.84 lång å väger 110 kg..

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Jag får säga som de andra, gör ett försök att vara snäll mot din kropp några månader, så kommer motorcykeln belöna dig med glädjetjut.

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ja, det vore väl optimalt. 45 kg låter helt sjukt att tappa på 18månader dock. Jag är 1.83 och väger 94, men merparten har väl hamnat på magen..
Vägde ju typ 125kg som med, med 187cm... Imorse 78kg...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Vad är det på kroppen som ogillar att köra VTR? Hänger du på händerna, får du ont i ryggen, eller är det benen som spökar?

Det går ju att masa sig till en arbetsterapeut eller kiropraktor och få hjälp med sånt. Jag har lite allmänt slitage i ryggen, och har fått en grym förbättring tack vara lite rehabövningar som tar en kvart eller så varje kväll, värt varenda sekund.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Behåll hojen, försök att bättra på sittställning och egna fysiken.
Jag skaffade tillgång till jobbets fina gym nu för att flytta några kilo från magen till muskler i ben o rygg framför allt.
Jag är helt färdig i kroppen efter ett par bandagar, så något måste göras inser jag.
63 år, 193cm 95kg. Stel som en pinne.

pjocke

Medlem
Gick med
15 Jun 2020
Hoj
Aprilia Tuareg 660 2022
45 kg låter helt sjukt att tappa på 18månader dock.

"Hållbar viktnedgång" anses generellt vara att tappa ett halvt till ett kilo kroppsfett per vecka, så 45 kg på 18 månader är inte orimligt. Ett kilo kroppsfett brukar man säga motsvarar ungefär 7500 kcal, så för att tappa 45 kg på 18 månader behöver man ligga på underskott om 625 kcal per dag. Basalmetabolismen för en person med dina mått ligger på ungefär 2200 kcal med ingen till måttlig daglig aktivitet. Att leva på runt 1600 kcal per dag kan vara kämpigt, men det går alldeles utmärkt. Fyra månder så är du nere på 84 pannor.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Ett slitage i ryggen hjälper inte någon träning till. Men den blir inte sämre heller
Jag gör ju dips å shins armhävningar springer milen mm. Simmar går mycket varje dag.
Har inget problem med mc. Men i bilen 1,5 timmar känns ryggen av.
Klart det är väldigt individuellt från person till person 65 år i maj

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ett slitage i ryggen hjälper inte någon träning till. Men den blir inte sämre heller
Jag gör ju dips å shins armhävningar springer milen mm. Simmar går mycket varje dag.
Har inget problem med mc. Men i bilen 1,5 timmar känns ryggen av.
Klart det är väldigt individuellt från person till person 65 år i maj
Säg inte det, jag har tränat bort nervsmärtor i benen orsakade av diskbråck. Men då var det lite andra övningar än armhävningar och löpning.

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Säg inte det, jag har tränat bort nervsmärtor i benen orsakade av diskbråck. Men då var det lite andra övningar än armhävningar och löpning.
Muskler som håller leder och allt på sin plats gör underverk.
Innan jag gick ner (pga RR licens) så hade jag ont överallt och det va en plåga att ta sig upp till andra våning i huset....
... Nu 13% invaliditet under midjan och 5% över efter en radda frakturer så sprang jag förra helgen 20k och 460höjdmeter på 1.59.
Man kan träna fram ganska bra dagar om man vill, kroppen är slut när man är nedgrävd inte innan.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag har kört magnetröntgen för några år sen.
Har varit hos 3 arbetsterapeuter. Dom kör sitt rejs med nya övningar.
Du är ju betydligt yngre än mej hostic.
Det jag har är åldersrelaterat. Men ändå glad jag kan springa å köra styrkeövningar som få i min ålder klarar. Problemet för mej är bilkörning å soffan på kvällen
Spelar ingen roll man är tjock eller smal å ryggraden är lite paj.

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Självklart skall du träna. Kan inte annat än vinna på det. Helt klart uppoffringen

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
En liten promenad några dagar i veckan eller mer ute i solen och friska luften. Samt en fin bit kött till mat ibland, strunta i grönsakerna och brödet. Bra kött, stekt i smör, med lite salt och peppar, kanske en lök på sin höjd, och sen några glas vatten på det. Man blir som Rambo.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin